Gå til innhold

Vivis livsstilsendring


Vivianna

Anbefalte innlegg

Best å unngå veiing hver dag, da blir man fort obessed og demotivert! Nå slanker jo ikke jeg meg, men når jeg har gjort det så har jeg hatt en fast veiedag i uken.

Har du målebånd? Det er motiverende å se kroppsmålene bli mindre!

Har du noen planer angående mat på 17.mai? Selv prøver jeg jo å kutte nedpå sukker, men på denne dagen må jeg bare unne meg kake!

PS: Du er kjempeflink! :blomst:

Tusen takk!! Jeg greier ikke å unngå å veie meg hver dag. Jeg har prøvd, men det er liksom det første jeg gjør når jeg står opp. Tror jeg må kjøpe inn målebånd!! :D

Jeg har ikke vært her inne på en god stund. Har vært superopptatt med jobb, i tillegg til at jeg tok meg langhelg i forbindelse med 17 mai. 17 mai var helt forferdelig for min del når det gjelder kaloriinntak. Det kunne selvfølgelig vært verre, men jeg greide ikke å motstå pølser og is på selve dagen. I tillegg var jeg på fest hos noen venner natt til 17, så med alkoholinntaket begge dagene, gikk jeg veldig godt over mitt daglige behov. Dette merket jeg på mandagen, når jeg plutselig hadde gått opp to kg igjen. Nå er jeg tilbake til 105.1, så jeg håper at det går nedover fra nå. 17 mai skjer jo bare en gang i året uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Chloe87

Hvis det er noen trøst så skeiet jeg totalt ut på 17.mai selv! Jeg begynte å spise sunt forrige tirsdag, men så kom 17.mai, da skeiet jeg ut og har fulgt i samme spor etter den dagen! Så jeg skal begynne å spise sunt igjen på mandag! :fnise:

På 17.mai spiste jeg nesten en hel Pavlova kake alene!

På søndag er det en stor fest, derfor jeg vil kose meg skikkelig da og heller begynne på diett igjen på mandag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fint å høre at andre ogs skeiet ut på 17 mai! :fnise:

Jeg har veid meg idag, og idag har jeg offisielt nådd det første målet, som er 105. Idag tidlig viste vekten 104.8. Jeg er selvfølelig kjempefornøyd med det, men har bare lyst til at det skal gå fortere. Jeg greier ikke spise mindre enn det jeg allerede gjør. Jeg har ikke lyst til å være sulten. Da sprekker jeg bare. Så nå for tiden fokuserer jeg på å holde meg mett med sunn mat!

Dagen idag ser slik ut:

Frokost: tre egg

Lunsj: lun kyllingsalat

middag: kjøttkaker med salat og en liten baguette. (Hadde craving på karbohydrater idag tydeligvis)

Mellommåltid: Har ikke hatt mellommåltid enda idag. Men det blir nok en proteinshake til kvelds. Dette blir tilsammen ca 1646 kalorier. Det er helt innafor. Spesielt siden jeg gikk til og fra jobb idag, og fikk beveget meg litt.

Merker at jeg begynner å få mye mer energi om dagen. Det har nok litt med været å gjøre. Er jo så lyst og fint ute nå, men jeg tror også at det å spise sunt gjør at jeg er mindre sliten rett og slett!

Nå er det helg, og ja, jeg skal ta meg noen glass vin imorgen! Må bare sørge for å kutte ned på andre kalorier for å gjøre plass til vinkaloriene. :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er!

Jeg slenger innom for å heie litt, og for å komme med en app-anbefaling hvis du uansett veier deg hver dag. Jeg bruker appen Libra som jeg legger inn vekten på hver gang jeg veier meg (som er nesten hver dag), da får jeg nemlig en trendvekt, i stedet for å bare se på tallet hver dag, så ser jeg trenden. Har sett andre her inne som bruker noe som heter Trendweight, samme prinsipp. Jeg synes det gjør veiing mer avslappende, for da er ikke et hopp så alvorlig, og jeg klarer å se at det er del av en naturlig svingning i vekten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er!

Jeg slenger innom for å heie litt, og for å komme med en app-anbefaling hvis du uansett veier deg hver dag. Jeg bruker appen Libra som jeg legger inn vekten på hver gang jeg veier meg (som er nesten hver dag), da får jeg nemlig en trendvekt, i stedet for å bare se på tallet hver dag, så ser jeg trenden. Har sett andre her inne som bruker noe som heter Trendweight, samme prinsipp. Jeg synes det gjør veiing mer avslappende, for da er ikke et hopp så alvorlig, og jeg klarer å se at det er del av en naturlig svingning i vekten.

Takk for tipset! Den appen skal jeg laste ned! :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ting går fremover! (Eller nedover, burde jeg vel egentlig si! hehe). Sakte men sikkert. Har et regime jeg følger hvor jeg skal legge av meg 1 kg hver uke, og det har jo gått veldig fint siden midten av April til nå. Jeg har gått ned 8 kg! Det høres mye ut, men for meg er det jo ikke nok i det hele tatt. Men en fin start er det! Jeg gikk på vekten idag, og nå var den 104 blank. Håper at vekten kan vise 103,-etellerannet imorgen. Er veldig lenge siden jeg har vært under 104. Ser også veldig frem til den dagen vekten viser et tosifret tall. Da blir jeg glad.

Merker egentlig ikke vektnedgangen på klær enda. Ingenting som har blitt særlig mye løsere. Men jeg merker at en betydelig del av kiloene har forsvunnet fra magen min. Nå ser jeg iallefall ikke ut som jeg er gravid i siste trimester lenger! Så, hurra for det! :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Idag er den offisielle veiedagen denne uken, og vekten idag viste 103.3!!! Det var mer vektnedgang enn jeg turte å håpe på denne uken! Veldig fornøyd. Har hatt en del fristelser denne uken, men har klart å holde meg innafor kaloribegrensningen min, på tross av at jeg har hatt kake og vin iløpet av uken. Veldig fornøyd med at vekten går nedover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag er den offisielle veiedagen denne uken, og vekten idag viste 103.3!!! Det var mer vektnedgang enn jeg turte å håpe på denne uken! Veldig fornøyd. Har hatt en del fristelser denne uken, men har klart å holde meg innafor kaloribegrensningen min, på tross av at jeg har hatt kake og vin iløpet av uken. Veldig fornøyd med at vekten går nedover!

juuhuu :danser: så flink du er! gratulerer med flott nedgang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

juuhuu :danser: så flink du er! gratulerer med flott nedgang!

Tusen takk! :laugh: Veldig fornøyd med meg selv denne uken. Har vært aktiv, og spist veldig bra! Håper det fortsetter slik! Gleder meg til å komme ned på tosifra nå! Har nok ikke vært der nede på flere år!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare kommentere at: Du er kjempeflink! :tommelopp:

Jeg vet hvor tøft det er, jeg er 167 cm, har gått ned fra 106 kg (på mitt aller verste), 98 kg da jeg gikk virkelig inn for at nå er det nok, og ligger i dag (veide meg i dag tidlig) på 70,4 kg.

Det ble ikke gjort på en fei, det vil si..at jeg har gjort det også :sjenert: men da har jeg bare føket opp igjen. Litt ned og litt opp, men nå har det vært en saktegående, men nokså jevn vektnedgang de siste par årene.

Jeg synes også det er veldig vanskelig å ikke la vekten ta overhånd. Jeg har egentlig en fast veiedag på mandager, men gjør det tilnærmet hver dag uansett... :sjenert:

Uansett, masse lykke til videre! :blomst:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare kommentere at: Du er kjempeflink! :tommelopp:

Jeg vet hvor tøft det er, jeg er 167 cm, har gått ned fra 106 kg (på mitt aller verste), 98 kg da jeg gikk virkelig inn for at nå er det nok, og ligger i dag (veide meg i dag tidlig) på 70,4 kg.

Det ble ikke gjort på en fei, det vil si..at jeg har gjort det også :sjenert: men da har jeg bare føket opp igjen. Litt ned og litt opp, men nå har det vært en saktegående, men nokså jevn vektnedgang de siste par årene.

Jeg synes også det er veldig vanskelig å ikke la vekten ta overhånd. Jeg har egentlig en fast veiedag på mandager, men gjør det tilnærmet hver dag uansett... :sjenert:

Uansett, masse lykke til videre! :blomst:

Tusen takk!! Er veldig motiverende å høre om andre som har klart det! Jeg har aldri før vært så fast bestemt på å gå ned. Jeg våknet bokstavelig talt opp en dag, og tenkte til meg selv at "om et år fra idag, skal jeg ikke være denne personen". Jeg vet jo at det kommer til å ta flere år før jeg er der jeg egentlig vil være, men det er jo mye man kan få til på et år også.

Jeg har veid meg hver eneste dag de siste 8 ukene. Det er helt umulig å la være. Men heldigvis går jo vekten sakte men sikkert nedover, så til nå har vekten vært til motivasjon, og ikke til bry :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå sitter jeg her og er litt overveldet. Jeg har jo vært veldig flink de siste ukene. Har holdt meg i masse aktivitet og spist veldig bra. På en måte føler jeg meg allerede som en helt ny person. Jeg merker at jeg har det mer behagelig i min egen kropp, på tross av at jeg fremdeles veier altfor mye. På en annen side, føler jeg at jeg har en veldig lang reise foran meg. Og jeg blir ganske overveldet av å tenke på hvor mye jeg trenger å gå ned. Selvom jeg nærmer meg 9kg i nedgang, føles dette så ubetydelig lite ut i forhold til det jeg ønsker.

Jeg gikk inn på en BMI kalkulator isted og regnet på hva jeg faktisk burde veie for å regnes som normalvektig, og jeg må jo ned i 60 kg. Det er jo helt sinnsykt å tenke på. Men en dag skal jeg være der! Jeg skjønner ikke hvordan jeg har blitt så stor. (For å være ærlig, så skjønner jeg det jo. Flere år med latskap og fråtsing.... Men jeg skjønner ikke at jeg har gjort dette med meg selv.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag viste vekten 102.5!! Er så deilig å se at det går nedover. Nå har jeg snart gått ned 10 kg!!!! Begynte på livsstilsendringen i midten av April, så det er deilig å se at det går så "fort", selv om det føles veldig sakte ut til tider.

Idag skal jeg sørge for å drikke nok vann, noe jeg egentlig er helt elendig på å huske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer så masse, både med endring i livsstil, og den gode vektnedgang/resultat du har. Det er inspirerende. :blomst:

Men du må IKKE tenke for mye på BMI, det er kun veiledende. Er selv 162 høy, så havner på 60-tallet iflg. BMI jeg også for sunnhet, men det er bare tøv! Jeg hadde sett syk ut om jeg veide 60 kg. Jeg tok en gang en slags inbody test på treningssenteret, er jo ikke 100 % vitenskap akkurat, men synes det ga en ålreit peikepinne i det minste.

Uansett , kjekt å lese.. Og spesielt at noen faktisk eter.. Er så mange av disse slankerne så skal ha i seg 1200 kalorier typisk, så godt å lese noen som faktisk spiser greit og bra.

Lykke til videre, vil følge med fremover. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så masse, både med endring i livsstil, og den gode vektnedgang/resultat du har. Det er inspirerende.  :blomst:

Men du må IKKE tenke for mye på BMI, det er kun veiledende. Er selv 162 høy, så havner på 60-tallet iflg. BMI jeg også for sunnhet, men det er bare tøv! Jeg hadde sett syk ut om jeg veide 60 kg.  Jeg tok en gang en slags inbody test på treningssenteret, er jo ikke 100 % vitenskap akkurat, men synes det ga en ålreit peikepinne i det minste.

 

Uansett , kjekt å lese.. Og spesielt at noen faktisk eter.. Er så mange av disse slankerne så skal ha i seg 1200 kalorier typisk, så godt å lese noen som faktisk spiser greit og bra. 

 

Lykke til videre, vil følge med fremover. :)

Tusen takk!!  :laugh: Jeg er veldig fornøyd med vektnedgangen hittil. Er så deilig å registrere at det går sakte men sikkert nedover! Dette er første gangen jeg "slanker" meg på en bærekratig måte. Før har jeg gjort samme feilen som mange gjør, med å spise kjempelite, og håpe at alt fettet forsvinner over natten. Det går jo ikke i lengden. Da sprekker jeg bare, og legger på meg dobbelt så mye som jeg greide å gå ned. Jeg vet jo at man ikke skal ta BMI på blodalvor, men når man har en BMI på 40, er det litt skummelt å tenke på hvor langt unna "normalen" man egentig er. Men det er ikke ofte jeg ofrer det en tanke. Hovedmålet er jo å bli sunnere, ikke nødvendigvis modellslank!  :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gurimalla så flink du er, ja dere andre også :)

 

Er selv overvektig og har et stort behov for å endre livsstilen og gå ned i vekt, men synes det er vanskelig. Vet ikke helt hvor jeg skal begynne. At jeg må i aktivitet skjønner jeg, men synes det er vanskelig m.h.t maten. Hvor finner man oppskrifter til sunn mat? Det er så mye å velge mellom  :sjokkert:

 

Gjør dere dette på egenhånd eller er dere med i en vektklubb eller lignende? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gurimalla så flink du er, ja dere andre også :)

 

Er selv overvektig og har et stort behov for å endre livsstilen og gå ned i vekt, men synes det er vanskelig. Vet ikke helt hvor jeg skal begynne. At jeg må i aktivitet skjønner jeg, men synes det er vanskelig m.h.t maten. Hvor finner man oppskrifter til sunn mat? Det er så mye å velge mellom  :sjokkert:

 

Gjør dere dette på egenhånd eller er dere med i en vektklubb eller lignende? 

Tusen takk!  :biggrin:  Tro meg, jeg vet hvor vanskelig det er å begynne. Er en grunn til at jeg satt i sofaen 29 år gammel og 112 kg. Tenkte ofte at "nei, nå må jeg begynne!!! Jeg begynner imorgen", mens jeg drakk cola, og spiste ostepop. For å være helt ærlig, startet det hele når jeg stod i butikken. Jeg begynte å ta et aktivt valg hver gang jeg dro dit, om at jeg ikke skulle kjøpe noe usunt. Dersom man ikke har noe usunt hjemme, er det mye lettere å starte å leve sunt. (Jeg vet hvor åpenbart det høres ut, men for meg var det en skikkelig a-ha opplevelse  :fnise:

 

Jeg vet at det er mange som velger å melde seg inn i vektklubber og diverse, men jeg bestemte meg for å gjøre dette helt på egenhånd. Har lastet ned lifesum-appen, og loggfører absolutt alt jeg spiser. Den appen har hjulpet meg veldig mye. Du kan legge inn vekten din, og målvekten, også gir den deg en plan og antall kalorier du burde spise hver dag. 

 

Før var jeg skikkelig fæl på småspising om kveldene. Jeg har alltid "spart" spisingen til kveldene. Følte at jeg måtte ha sjokolade, eller noe snacks. Det som hjalp meg veldig med det var faktisk å kjøpe inn proteinpulver og lage shakes (hvis du har lest denne tråden, kommer det jo frem at jeg elsker proteinshakes  :rolleyes: ) Dette er for det første kjempegodt, for det andre mye sunnere enn godteri og potetgull, og for det tredje så metter det skikkelig. Jeg har med vaniljesmak, så det er lett å blande med frossne bær, og variere litt.. Jeg prøver å holde meg unna karbohydrater, uten at jeg "går på lavkarbo". Spiser jo brød til tider, og pasta til tider. Jeg ønsker ikke å begrense meg for mye. 

 

Bare litt tips fra meg iallefall. Du må veldig gjerne skrive her hvis du også ønsker en livsstilsendring. Jeg syntes det er ekstremt motiverende å høre fra andre!  :laugh:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har mistet litt matlyst i det siste! Tror det er en blanding av at jeg spiser veldig mye av det samme hver dag. Det har jeg en tendens til å gjøre, uansett om det er sunn eller usunn mat. Glir veldig lett inn i rutiner. De siste dagene har jeg ikke nådd dagsmålet engang, siden jeg rett og slett ikke har hatt lyst på mat. Tror jeg skal prøve å lage meg selv en skikkelig god middag idag, for å kompensere litt, og få tilbake matgleden. Hittil idag har jeg bare hatt tre hardkokte egg til lunsj. Har egentlig ikke hatt tid til å sette meg ned og spise uansett, siden jobben har vært litt hektisk. 

 

Vekten idag viste 102! Den drev og gikk mellom 101,9 og 102 en god stund da. Så jeg håper at jeg er under 102 imorgen!  :fnise:

 

Gleder meg enormt mye til vekten er et tosifret tall  :smilorange:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag tidlig viste vekten 101.5!!!! Nå begynner jeg å bli skikkelig gira på å komme meg under 100! Gleder meg veldig mye til det skjer! Det blir så deilig!  :bolledeig:

 

Ellers er matlysten tilbake igjen. Igår hadde jeg ovnsbakt laks med grønnsaker og masse godt krydder på. Det har jeg ikke hatt på lenge, så det smakte! Idag blir det nok en type lun kyllingsalat med noen pastaskruer i! Savner pastaskruene mine nå. 

 

Ellers har jeg blitt helt frelst på kesam med lime, og den lette vanilje kesamen (nesten halvparten av kaloriene). Har også vært veldig aktiv denne uken, så det er jeg fornøyd med!  :trene:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk!  :biggrin:  Tro meg, jeg vet hvor vanskelig det er å begynne. Er en grunn til at jeg satt i sofaen 29 år gammel og 112 kg. Tenkte ofte at "nei, nå må jeg begynne!!! Jeg begynner imorgen", mens jeg drakk cola, og spiste ostepop. For å være helt ærlig, startet det hele når jeg stod i butikken. Jeg begynte å ta et aktivt valg hver gang jeg dro dit, om at jeg ikke skulle kjøpe noe usunt. Dersom man ikke har noe usunt hjemme, er det mye lettere å starte å leve sunt. (Jeg vet hvor åpenbart det høres ut, men for meg var det en skikkelig a-ha opplevelse  :fnise:

 

Jeg vet at det er mange som velger å melde seg inn i vektklubber og diverse, men jeg bestemte meg for å gjøre dette helt på egenhånd. Har lastet ned lifesum-appen, og loggfører absolutt alt jeg spiser. Den appen har hjulpet meg veldig mye. Du kan legge inn vekten din, og målvekten, også gir den deg en plan og antall kalorier du burde spise hver dag. 

 

Før var jeg skikkelig fæl på småspising om kveldene. Jeg har alltid "spart" spisingen til kveldene. Følte at jeg måtte ha sjokolade, eller noe snacks. Det som hjalp meg veldig med det var faktisk å kjøpe inn proteinpulver og lage shakes (hvis du har lest denne tråden, kommer det jo frem at jeg elsker proteinshakes  :rolleyes: ) Dette er for det første kjempegodt, for det andre mye sunnere enn godteri og potetgull, og for det tredje så metter det skikkelig. Jeg har med vaniljesmak, så det er lett å blande med frossne bær, og variere litt.. Jeg prøver å holde meg unna karbohydrater, uten at jeg "går på lavkarbo". Spiser jo brød til tider, og pasta til tider. Jeg ønsker ikke å begrense meg for mye. 

 

Bare litt tips fra meg iallefall. Du må veldig gjerne skrive her hvis du også ønsker en livsstilsendring. Jeg syntes det er ekstremt motiverende å høre fra andre!  :laugh:

Tusen takk for gode råd.

Jeg har såvidt begynt. Jeg prøver å spise sunnere, også tar jeg ikke de mengdene som gjør meg stappmett. Tenker at jeg ikke trenger å følge en diett, men spise fornuftig. Spiser frukt imellom måltidene istedenfor å ty til snop. Prøver å drikke mye vann, men er ingen fan av det, så idag har jeg kjøpt Zero-saft. Må liksom ha litt smak ;)

Å i ettermiddag dro jeg med meg samboeren ut å gå  :danse:  Var jo helt nydelig å røre på kroppen igjen. Hadde gode rutiner på noe aktivitet for noen år siden, og prøver å ta opp det igjen. 

 

Idag tidlig viste vekten 101.5!!!! Nå begynner jeg å bli skikkelig gira på å komme meg under 100! Gleder meg veldig mye til det skjer! Det blir så deilig!  :bolledeig:

 

Ellers er matlysten tilbake igjen. Igår hadde jeg ovnsbakt laks med grønnsaker og masse godt krydder på. Det har jeg ikke hatt på lenge, så det smakte! Idag blir det nok en type lun kyllingsalat med noen pastaskruer i! Savner pastaskruene mine nå. 

 

Ellers har jeg blitt helt frelst på kesam med lime, og den lette vanilje kesamen (nesten halvparten av kaloriene). Har også vært veldig aktiv denne uken, så det er jeg fornøyd med!  :trene:

Så bra at matlysten er tilbake, og så moro å se vekten gå nedover, nå er det ikke lenge til at vekten er tosifret   :danse:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...