Gå til innhold

Er det akseptabelt å gå med jeans på 17.mai?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja, Gud forby at man kan stille opp sånn her 17. mai altså...

Anonymous poster hash: 640b4...c88

post-37809-0-15646700-1430904737_thumb.j

post-37809-0-69861500-1430904748_thumb.j

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er vel strengt tatt ikke noen som feirer noe som helst den 8.mai Anonymous poster hash: 72cc2...0b1

Nei, feire er vel feil ord. Markere er vel mer riktig. Det er jo en offisiell flaggdag og i år blir den jo markert litt ekstra fordi det er 70 år siden frigjøringen.

Anonymous poster hash: 85da5...ed7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akseptabelt og akseptabelt.. Jeg synes ikke jeans er pyntet nok, selv med bluse og blazer, men det er, som noen andre sa, ikke det verste jeg har sett på 17.mai.

Javel. Det er typisk noe rike businessmenn med god stil går i når de skal være litt mer casual, skjorte, blazer og jeans eller chinos.

Anonymous poster hash: 640b4...c88

Jeg synes ikke jeans og blazer på menn er pent, uansett hvor rike de er (hva har det med saken å gjøre?). Skal de rike businessmennene ta seg en casual friday med jeans synes jeg det er mye penere med skjorte og en enkel v-neck.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akseptabelt og akseptabelt.. Jeg synes ikke jeans er pyntet nok, selv med bluse og blazer, men det er, som noen andre sa, ikke det verste jeg har sett på 17.mai.

Jeg synes ikke jeans og blazer på menn er pent, uansett hvor rike de er (hva har det med saken å gjøre?). Skal de rike businessmennene ta seg en casual friday med jeans synes jeg det er mye penere med skjorte og en enkel v-neck.

Javel, se eksempelet jeg la ut over. Synes det er veldig fint, jeg, men du skal såklart få mene noe annet.

Anonymous poster hash: 640b4...c88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Javel, se eksempelet jeg la ut over. Synes det er veldig fint, jeg, men du skal såklart få mene noe annet.

Anonymous poster hash: 640b4...c88

Jeg synes eksemplet av dama var fint til hverdags, men ikke 17.mai/fest. Eksemplet av mannen var grusomt; slapp slipsknute, åpen knapp, brunt belte, sort klokke - tør ikke tenke på hvilken farge han har på skoene. :ler:

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes eksemplet av dama var fint til hverdags, men ikke 17.mai/fest. Eksemplet av mannen var grusomt; slapp slipsknute, åpen knapp, brunt belte, sort klokke - tør ikke tenke på hvilken farge han har på skoene. :ler:

Reagerte selv på knuta, men var jo bare et eksempel. Men hver sin smak. :P

Anonymous poster hash: 640b4...c88

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mørke, pene jeans ser jeg ikke problemet med altså. Hva andre gjør, generelt, bryr jeg meg ikke så mye om. Folk kan da se pynta og flotte ut på en enkel måte!

Selv har jeg bunaden min og er fornøyd med den ;)

Ikke bry deg så mye om hva alle andre tenker. Det blir aldri bra nok for alle uansett!



Anonymous poster hash: 91a5f...0f0
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått både med jeans og kjole på 17.mai, men aldri fått et stygt blikk eller kommentarer i ettertid. Tror ikke folk bryr seg hva du går med, så lenge du er pent kledd-noe du er med det du foreslår.

Respekt for dagen, sier noen. Ja, det er DET som er det viktigste, ikke HVA man går kledd i.



Anonymous poster hash: bdc21...8a1
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HeiHade

Du kan gå i akkurat hva du vil, slik som alle andre dager i året.

Jeg kan ikke fordra 17. mai så jeg holder meg alltid innendørs eller tar på meg jobb. Jeg gidder rett og slett ikke å forholde meg til alle menneskene (og ikke minst barna) og synes hele dagen bare er bråkete og slitsom. Men hadde jeg ønsket å gå ut døra og være sosial på denne forferdelig masete dagen så hadde jeg da gjort det i akkurat det antrekket jeg selv følte for. Fremmede mennesker får bare mene så mye de vil.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå i hva du vil ta. Ikke la ei sur legge på KG fortelle deg noe annet. Snakker om å jedre landet sitt, de tenker ikke lenger enn sin egen snute til vanlig og løfter ikke en finger for landet sitt. Belære noen om hva som forventes*_*

Anonymous poster hash: 343be...df8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå i hva du vil ts. Ikke la ei sur megge på KG fortelle deg noe annet. Snakker om å jedre landet sitt, de tenker ikke lenger enn sin egen snute til vanlig og løfter ikke en finger for landet sitt. Belære noen om hva som forventes*_*

Anonymous poster hash: 343be...df8

Anonymous poster hash: 343be...df8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel strengt tatt ikke friheten og kampen for Norge vi feirer 17. mai. Det feirer vi den 8. mai.

17. mai feirer vi grunnloven vår.

Anonymous poster hash: 85da5...ed7

Jo, det er det vel. Hva er det Grunnloven innebar da? Frigjøring fra Danmark. Ærlig talt, menneske.

8. mai er en markering for Norges frigjøring fra Tyskland i 1945. Dette er en viktig dato, men ikke like viktig som Grunnloven. Det er jo Grunnloven som virkelig er et tegn på Norges frihet.

Anonymous poster hash: 8860c...05d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig enig med mange av dere her inne. Dere får kle dere slik dere ønsker. Det viktigte er å hedre dagen, ikke å kle seg opp i de vakreste plaggene man har eller se ned på andre som ikke har på seg bunad.



Anonymous poster hash: 8860c...05d
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du trenger ikke andre menneskers aksept. Gå ut og feir dagen i jeans, eller joggebukse for den del. Grunnloven gir seg vel faen i om borgerne har bunad eller grilldress.



Anonymous poster hash: fe065...2ab
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sukkerbit

Jeg bryr meg vanligvis svært lite om hva folk har på seg, men jeans på 17. mai er bare pinlig ute blant folk som har kledd seg i finstasen av respekt for dagen.

Jeg er enig. Når alle har på seg kjole, bunad eller dress så skiller man seg virkelig ut på en negativ måte ved å ikke pynte seg.

Må si det er mye mer behagelig i joggebukse enn i bunad, men bunaden skal på med stolthet uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tigress

Eg ville synest det var merkeleg om ein nordmann eller fastbuande som tok seg turen ut ikkje hadde på seg anna enn jeans. Likevel, for eit par år sida hadde eg besøk frå Sambandsstatane på nasjonaldagen, og då instruerte eg guten til å ta med seg ei pen skjorte og eit par litt meir formelle jeans. Tanken var å få dei til å sjå hakket betre ut enn med hettegenser men samstundes ikkje krevje for mykje bagasje. Med sløyfe blei dei så fine, så.

Men ein fastbuande bør kunne finne fram noko penare, altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Alle kvinner/jenter må gå i bunad/fin kjole, og alle menn/gutter må gå i bunad/fin dress.

Russen får gå i russedress.

Sånn er det med den saken!

:ironi:

Egentlig kan du gå i hva du vil, du havner ikke i fengsel akkurat, men det er jo hyggelig for din egen del å pynte deg opp litt. Du kan fint gå med jeans og blazer om du ønsker det.

Det viktigste er at du er et godt menneske og at du har det hyggelig og trives med deg selv på 17.mai.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hilsen ei som trives best i jeans og blazer.

Anonymous poster hash: 9d6ef...e1a

Ja, det er det. Ikke hør på disse som er mer opptatt av hva folk har på seg enn hva vi feirer. :)

Anonymous poster hash: fa6e4...c0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ABSOLUTT IKKE JEANS PÅ 17. MAI.

Du kommer til å få mange stygge blikk!

Anonymous poster hash: 23ff0...a70

Tull! Har sett folk med jeans hver eneste 17. mai, og jeg har aldri sendt de et stygt blikk. Har du?

Pass på deg og ditt, evt. ta på mørke solbriller hvis du skal skule rundt på andre folk.

Anonymous poster hash: fa6e4...c0f

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er det. Ikke hør på disse som er mer opptatt av hva folk har på seg enn hva vi feirer. :)

Anonymous poster hash: fa6e4...c0f

Altså nå SPURTE faktisk TS om hva vi mener da....

Anonymous poster hash: ae2a9...9ca

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...