Gå til innhold

Fungerer Kenacort-T mot allergi, og hvor lenge virker det?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har ekstremt sterk allergi som har bare blitt verre og verre for hvert år og de siste årene har jeg vært helt hemmet og har måttet holde meg inne hele vår/sommeren og dusje 2 ganger for dag, vaske ansiktet mange ganger for dag og skiftet klær og kastet de til vask med en gang jeg kom inn i huset hvis jeg måtte ut en tur... Vinduene måtte være konstant igjen og hvis jeg skulle ut av huset måtte jeg alltid ha solbriller på selv om det kanskje ikke var sol ute bare for å skjærme øynene litt mot pollen og timotei.

Nå har det seg slik at jeg har fått meg en ny jsommer- og feriejobb på en omsorgsbolig for psykisk utviklingshemmede og kommer til å måtte være mye ute sammen med de i sommer.

De tidligere år har jeg måtte ta 3 tabletter telfast for dag + livostin øyedråper + avamys nesespray og selv det fungerte ikke.

Har flyttet og min nye fastlege har skrevet ut en medisin som heter Aerius som jeg skal ta en tablett for dag + livostin øyedråper + nasonex nesespray og i tillegg sa han at han hadde lagt inn en e-resept på Kenacort-T som var en sprøyte jeg kunne ta hvis det ble så ille som det bruker å bli at selv om jeg tar alle allergimedisinene så er øynene bare gelè og jeg får store pustebesvær når jeg går ut... han sa jeg kunne hente den ut med resepten og måtte ta den med til en lege for å få den satt...

Noen som har erfaring med den? hvor lang tid tar det for at deg begynner å fungere og hvor lenge er varigheten?



Anonymous poster hash: f8994...695
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet du, jeg hadde det som deg i flere år, før legen foreslo denne. I de første sesongene fikk jeg et helt nytt liv, kunne plutselig fungere over all forventning. Jeg trengte ikke nesespray engang.. halleluja !!! MEN, så i år - jeg fikk den samme som foregående, og her sitter jeg......... Svetten renner ut av armhulene, spruter ut av fotbladene, og ikke snakk om hendene :( jeg må nå dusje flere ganger Ila dagen, bytte klær - ja, alt er tilbake til sånn det var før, men nå er det altså svetting som hemmer meg VANNVITTiG ... Så, jeg vet nesten ikke hva jeg skal anbefale jeg altså.. Tenk om dette skjer deg også, tenker jeg. Selvfølgelig er det både virkning og bivirkning av medisiner, men ærlig talt - jeg hadde foretrukket allergiplagene mine tilbake og ikke dette svetteregimet her :(. Syns det var lurt av deg å forhøre deg rundt først hvertfall :) lykke til med avgjørelsen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den hjelper i løpet av en dag eller to.

Hvis du er så kraftig plaget ville jeg forhøre meg om vaksinering også hos fastlegen. Tror du må gjennom et program med hyppige injeksjoner et par år, og så blir du nesten symptomfri.

Anonymous poster hash: c7d79...dbf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den fungerer veldig godt. Anbefaler deg absolutt å prøve, er du som meg får du et nytt liv.

Hadde det omtrent som deg, måtte holde vinduene stengt og det første jeg gjorde når jeg kom inn var å hoppe i dusjen for å kvitte meg med pollen. Allergien ga også utslag på astma, og jeg endte med sterke astmamedisiner om sommeren, mens jeg vinterstid kunne gå flere dager uten å behøve noe i det hele tatt. De siste somrene har jeg vært ute, jeg har vært med på grilling, og sittet ute sammen med de andre, jeg har vært med å spille fotball på gresset. Et nytt liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...