Gå til innhold

Kalorier og vektnedgang

Anbefalte innlegg

Gjest princess123
Skrevet

Hei!

I en stund har jeg telt kalorier og fått i meg maks 1500 kalorier per dag, da jeg slanker meg.. Jeg har også gått ned i vekt. Selv om jeg har telt kalorier har jeg spist sunn mat!

I går fikk jeg tilbud om et kaketykke og svarte ja, for første gang på lenge.. Kakestykket inneholdt 150 kalorier, og da byttet jeg det ut med en sunnere lunsj som ville ha tilsvart ca. det samme i kalorimengde.. Men vil jeg fortsatt da legge på meg? Jeg og skjønner jo det at feks grønnsaker og kylling er sunnere enn brownies selv om det inneholder samme antall kalorier..

I teorien, vil jeg kunne spise brownies for 1500 kalorier hver dag, og KUN det, og fortsatt gå ned i vekt? Eller vil jeg uansett legge på meg da dette er usunt? PS: jeg spør ikke fordi jeg faktisk har tenkt til å bare spise dritt hele tiden, men jeg er nysgjerrig på hvordan det henger sammen. det vil feks være aktuelt å unne seg en sjokolade om lørdagene hvis jeg ikke går opp i vekt av det, så lenge jeg er under kalorigrensa..

Håper dere skjønte hva jeg mente og kan svare meg på dette :-)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kaloriunderskudd er kaloriunderskudd, uansett hva du spiser. Spiser du kun sjokolade en hel dag, men holder deg til 1500 kcal, så går du ned i vekt.

Men du får nok en ganske trøtt og sliten kropp :) Men skjønner hva du vil frem til!

Anonymous poster hash: 9f9a6...bcb
Skrevet

Nei, du legger ikke på deg av det. Så lenge du går i kaloriunderskudd legger du ikke på deg.

Du kan selvfølgelig unne deg usunne ting av og til. Jeg begynte å slanke meg for 3 mnd siden og har den siste mnd spist en del kakestykker, is, sjokolade og drukket mange glass brus og har fortsatt gått ned en halv kilo i uken som jeg også gjorde de 2 første mnd da jeg ikke spiste noe usunt. Jeg bare passer på at jeg går 500-600 i underskudd.

Gjest princess123
Skrevet

Takk for svar!

Det er ikke slik at jeg tenker å bare spise sjokolade og dritt for 1500 kalorier hver dag, for da vil jeg jo som nevnt ovenfor, sikkert føle meg veldig slapp og dårlig. Ønsker også å se sunn ut, altså frisk i hudfargen, litt farge osv..

Men greit å vite, da jeg begynner å bli fornøyd med kroppen min nå, og unner meg slikt iblant. :-) Takk for svar!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...