Fireflies Skrevet 2. mai 2015 #1 Skrevet 2. mai 2015 Når det står at man skal bruke 2 ss olje i f. eks rundstykker, hva slags olje skal man ta bruke?
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2015 #2 Skrevet 2. mai 2015 Det har ikke noe å si, ved mindre oljen har veldig "sterk" smak. Anonymous poster hash: 792cd...396
Fireflies Skrevet 2. mai 2015 Forfatter #3 Skrevet 2. mai 2015 Det har ikke noe å si, ved mindre oljen har veldig "sterk" smak.Anonymous poster hash: 792cd...396 Da fortsetter jeg raden med dumme spørsmål, siden jeg ikke baker så ofte (åpentbart) Hva er olje med "sterk" smak. Kan jeg bruke vanlig olivenolje?
Bondenisse Skrevet 2. mai 2015 #4 Skrevet 2. mai 2015 matolje/soyaolje/solsikkeolje/rapsolje. Olivenolje kan være godt i brød, rundstykker og pizzabunn men ikke bruk det i søte ting som boller og kaker
Bondenisse Skrevet 2. mai 2015 #5 Skrevet 2. mai 2015 Da fortsetter jeg raden med dumme spørsmål, siden jeg ikke baker så ofte (åpentbart) Hva er olje med "sterk" smak. Kan jeg bruke vanlig olivenolje? Olivenolje har sterk smak.
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2015 #6 Skrevet 2. mai 2015 Druekjerneolje har veldig lite smak. Anonymous poster hash: cb9ad...6b2
Sølvrosen Skrevet 2. mai 2015 #7 Skrevet 2. mai 2015 I bakevarer bør du stort sett bruke en olje med nøytral smak, med andre ord raps, solsikke eller soya. I enkelte bakverk kan spesielle smaksrike oljer være godt, f.eks olivenolje i pizza, focaccia og noen brød. Hvis du skal spise rundstykkene med syltetøy eller brunost bør du ikke bruke olivenolje. Hvis du skal spise dem til suppe eller salat kan du fint bruke olivenolje. Grove rundstykker tåler olivenolje bedre enn fine rundstykker, men hvis du skal spise dem til en rett inspirert av et middelhavsland kan det være olivenolje passer også til fine rundstykker.
Gjest The damned Skrevet 3. mai 2015 #8 Skrevet 3. mai 2015 Bruker som oftest raps eller solsikkeolje. En gang bakte jeg foccacia med soyaolje(hadde ikke noe annet) , og den fikk en veldig rar smak. Trodde jo den skulle ha en nøytral smak, men hadde en tydelig smak som ikke var god. Mulig det var noe feil. Vet ikke, men holder meg til de to overnevnte. De oljene passer til det meste.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå