AnonymBruker Skrevet 2. mai 2015 #1 Skrevet 2. mai 2015 Hei! Jeg har nå slanket meg ca 10 kg. Tenker å gå ned kanskje 4 kg til. Jeg synes kroppen min begynner å se slank ut nå. Altså, når jeg står ser magen min slank ut. Men hvis jeg bøyer meg litt får jeg store "valker" på magen. Jeg ser rett og slett tykk ut når jeg sitter. Jeg har lest her inne at man kan bli "tynnfeit" av å slanke seg ved å ha et for lavt kaloriinntak. I og med at jeg har ligget på 1300 kalorier eller mindre, lurer jeg på om dette kanskje kan ha skjedd meg? Hva skal jeg gjøre videre for å bli kvitt resten av magefettet? Kan jeg fortsette å spise 1300 kalorier om dagen, så vil det forsvinne? (Jeg går også ca 2 timer om dagen) - Eller hva er den beste måten å bli kvitt magefettet på? (vet at man ikke kan punktslanke seg) - Jeg veier 67 kg og er 170 høy. Anonymous poster hash: 489b5...5f8
Gjest Runforit Skrevet 2. mai 2015 #2 Skrevet 2. mai 2015 170 cm og 1300 kcal er alt for lite så ja; du har tært bort masse verdifull muskelmasse, satt ned forbrennningem din og blir tynnfeit. Mange gjør den feilen dessverre da kun tenker på vekten og ikke på konsekvensen av å sulte kroppen. Fortstter du på 1300 kalorier så vil fettet etterhvert forsvinne(men du vil ikke se frisk ut) sammen med musklene dine og du vil se mager ut, men fremdeles like dvask da du ikke har muskler og det er muskler som får deg til å se fit og stram ut og jeg går ut i fra at det er målet? Og om du fortsetter med 1300 kcal så har du er problem når "idealvekten" er oppnådd. For i sekundet du spiser normalt igjen så vil kroppen suge til seg fett frem til muskelbalansen er opprettet igjen og forbrenningen er normalisert igjen. Det du burde gjøre er reverse dieting kombinert med 3 økter i uka med en type trening du trives med. Altså øke kaloriene sakte, men sikkert så kroppen for nok næring til å bygge opp igjen muskelmassen, får fart på forbrennigen slik at du får en balanse mellom muskler og fett igjen. Øk med 100 kcal per uke og kom deg opp til minst 1500 kcal på treningsfrie dager og 18-2000 kcal de dagene du trener. 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2015 #3 Skrevet 2. mai 2015 170 cm og 1300 kcal er alt for lite så ja; du har tært bort masse verdifull muskelmasse, satt ned forbrennningem din og blir tynnfeit. Mange gjør den feilen dessverre da kun tenker på vekten og ikke på konsekvensen av å sulte kroppen. Fortstter du på 1300 kalorier så vil fettet etterhvert forsvinne(men du vil ikke se frisk ut) sammen med musklene dine og du vil se mager ut, men fremdeles like dvask da du ikke har muskler og det er muskler som får deg til å se fit og stram ut og jeg går ut i fra at det er målet? Og om du fortsetter med 1300 kcal så har du er problem når "idealvekten" er oppnådd. For i sekundet du spiser normalt igjen så vil kroppen suge til seg fett frem til muskelbalansen er opprettet igjen og forbrenningen er normalisert igjen. Det du burde gjøre er reverse dieting kombinert med 3 økter i uka med en type trening du trives med. Altså øke kaloriene sakte, men sikkert så kroppen for nok næring til å bygge opp igjen muskelmassen, får fart på forbrennigen slik at du får en balanse mellom muskler og fett igjen. Øk med 100 kcal per uke og kom deg opp til minst 1500 kcal på treningsfrie dager og 18-2000 kcal de dagene du trener. Tusen takk for svar! Har lest en del på forumet her, og virker som du vet hva du prater om. Jeg er bare redd for at jeg ikke skal gå mer ned om jeg spiser mer. Men jeg får bare prøve ut litt! Men skulle aldri trodd at når jeg slanker meg må jeg fokusere på å spise mer, enn å spise mindre! Det blir en liten utfordring. Men får bare prøve så godt jeg kan. Jeg ønsker jo ingen feilbalanse i kroppen. Og ja, målet mitt er en slank kropp med markerte muskler! Anonymous poster hash: 489b5...5f8
Gjest Runforit Skrevet 2. mai 2015 #4 Skrevet 2. mai 2015 Tusen takk for svar! Har lest en del på forumet her, og virker som du vet hva du prater om. Jeg er bare redd for at jeg ikke skal gå mer ned om jeg spiser mer. Men jeg får bare prøve ut litt! Men skulle aldri trodd at når jeg slanker meg må jeg fokusere på å spise mer, enn å spise mindre! Det blir en liten utfordring. Men får bare prøve så godt jeg kan. Jeg ønsker jo ingen feilbalanse i kroppen. Og ja, målet mitt er en slank kropp med markerte muskler! Anonymous poster hash: 489b5...5f8 Ikke vær redd for mer kalorier Så lenge du spiser moderat underskudd, rett og nok mat så vil du få resultater. Trener du noe?
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2015 #5 Skrevet 2. mai 2015 Ikke vær redd for mer kalorier Så lenge du spiser moderat underskudd, rett og nok mat så vil du få resultater. Trener du noe? Jeg har mye med eksamen nå. Så har kun blitt styrketrening 1 gang i uka. Men prøver egentlig å trene minst 3 ganger i uka, minstAnonymous poster hash: 489b5...5f8
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2015 #6 Skrevet 2. mai 2015 Ikke vær redd for mer kalorier Så lenge du spiser moderat underskudd, rett og nok mat så vil du få resultater. Trener du noe? Kan jeg spise som før, altså 1300 kalorier, men spise nøtter for å øke kaloriinntaket mitt helt til jeg er på det optimale inntaket? Anonymous poster hash: 489b5...5f8
Gjest Runforit Skrevet 2. mai 2015 #7 Skrevet 2. mai 2015 Kan jeg spise som før, altså 1300 kalorier, men spise nøtter for å øke kaloriinntaket mitt helt til jeg er på det optimale inntaket? Anonymous poster hash: 489b5...5f8 Nøtter er fint eller noe annet du liker Men ja, øk med 100 kcal hver dag denne uka og 100 kcal neste uke osv så burde dette gå fint
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2015 #9 Skrevet 2. mai 2015 Før i tiden sa man jo (eller man sier det kanskje fortsatt?) at folk som hadde typisk smal underkropp men likevel en del mage hadde "sukkermager" eller "diabetesmager". Selv merker jeg raskt forskjell på midjemålet ut i fra hva jeg spiser, har jeg en god periode der jeg spiser moderat lavkarbo (som jeg vanligvis gjør) så ligger det på 72 cm, mens med en gang jeg har hatt en uke med brødskiver og kanskje alkohol eller en del mer snop enn vanlig så spretter midjemålet opp på 73-74. Dette er jo individuelt da, og ganske små forskjeller, men jeg vil tippe at du kan ha fordel av å se litt på hva du spiser og ikke nødvendigvis så stort fokus på kcal. Forøvrig enig i forslaget om å øke inntaket! Anonymous poster hash: abb03...f63
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2015 #10 Skrevet 3. mai 2015 Før i tiden sa man jo (eller man sier det kanskje fortsatt?) at folk som hadde typisk smal underkropp men likevel en del mage hadde "sukkermager" eller "diabetesmager". Selv merker jeg raskt forskjell på midjemålet ut i fra hva jeg spiser, har jeg en god periode der jeg spiser moderat lavkarbo (som jeg vanligvis gjør) så ligger det på 72 cm, mens med en gang jeg har hatt en uke med brødskiver og kanskje alkohol eller en del mer snop enn vanlig så spretter midjemålet opp på 73-74. Dette er jo individuelt da, og ganske små forskjeller, men jeg vil tippe at du kan ha fordel av å se litt på hva du spiser og ikke nødvendigvis så stort fokus på kcal. Forøvrig enig i forslaget om å øke inntaket! Anonymous poster hash: abb03...f63 Jeg spiser knekkebrød, frukt, grønnsaker og kyllingfilet eller laksefilet. Drikker lite alkohol, og spiser sjeldent så mye annet enn det jeg beskrev herAnonymous poster hash: 489b5...5f8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå