Thradredi Skrevet 1. mai 2015 #1 Skrevet 1. mai 2015 Jeg har veldig lyst til å starte å trene / bli mer aktiv. Uheldigvis for meg så er det flere ting som stopper meg Det at jeg ikke har vært i aktivitet på noen år Jeg sliter med angst og får panikk når jeg får øktpuls (pga redd for hjertefeil) jeg aner ikke hvordan jeg skal starte Jeg vil helst trene kondisjon, men har også lyst til å trene styrke der jeg for trent opp brystmusklene mine fordi jeg sliter så mye med brystsmerter.
Alethia Skrevet 1. mai 2015 #2 Skrevet 1. mai 2015 Begynn med noe enkelt, og så går du videre til tyngre ting etterhvert. Jeg ville startet med å gå turer, og kanskje etterhvert begynt med å jogge litt. Du kan jo også prøve enkel yoga/pilates. Begynn simpelt, bare for å bli vant til det å bevege seg. 1
Kira-delta Skrevet 1. mai 2015 #4 Skrevet 1. mai 2015 Men du har ikke hjertefeil? Hvis du har brystsmerter relatert til angst kan det være smart å trene rygg og tøye brystmusklene mye for å stabilisere Hva med å investere i spinningsykkel og vekter hjemme? Man får mye billig på finn, tror jeg alt i alt har betalt 1500kr for det utstyret jeg bruker hjemme, og det er ca 2/3 av det jeg får brukt for på studioet. YouTube har mange gode videoer, til og med de samme timene man betaler for på et senter. Så man kan virkelig trene seg godt opp før man tar den siste biten med sosialiseringen på senteret.
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2015 #5 Skrevet 1. mai 2015 Begynn med å gå tur, gjerne i turterreng. Du trenger ikke fly til fjells, men de fleste steder har sånne "kulturstier," og de er ofte familievennelige, og er en fin plass å starte:) Kanskje du kan låne med deg en hund? Trim, og kontakt med natur og dyr har ofte en beroligende effekt om du er bekymret for ting:) Anonymous poster hash: 0bea8...dc3
Thradredi Skrevet 1. mai 2015 Forfatter #6 Skrevet 1. mai 2015 Men du har ikke hjertefeil? Hvis du har brystsmerter relatert til angst kan det være smart å trene rygg og tøye brystmusklene mye for å stabilisere Hva med å investere i spinningsykkel og vekter hjemme? Man får mye billig på finn, tror jeg alt i alt har betalt 1500kr for det utstyret jeg bruker hjemme, og det er ca 2/3 av det jeg får brukt for på studioet. YouTube har mange gode videoer, til og med de samme timene man betaler for på et senter. Så man kan virkelig trene seg godt opp før man tar den siste biten med sosialiseringen på senteret. Nei jeg er ikke no hjertefeil, hvertfall ikke som legen har funnet. men jeg er fortsatt i tvil :| Og ja, jeg sliter med angst.. Har en spinningsykkel hjemme, men den har blitt satt opp på garasjen siden den ikke ble brukt. Kanskje en god ide og ta den ned igjen x) Begynn med å gå tur, gjerne i turterreng. Du trenger ikke fly til fjells, men de fleste steder har sånne "kulturstier," og de er ofte familievennelige, og er en fin plass å starte:) Kanskje du kan låne med deg en hund? Trim, og kontakt med natur og dyr har ofte en beroligende effekt om du er bekymret for ting:) Anonymous poster hash: 0bea8...dc3 Har hund hjemme, men hun er gammel og blir fortere sliten enn det jeg gjør.. er litt beskymret for den biten faktisk :|
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2015 #7 Skrevet 2. mai 2015 Stemmer også for å gå lette turer ute i naturen. Om du kan ha med deg et familiemedlem eller en venn som vet hvordan h*n kan roe deg om du skulle få angst så hjelper kanskje det. Anonymous poster hash: c6334...c7e
Thradredi Skrevet 2. mai 2015 Forfatter #8 Skrevet 2. mai 2015 Dessverre har jeg nok ikke en familie som er så hjelpsom når det gjelder angst. De blir mer sure på meg når jeg får angst. Og når det kommer til venner så har jeg ingen, etter mange år med angst har jeg ikke kontakt med noen av dem og ikke at jeg vil ha kontakt med dem heller pga det var er veldig dårlig miljø
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2015 #9 Skrevet 2. mai 2015 Unnskyldninger og redsel får deg hvertfall ikke mer aktiv.Anonymous poster hash: 7d1b1...87f
Thradredi Skrevet 2. mai 2015 Forfatter #10 Skrevet 2. mai 2015 Nei jeg vet at unnskyldninger og redel ikke gjør meg mer aktiv, men nå har jeg ikke akkurat gitt noen unnskyldninger. Jeg spørte om noen tips ang hvordan jeg skal starte. og svarte bare at jeg har ingen å gjøre det sammen med. Det at jeg er redd betyr ikke at jeg prøver å sky meg unna det. Det er at folk skal forstå at det er ikke bare for meg å kaste på meg treningsklær å løpe i to timer.. 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2015 #11 Skrevet 2. mai 2015 Kunne du tenkte deg å trene sammen med andre da? Anbefaler utetrening med Meir www.meirtrening.no Vet ikke om dette er der du bor da. Jeg ble med i en gruppe, nesten helt utrent, bare gått turer, men ble godt tatt i mot. Treningen er lagt opp slik at hver og en gjør det i sitt tempo. Skal det løpes, kan man gå. Pushup kan gjøres på knærne og i eget tempo f.eks. Har funnet min form for trening. Blir pushet passe mye, passet på også og det er ute og det er så deilig :-)Anonymous poster hash: 3fcf4...793 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2015 #13 Skrevet 3. mai 2015 Hva med svømming? Anonymous poster hash: 07e25...f42
lille..trille Skrevet 3. mai 2015 #14 Skrevet 3. mai 2015 Hvor i landet bor du? Jeg kan bli med på turer hvis du vil det!
Chelsea Skrevet 5. mai 2015 #15 Skrevet 5. mai 2015 Bor du i Oslo kan dette kanskje være aktuelt: http://www.skiforeningen.no/kursogarrangement/trening-uten-tak/hvor-og-nar/
Thradredi Skrevet 5. mai 2015 Forfatter #16 Skrevet 5. mai 2015 Hvor i landet bor du? Jeg kan bli med på turer hvis du vil det! Bor du i Oslo kan dette kanskje være aktuelt: http://www.skiforeningen.no/kursogarrangement/trening-uten-tak/hvor-og-nar/ Jeg bor i nærheten av Drammen atm.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå