Daiquiry Skrevet 30. april 2015 #1 Skrevet 30. april 2015 Veldig spent på om det funker! Har fått beskjed om at jeg er myk og moden allerede. Orker bare ikke tanken på å gå til 40 uker med tanke på smerter i bekken og rygg. Heldigvis var gynokologen min helt enig... Noen som har erfaring?
AnonymBruker Skrevet 30. april 2015 #2 Skrevet 30. april 2015 Akupunktur er som annen placebobasert behandling, tror man på det fungerer det. Anonymous poster hash: 2c9b2...384
Silfen Skrevet 30. april 2015 #3 Skrevet 30. april 2015 35 uker? Og gynekolog enig? Helt spinnvilt! Håper virkelig ikke du føder ennå.
AnonymBruker Skrevet 30. april 2015 #4 Skrevet 30. april 2015 Men modningsakupunktur er vel ikke for å trigge fødsel, men for å kan gjøre selve åpning/modningsprosessen under fødselen når den starter? Har inntrykk av at det er en oppfatning der ute om at folk for modningsakupunktur for så å løpe hjem å vente på at fødselen skal starte asap..Anonymous poster hash: 88829...4cd
LindaM Skrevet 30. april 2015 #5 Skrevet 30. april 2015 Er veldig sikker på at modningsakupunktur er for å gjøre fødselsforløpet bedre og raskere, ikke for å starte fødsel tidligere. Men kanskje det finnes forskjellige varianter ift hvor nålene settes.
Silfen Skrevet 30. april 2015 #6 Skrevet 30. april 2015 Men modningsakupunktur er vel ikke for å trigge fødsel, men for å kan gjøre selve åpning/modningsprosessen under fødselen når den starter? Har inntrykk av at det er en oppfatning der ute om at folk for modningsakupunktur for så å løpe hjem å vente på at fødselen skal starte asap..Anonymous poster hash: 88829...4cd Jeg har gått tidligere i fødsel enn "normalt" de gangene jeg har fått akupunktur. Hvorvidt det skyldes akupunkturen kan selvsagt ikke vites. Men muligheten er jo der.
AnonymBruker Skrevet 30. april 2015 #7 Skrevet 30. april 2015 Det er ikke for å starte fødsel, det er for å gjøre fødselen lettere og for å modne. Jeg har selv bestilt neste uke, litt sent ute da jeg er 38 uker når jeg begynner! De bruker jo også akupunktur som smertelindring under fødsel. "Forskning har vært med på å vise at stimulering av bestemte akupunkturpunkter de siste ukene før fødsel gir endringer i livmoren og vevet rundt. Blodsirkulasjonen stimuleres slik at bl.a blodgjenomstrømningen i fødselskanalen blir større. Det at behandlingen øker sirkulasjonen lokalt i livmorhalsen slik at den blir mykere kan bidra til at mindre vev blir ødelagt under fødselen, og kvinnen kan komme seg raskere etterpå. Resultatet er mer effektive rier og kortere fødsler" Anonymous poster hash: 4377d...a3d
AnonymBruker Skrevet 30. april 2015 #8 Skrevet 30. april 2015 Det er ikke for å starte fødsel, det er for å gjøre fødselen lettere og for å modne. Jeg har selv bestilt neste uke, litt sent ute da jeg er 38 uker når jeg begynner! De bruker jo også akupunktur som smertelindring under fødsel. "Forskning har vært med på å vise at stimulering av bestemte akupunkturpunkter de siste ukene før fødsel gir endringer i livmoren og vevet rundt. Blodsirkulasjonen stimuleres slik at bl.a blodgjenomstrømningen i fødselskanalen blir større. Det at behandlingen øker sirkulasjonen lokalt i livmorhalsen slik at den blir mykere kan bidra til at mindre vev blir ødelagt under fødselen, og kvinnen kan komme seg raskere etterpå. Resultatet er mer effektive rier og kortere fødsler" Anonymous poster hash: 4377d...a3d Merkelig, da det meste av forskning på akupunktur ikke beviser noe som helst annet enn at det er kvakksalveri. Anonymous poster hash: 2c9b2...384
AnonymBruker Skrevet 30. april 2015 #9 Skrevet 30. april 2015 "Ved kvinneklinikken på universitetssykehuset i Mannheim i Tyskland ble det foretatt en studie på 878 førstegangsfødende med ukompliserte svangerskapsforløp. 329 av disse fikk ikke akupunktur, 224 fikk såkalt ”narreakupunktur” i form av behandling som fremmer psykisk balanse, og de siste 325 fikk fødselsforberedende akupunktur. Av dem som fikk akupunkturbehandling, fikk de i snitt i overkant av fire behandlinger. Ultralydundersøkelser viste store forskjeller i forandring i livmorhalsen lenge før fødsel mellom de tre gruppene. I åpningsfasen av fødselen skal livmorhalsen flates ut og åpnes. I studien så man at livmorhalsen flatet seg fortest ut hos kvinnene som fikk fødselsforberedende akupunktur. I tillegg fikk livmormunnen en traktlignende form, noe som kan bety at modningsprosessen skjer hurtig. For kvinnene som fikk fødselsforberedende akupunktur gikk åpningsfasen av fødselen fortere, og dermed ble også fødselen kortere. På universitetssykehuset i Heidelberg, fikk 329 kvinner med ukompliserte svangerskap ukentlig behandling fra uke 36 og fram til fødselen. Resultatet viste at spesifikk akupunktur kan forårsake endringer i livmorhalsen, og riene så ut til å være bedre koordinert hos disse kvinnene. Resultatet ble mer effektive rier, og dermed kortere fødsel." http://www.babyverden.no/Fodsel/Foedselsforberedelser/Forberedende-akupunktur-til-fodsel/ Anonymous poster hash: 4377d...a3d
Daiquiry Skrevet 30. april 2015 Forfatter #10 Skrevet 30. april 2015 Dette starter ikke fødselen, men er med på å forberede kroppen og er med på å forkorte fødselen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå