Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Men jeg har mensen.. Man MÅ ha eggløsning for å få mensen ikkesant?

Blir så fortvilet, blir aldri gravid :(

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du har prøvd et år har du krav på hjelp og utredning. Kontakt fastlegen.

Anonymous poster hash: 91272...edf
AnonymBruker
Skrevet

Nei, man kan ha blødninger uten å ha eggløsning. Men har du regelmessig menstruasjon har du mest sannsynlig eggløsning.

Anonymous poster hash: 065df...540

Skrevet (endret)

Jeg har hatt blødninger av og på i ett år nå uten en eneste eggløsning, så det er fullt mulig :sukk:

Endret av Skogkløver
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

du kan prøve å tempe, det er veldig enkelt å greit og du vil se om du har eggløsning. Du blir også godt kjent med syklusen din som er en fordel nå du prøver å bli gravid. Men regelmessig mens er en god indikasjon på eggløsning, da.

Anonymous poster hash: 3c0bf...e6c
  • Liker 2
Gjest Solstråla88
Skrevet

Jeg hadde regelmessige blødninger men ved 4 av4 blodprøver som ble tatt hadde jeg ikke el en eneste gang. Har heller aldri fått positive el tester

Skrevet

du kan prøve å tempe, det er veldig enkelt å greit og du vil se om du har eggløsning. Du blir også godt kjent med syklusen din som er en fordel nå du prøver å bli gravid. Men regelmessig mens er en god indikasjon på eggløsning, da.

Anonymous poster hash: 3c0bf...e6c

Har lest at en del folk temper, men har aldri forstått hva det går ut på. Kan du forklare? :)

Skrevet

Har lest at en del folk temper, men har aldri forstått hva det går ut på. Kan du forklare? :)

Du må da kjøpe et basaltermometer - altså et som viser to desimaler. Vet du kan kjøpe et billig et på billige-tester.no.

Rutinen er å ta tempen ca til samme tid hver dag - med èn gang du våkner(ikke gå på do først, ligge våken i senga). Noter temperaturen på en app(jeg var veldig glad i FertilityFriend, men det er mange å velge mellom). Når du har EL vil du se at tempen stiger betydelig i forhold til tiden mellom mens og EL. Den vil holde seg høy helt til du enten får mensen eller er blitt gravid. Om du får mensen, vil tempen droppe igjen. Om du er gravid vil den fortsette å holde seg høy, og vil på et punkt stige enda mer.

Dersom du da IKKE har EL, vil du få dette bekreftet ved at du ikke har noen forhøyning i temperatur i løpet av syklusen din. Om dette skjer flere sykluser etter hverandre, kan du nok kjappere få hjelp av lege ved at du har "bevist" at du ikke har EL.

Noen synes dette er stressende med denne rutinen tidlig om morgenen. Jeg synes det var beroligende. Jeg hadde full kontroll på kroppen min, og lærte at jeg hadde EL på cd18-19 i forhold til cd14 som er normalt. Da visste jeg dersom vi hadde truffet på riktig tid - og når vi ikke hadde truffet. Så av 5 sykluser var det kun 2 av de som var på riktig tid - og på 2. mulige syklus ble det full pott :)

Du må gjøre det som er riktig for deg, men en kan raskt havne inn i en "prøver-boble" og bli besatt av testing og symptomjakt.

Har du noen grunn til å tro at du ikke har EL?

(Jeg trodde ikke jeg hadde det pga "manglende" EL-slim, men jeg hadde altså EL).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...