Gå til innhold

Noen som har polar m400, eller annen aktivitetsmåler som de bruker hele dagen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men da blir jo ikke dette riktig i utgangspunktet. Jeg har jo ikke forbrent så mye kalorier som den viser🙈. Men da er det vist ikke noe jeg gjør feil og ikke galt med klokka. Må si jeg ble skuffet nå.

Anonymkode: 842bc...9e5

Hva mener du med ikke riktig? 

Du ser på utregning av totalt kaloriforbruk på et døgn. Vil du se på for en bestemt aktivitet, må du gå inn på denne, der vil du mest sannsynlig finne kalorier forbrent på den aktiviteten. 

Anonymkode: 28c20...8b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bruker nå Fitbit Vista, tidligere hadde jeg polar A360.

Fitbiten viser mye mer kalorier forbrent enn polar, så tror fitbiten overestimerer da jeg også teller kalorier inn. Dersom fitbiten hadde stemt, hadde jeg gått ned i vekt. Det gjør jeg ikke.

 

Men ja, jeg kikker på den hele dagen og prøver å nå målene som er satt. Den hjelper meg å være mer aktiv. Bare synd den ikke registrerer aktiviteten i vann annet enn på pulsen.

Anonymkode: 9da78...e84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan vet du at du ikke har forbrent så mange kalorier som den viser?

Anonymkode: 07a7e...551

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan vet du at du ikke har forbrent så mange kalorier som den viser?

Anonymkode: 07a7e...551

Fordi klokken lå på nattbordet mitt. Jeg hadde den ikke på meg. 

Anonymkode: 842bc...9e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva mener du med ikke riktig? 

Du ser på utregning av totalt kaloriforbruk på et døgn. Vil du se på for en bestemt aktivitet, må du gå inn på denne, der vil du mest sannsynlig finne kalorier forbrent på den aktiviteten. 

Anonymkode: 28c20...8b0

Jeg kjøpte klokke for 4 dager siden. Og først dagen skjønte jeg ikke mye av den. Men når jeg la meg så tok jeg den av meg og la den på nattbordet og jeg sjekket hva kalorier osv viste. Når jeg dagen etter våknet så hadde kaloriene steget oppover rundt 900 kalorier mer. Da har klokken telt kalorier av ikke min aktivitet iallfall. 

Anonymkode: 842bc...9e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bruker nå Fitbit Vista, tidligere hadde jeg polar A360.

Fitbiten viser mye mer kalorier forbrent enn polar, så tror fitbiten overestimerer da jeg også teller kalorier inn. Dersom fitbiten hadde stemt, hadde jeg gått ned i vekt. Det gjør jeg ikke.

 

Men ja, jeg kikker på den hele dagen og prøver å nå målene som er satt. Den hjelper meg å være mer aktiv. Bare synd den ikke registrerer aktiviteten i vann annet enn på pulsen.

Anonymkode: 9da78...e84

Jeg har tidligere kjøpt fitbit klokke men jeg var ikke fornøyd. Så startet jeg å bruke mobilen på trening og når jeg gikk turer ute. Men synes det var så slitsomt å måtte gå med mobilen i hånda når jeg ikke hadde lomme å legge den i. Så ble det polar klokken men den forvirrer meg bare.

Anonymkode: 842bc...9e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du forbrenner kalorier jevnt og trutt hele døgnet, bare ved å eksistere.......

Man har noe som heter Basal Metabolic Rate, som forteller noe om hvor mange kalorier du forbrenner om du så KUN lå heeeeelt stille hele dagen og bare såvidt pustet,, altså hvor mange kalorier du forbrenner kun på å holde deg i live, og dette kan man få ganske gode estimater på kun ut i fra høyde og vekt.

Hvis du har lagt inn informasjon om dette, enten rett i klokken eller i en tilhørende app, så kan den med ganske stor sikkerhet beregne hvor mange kalorier du har forbrent, all ekstra aktivitet er nettopp EKSTRA....

Anonymkode: 07a7e...551

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du forbrenner kalorier jevnt og trutt hele døgnet, bare ved å eksistere.......

Man har noe som heter Basal Metabolic Rate, som forteller noe om hvor mange kalorier du forbrenner om du så KUN lå heeeeelt stille hele dagen og bare såvidt pustet,, altså hvor mange kalorier du forbrenner kun på å holde deg i live, og dette kan man få ganske gode estimater på kun ut i fra høyde og vekt.

Hvis du har lagt inn informasjon om dette, enten rett i klokken eller i en tilhørende app, så kan den med ganske stor sikkerhet beregne hvor mange kalorier du har forbrent, all ekstra aktivitet er nettopp EKSTRA....

Anonymkode: 07a7e...551

Men må ikke klokken være på armen min for å kunne lese opp aktiviteten min? 

Anonymkode: 842bc...9e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Men må ikke klokken være på armen min for å kunne lese opp aktiviteten min? 

Anonymkode: 842bc...9e5

Nei, fordi den kan beregne hvor mange kalorier du forbruker i løpet av en viss tid, kun ut i fra informasjon om din høyde og vekt, om du har lagt dette inn.

Hvis du har den på hele tiden kan den gi et *mer korrekt* estimat, ut i fra hva den registrerer, men det vil ikke være spesielt store avvik, spesielt ikke om natten når du uansett sover.

Anonymkode: 07a7e...551

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, fordi den kan beregne hvor mange kalorier du forbruker i løpet av en viss tid, kun ut i fra informasjon om din høyde og vekt, om du har lagt dette inn.

Hvis du har den på hele tiden kan den gi et *mer korrekt* estimat, ut i fra hva den registrerer, men det vil ikke være spesielt store avvik, spesielt ikke om natten når du uansett sover.

Anonymkode: 07a7e...551

Ohjaaa, de i butikken mente også at det må være noe galt med  klokka og tok den tilbake også fikk jeg ny. Så bortkastet tid med å måtte levere og registrere på nytt klokken. Men da vet jeg at den viser riktig da. Fordi resten vises riktig.

Anonymkode: 842bc...9e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ohjaaa, de i butikken mente også at det må være noe galt med  klokka og tok den tilbake også fikk jeg ny. Så bortkastet tid med å måtte levere og registrere på nytt klokken. Men da vet jeg at den viser riktig da. Fordi resten vises riktig.

Anonymkode: 842bc...9e5

Det høres ut som om de i butikken heller ikke har helt peiling på klokken de selger ;)  Men da håper jeg du blir fornøyd med den :) 

Anonymkode: 28c20...8b0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det høres ut som om de i butikken heller ikke har helt peiling på klokken de selger ;)  Men da håper jeg du blir fornøyd med den :) 

Anonymkode: 28c20...8b0

Tusen takk for at dere tok dere tid til å svare meg og ja jeg ble litt mer fornøyd nå med mer peiling🙈

Anonymkode: 842bc...9e5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...