Gå til innhold

Dra på byen for å bli gravid...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Håper ikke mannen du har påtvunget en unge har noen genetiske sykdommer, f.eks muskelsykdommer. At du velger å utsette barnet ditt for sånne risikoer viser bare at du ikke er egnet som mor. Og at du i det hele tatt frarøver ungen din en meget viktig person, nemlig hennes far.

Så da regner jeg med du syntes det er forkastelig å adoptere ett barn også? Da vet man heller ikke noe om evt. Arvelige sykdommer..

TS

Anonymous poster hash: 2cbd2...697

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg støtter overhode ikke TS her, synes det er drøyt, manipulerende og egoistisk å få barn på denne måten, men synes allikevel ikke synd på mannen her eller andre menn som blir "lurt" til å få barn ved OnS. Man er da ansvarlig for egen prevensjon. Hvis det hadde fantes en "mannepille" hadde jeg aldri i verden stolt på en tilfeldig mann og hatt ubeskyttet sex med han, dette er faktisk også disse mennenes tabbe også.

Blir så lei over slike menn, spesielt en bekjent fyr som klager hele tiden og mener at kona lurte han til å få et barn til fordi hun sluttet på p-piller og ikke insisterte på kondom. Joda, hun sa jo at hun hadde sluttet med pillene, men han klarte tydeligvis ikke tenke så langt at det betydde at han også måtte ta litt ansvar på det området.

Veldig sant! Jeg løy aldri til denne mannen! Jeg sa aldri at jeg brukte prevansjon. Typisk menn å bare automatisk gå ut fra at jeg tar ansvaret for dette. Nei jeg har ikke dårlig samvittighet...

TS

Anonymous poster hash: 2cbd2...697

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et barn fortjener å vokse opp med en far

Det er jeg enig i er idealsituasjonen, men verden fungerer ofte ikke slik...

TS

Anonymous poster hash: 2cbd2...697

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så da regner jeg med du syntes det er forkastelig å adoptere ett barn også? Da vet man heller ikke noe om evt. Arvelige sykdommer..

TS

Anonymous poster hash: 2cbd2...697

Noe helt annet. Du er vel oppegående nok til å bruke huet ditt til å tenke at det ikke er klokt å sette mennesker til verden for moro skyld, koste hva det koste vil. Det er jo ikke du som eventuelt må bære på sykdommen hvis det skulle være så uheldig. For en umoden tanke du har, ts. Kjenner et par som ligger døgnet rundt med pustemaskin. Det er ikke bare for foreldrene å se barnet sitt ligge sånn dag ut og dag inn, ekstremt begrenset. Du burde besøke dem som har det sånn og fortelle dem om tankegangen din. Tror ikke de kommer til å falle for "hva med syke barn som blir adoptert" tankegangen din.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett om jeg er enig eller ikke med TS sin avgjørelse, så er det noe her som det visstnok er flere som ikke forstår.

Et barn MÅ ikke ha en farsrolle i sitt liv. Joda, faren er viktig, men ikke SÅ viktig som dere skal ha det til.

Det er faktisk MANGE barn der ute som hadde hatt det bedre med bare mor, enn med mor OG far, eller uten en far i det hele tatt. 
Det gjelder forsåvidt også omvendt - altså at man ikke MÅ ha mor der for å bli et godt menneske med empati, omsorg osv.

Det er også mange barn i verden som er adoptive av én person - enten det er av en kvinne eller en mann. Homofile adopterer barn, der har jo barna to mannlige figurer - eller kvinnelige figurer om de var lesbiske.

Jeg kjenner en kvinne som er over 40 som ennå ikke har noen mann i sitt liv. Hun gikk til sæd-donor 2 ganger, så hun har altså 2 små barn - HELT alene, uten at barna har noen far i bildet. De mannlige figurene de opplever på besøk er da en gammel mann og en homofil - og den homofile har faktisk 2 barn han adopterte.

Men hvis denne mannen vet at TS ikke brukte prevensjon, eller ikke brydde seg om kondom, så synes jeg ikke synd i mannen og ønsker TS all lykke med å oppdra dette barnet helt alene :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jeg enig i er idealsituasjonen, men verden fungerer ofte ikke slik...

TS

Anonymous poster hash: 2cbd2...697

Det gjør ikke det hvis du gjør det på denne måten

Endret av Jacklost
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jeg enig i er idealsituasjonen, men verden fungerer ofte ikke slik...

TS

Anonymous poster hash: 2cbd2...697

Aner du hvor ufattelig egoistisk du er? Du vet ingenting om arvelige sykdommer, sykdommer som kan føre til en smertefull død, flere år med behandling, sykdommer som man bør være obs på?! Vet om ei som mistet faren sin og broren sin tidlig, på grunn av en arvelig hjertesykdom de ikke viste noen ting om. Én enkel blodprøve, det var det som skulle til, en forbaska blodprøve å broren hadde overlevd. Faren, han var ikke der, ikke på grunn av ONS men andre grunner. Det var ikke før broren døde brått i 20 årsalderen at de sjekket for sykdommer. 

Venninnen min ble reddet på grunn av denne prøven, hun får nå behandling. 

 

Hadde faren brydd seg nok til å faktisk informere om dette, så hadde broren vært i live i dag. Tanteungen hennes har også genet for å få denne sykdommen. 

 

De fikk vite flere år senere at både bestefar og onkel på far siden hadde død av denne sykdommen. Men ingen tenkte noe på å sjekke for sykdommer, de trodde det var alkohol som var problemet. 

De var alle tre alkoholikere. Faren viste at faren hans døde av sykdommen, men han orket ikke å sjekke seg selv, og han varslet ikke broren som ikke hadde kontakt med faren, og han sa ikke noe til sine egne barn eller moren deres heller. 

 

Det er egoistisk. Det å ta ifra ditt barn den muligheten, det å finne ut om arvelige sykdommer, det er egoistisk!! 

 

Jeg vet at jeg bør ikke røyke, på grunn av lungeproblemer på far siden. Både pappa, bestefar og to onkler har kols, ikke på grunn av røyk, kun ene onkelen min røyker og det forverret kolsen. De andre har aldri røyket og har forskjellige grader med kols. Jeg har stor sjanse for å få kols, røyker jeg så er jeg dømt til et liv med surstoff og lungetransplantasjon (noe jeg kan se lenge etter hvis jeg faktisk røyker). 

Hadde jeg ikke vist hvem faren min var, og om familiens sykdomshistorie så hadde 15 år gamle meg begynt å røyket! Jeg sto der med røyken i hånden, og pappa advarte meg, tok meg med til legen og fikk bevis på at joda, jeg har svake lunger, jeg har arvet det av pappa. 

Hadde det ikke vært for pappa så hadde jeg fått kols, garantert. 

Anonymous poster hash: f8658...e98

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne tenk meg å sikre genene uten å være 'pappa' til noen. Skulle ønske det var flere folk som ts ute på byen. Så det faktisk var noe sjangse for å treffe på noen.



Anonymous poster hash: a046a...f82
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Jeg kunne tenk meg å sikre genene uten å være 'pappa' til noen. Skulle ønske det var flere folk som ts ute på byen. Så det faktisk var noe sjangse for å treffe på noen.

Anonymous poster hash: a046a...f82

 

Er du alvorlig nå?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du dropper prevensjon på byen kan du like gjerne ende opp med diverse skjønnsykdommer, blant annet HIV i steden for et barn.

Anonymous poster hash: c7777...3db

Sannsynligheten for å bli smittet med HIV i Norge med vanlig vaginal penetrering er svært liten. Dette er skremselspropaganda. HPV og klamydia er det som er det vanligste i Norge. HPV er som oftest asymptomatisk og ca 70% i Norge har det. Klamydia kan føre til sterilitet, men så lenge man sjekker seg jevnlig og behandler seg ved evt. smitte går det ikke så langt. 

Anonymous poster hash: 3d413...9b3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kunne ønske denne tråden hadde blitt spredt over hele landets riksdekkende aviser og som advarsel på nyhetene sånn at alle menn fremover blir konsevent på å putte på en kondom når de skal ha et ONS!

 

Det er så ufattelig dårlig gjort ovenfor menn at det vrenger seg inni meg.

Menn er jo klar over at sex kan føre til graviditet, så dersom de velger å ikke bruke kondom ved ONS har de vel seg selv å takke. Kondom er også det eneste prevensjonsmiddelet som beskytter mot kjønnssykdommer. 

 

Menn er absolutt ikke offeret her når de velger å ikke beskytte seg. 

Anonymous poster hash: 3d413...9b3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe helt annet. Du er vel oppegående nok til å bruke huet ditt til å tenke at det ikke er klokt å sette mennesker til verden for moro skyld, koste hva det koste vil. Det er jo ikke du som eventuelt må bære på sykdommen hvis det skulle være så uheldig. For en umoden tanke du har, ts. Kjenner et par som ligger døgnet rundt med pustemaskin. Det er ikke bare for foreldrene å se barnet sitt ligge sånn dag ut og dag inn, ekstremt begrenset. Du burde besøke dem som har det sånn og fortelle dem om tankegangen din. Tror ikke de kommer til å falle for "hva med syke barn som blir adoptert" tankegangen din.

For en usmakelig holdning. Mener du at alle som har arvelig sykdom i familien skal slutte å reprodusere seg? Er de også så lite oppegående når de får barn til tross for risikoen for sykdom? TS ønsker da ikke å sette et barn til verden for morro skyld. Hun ønsker genuint seg et barn og vurderer mulighetene. Dersom hun får barn ved et ONS blir hun heller ikke den første. Menn har da et ansvar de også når de har sex med noen. Dersom de ikke bruker prevensjon er både muligheten for graviditet og kjønnssykdommer der. 

 

Det er da ikke noe moralsk forkastelig å ønske seg barn. TS skriver jo også at hun da vil være alene om barnet uansett. Dersom man ikke ønsker seg barn bør en da sørge for å bruke prevensjon. 

Anonymous poster hash: 3d413...9b3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke enig om at alt dette "man MÅ ha en far" bullshiten. Kjenner flere som mistet ektemannen i ulykke eller sykdom, noen ble skilt på grunn av alkoholproblemer eller voldelig mann. 

De barna har det like fint som de som har to foreldre. 

 

Men, det er det faktumet at TS har gått ut og hat ONS for å bli gravid. Det er forkastelig. Du har da frarøvet en mann muligheten til å ta del i sitt eget barns liv. Hva om han faktisk vil ta del? Har du tenkt på det?! 

 

Det at du ikke vet noe som helst om helsehistorien til verken faren eller familien, det er dårlig gjort for barnet sin skyld. 

 

Du burde ha dratt til Danmark, gjort det på ærlig vis! 

De som er sæddonorer vet hva sæden brukes til, du kan velge om du ønsker åpen eller lukket "adopsjon", eller det er jo mest fedrene som bestemmer det. 

Det å lure en annen mann på denne måten er forkastelig. 

På hvilken måte har TS lurt mannen til å ha ubeskyttet sex med henne? At ubeskyttet sex kan føre til graviditet er da allmennkunnskap. 

Anonymous poster hash: 3d413...9b3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et barn fortjener å vokse opp med en far

Det er det ingen garanti for uansett hvilken måte en gjør det på. 

Anonymous poster hash: 3d413...9b3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...