Gå til innhold

Ekstreme smerter ved eggløsning


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som har det/hatt det?

Jeg får det omtrent ved hver eggløsning i min ellers svært uregelmessige syklus. Noen ganger så ekstremt st jeg bare ligger i mange timer og gråter pga smertene. Smertene har blitt enda verre ved bruk av medisiner som pergotime (vi er prøvere på ørtende år).

Jeg har forklart dette til lege/sykehus, men det er tatt undersøkelse og innvendig ultralyd uten noe tegn til f.eks cyster. Ellers har jeg de fleste symptomer på pcos, til og med for høyt nivå av testosteron/for lite østrogen. Men ingen diagnose pga jeg ikke har cyster.

Jeg har prøvd å google mye, men skjønner ikke hva smertene kommer av. Ligger her med sterke smerter igjen, de kommer alltid veldig plutselig, og skulle ønske det fantes hjelp mot dem. Jeg tenker smertene kanskje er grunnen tll at det ikke klaffer selv om vi treffer på eggløsning hver gang det er?

Noen som er plaget med det samme? Hva kan hjelpe meg?

Anonymous poster hash: d4fae...757

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Push på legene til de finner ut noe som kan hjelpe deg.



Anonymous poster hash: c63e9...e9e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cyster er ikke nødvendig for diagnosen, hvis du har flere andre hovedkriterier. Det bør da gynekologen din vite!

Jeg skjønner ikke at smerter skulle hindre befruktning, med mindre de kommer 1-2 dager før eggløsning og hindrer sex. Noen har veldig sterk følsomhet for eggløsning, jeg har kun kjent eggløsning en gang, så har ikke råd for den biten. Har du skikkelige smertestillende, varmeflaske osv?

Anonymous poster hash: c3f74...076

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...