AnonymBruker Skrevet 22. april 2015 #1 Skrevet 22. april 2015 20 år gammel og slitt med maten i over 5 år. Helt siden starten av tenårene så og si. Elendig selvbilde og et enormt stort hat ovenfor meg selv. Jeg går i terapi, men har endelig innrømt for meg selv at terapien egentlig ikke hjelper meg noen vei nå. Jeg har prøvd å slanke meg, bli vakker, trene, spise sunt, få et godt liv så evig lenge nå at jeg har møtt veggen og gått på en ordentlig smell. Jeg spiser som en hest, jeg sover altfor mye, jeg nekter å trene, tør knapt se meg selv i speilet. Jeg unngår mitt eget speilbilde for det det er verdt og jeg går med stygge tanker om meg selv absolutt hele tiden, før kunne jeg faktisk la være å tenke stygt om meg i noen timer - men nå står det på HELE tiden. Jeg har gitt opp og jeg finner ikke tilbake til motivasjonen i det hele tatt. Jeg er enormt selvdestruktiv og det går bare nedover og nedover og nedover, jeg får ikke hjelp noen steder og har egentlig kun meg selv å takke. Det er liksom meg vs meg, den gode i meg vs den onde i meg og den onde vinner dessverre. Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre og jeg aner ikke hva jeg spør etter, eller jo, jeg lurer på om noen der ute har noen tips til meg. Råd. Hva som helst, jeg er desperat. Sliter forøvrig med depresjon og har ikke en spiseforstyrrelse, men et spiseproblem. Anonymous poster hash: 2cac9...72a
AnonymBruker Skrevet 22. april 2015 #2 Skrevet 22. april 2015 Hmm hvis du ikke føler at psykologen kan hjelpe deg så er det nok ikke så mye råd å få på KG heller kanskje? Hva liker du å holde på med da? Kanskje du skal få deg en hobby/begynne på kurs/sport eller noe, så du holder deg litt mer opptatt? Eller lær deg å lag god, sunn mat fra bunnen av, og lære deg å skille på mat og følelser. Hvis du først kommer i gang med gode vaner og ser resultater er det veldig motiverende! men du må gi det tid, husk at nye vaner tar 3 uker å lære seg. Mosjon er også veldig bra, selv om det kan være vanskelig å komme seg på et treningssenter eller ut av døra er det mange måter å komme igang på hjemme! Anbefaler at du sjekker ut blogilates på youtube, hun er motiverende og har timer for enhver smak. Bare ikke gi opp, det blir bedre <3 men bare du kan endre på de negative tankene dine Anonymous poster hash: bb70f...449
Gjest Nanne70 Skrevet 23. april 2015 #3 Skrevet 23. april 2015 Har du og psykologen din snakket om at du kanskje stiller alt for høye krav til deg selv? Det er nemlig det første som slår meg når jeg leser "Jeg har prøvd å slanke meg, bli vakker, trene, spise sunt, få et godt liv". Hva med å begynne i det små og være snill mot deg selv og kroppen din? Det går fint an å spise sunt uten å bli fanatisk, og det går an å være i fysisk aktivitet uten å trene beinhardt hver dag. Noe så enkelt som frisk luft og moderat mosjon kan faktisk hjelpe mot depresjon (og her snakker jeg av erfaring), så hvis du klarer å samle nok vilje til å gå en tur i frisk luft noen kvelder i uka, eventuelt med favorittmusikken på øret, så har du allerede tatt et godt skritt i riktig retning Det er kanskje ikke all verden til hjelp, men jeg ønsker deg uansett all mulig lykke til med å få livet ditt inn på et bedre spor
AnonymBruker Skrevet 23. april 2015 #4 Skrevet 23. april 2015 Du er helt ok som du er. Du har hele livet blitt lurt til å tro at du må være vakker. Dette er en løgn. Anonymous poster hash: 73b69...c74
AnonymBruker Skrevet 23. april 2015 #5 Skrevet 23. april 2015 . Råd. Hva som helst, jeg er desperat. Sliter forøvrig med depresjon og har ikke en spiseforstyrrelse, men et spiseproblem. Anonymous poster hash: 2cac9...72a Begynn med meditasjon. Anonymous poster hash: 31688...136
AnonymBruker Skrevet 23. april 2015 #6 Skrevet 23. april 2015 Høres nesten ut som min periode i fjor. Var helt utafor i 3 måneder av forskjellige årsaker, som jeg etterhvert fant ut at grunnet i noe i familien. Hvertfall, kom meg ut og gikk turer i skogen/fjellet like ved der jeg bor nesten hver dag, og etterhvert fikk jeg se resultater (først og fremst på form, og etterhvert også kroppen), noe som ga motivasjon i seg selv. Det er ikke bare det å bli tynnere man tjener på det, men man føler seg rett og slett bedre av å gå ut i det fri med favorittmusikken på øret Det snudde hvertfall hele min depresjon. Og en ting til jeg har lært meg, etter å ha egentlig tenkt på samme måte som deg i mange år; du må lære deg å være glad i deg selv. Det er så mye annet som er viktigere enn utseende og/eller vekt. Finn på noe du syns er gøy, en eller annen hobby eller begynn på spennende studier etc. Hva som helst. Det viktigste er å være frisk og sunn, så man kan få mest mulig ut av livet Du kan finne motivasjon til å endre på livsstil i hva som helst! Ikke mye mer jeg kan hjelpe til med enn egne erfaringer, men lykke til! Anonymous poster hash: 77e48...256
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå