Gå til innhold

I stedet for koffeintabletter/hvis du er veldig trøtt

Gjest GreenSky

Anbefalte innlegg

Gjest GreenSky

Et lite tips; Hvis du føler deg trøtt som en strømpe en gang, og kaffe ikke duger, prøv dette:

Bland halvparten kaffe og halvparten cola, og drikk dette. Det være cola, cola light eller pepsi duger ikke. De første slurkene sklir ned, etterhvert smaker det motbydelig. Men tro meg, en blir våken som bare det.

Kan være greit å vite i en helg med mye festing eller eksamensperioder. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

herregud, det får da være måte på selvpining. det går faktisk an å drikke cola og kaffe separat men samtidig! det blandes jo uansett i magen, ikke sant?

i tillegg, eller helst i stedet for cola, bør du få i deg noe juice eller frukt på samme tid, ellers kollapser blodsukkeret ditt etter 20 minutter.

det nytter ikke med kaffe hvis du ikke har energi å bruke, og den kjappeste energikilden som holder blodsukkeret rimelig stabilt er fruktsukker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GreenSky

Nå snakker jeg ikke om lite energi, jeg snakker om å være trøtt, hvis en av en eller annen grunn må klare seg på lite søvn og er trøtt som en strømpe. Og joda, det må blandes. Kaffe og cola hver for seg gir en viss effekt, men ikke den samme. Jeg tuller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ethereal

Tipper du tenkte for å doble koffeindosen? I Norge kan det jo ikke tilsettes mer koffein enn 150mg/liter, tilsvarende mengden i én kopp kaffe.

Mitt energitips er å drikke et stort glass appelsinjuice, og gjerne en espresso etterpå. Godt, men ikke så bra for magen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt energitips er å drikke et stort glass appelsinjuice, og gjerne en espresso etterpå. Godt, men ikke så bra for magen...

det hjelper litt hvis du får i deg melk på samme tid, som vil nøytralisere syra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

det hjelper litt hvis du får i deg melk på samme tid, som vil nøytralisere syra...

Det stod espresso og juice- ikke noe om melk :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GreenSky
Tipper du tenkte for å doble koffeindosen? I Norge kan det jo ikke tilsettes mer koffein enn 150mg/liter, tilsvarende mengden i én kopp kaffe.

Antar at det er koffeindosen + sukkeret som gjør det. Var en venninne som tipset meg om det, og det funket veldig bra. Leste bakpå en pepsiflaske, så at det var mindre koffein i pepsi enn cola, mulig det er derfor.

Ikke sikker på hvorfor det funker vet bare at det funker, og det er greit nok for meg. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ethereal

For min mage ville melk sammen med det der betydd TROUBLE BIG TIME(diare) (jeg har en problematisk mage, men kjenner heldigvis lunene dens).

Ikke noe gjør at jeg blir så kvalm som caffe latte eller cappuccino, som er nettopp det; melk og espresso i ymse blandingsforhold.

Oh, Great Espresso, I worship Thee :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GreenSky
Hva med litt Battery også? Funker det noe Greeny?

Det funker, men synes ikke det funker like bra som kaffe + cola.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min mage ville melk sammen med det der betydd TROUBLE BIG TIME(diare) (jeg har en problematisk mage, men kjenner heldigvis lunene dens).

Ikke noe gjør at jeg blir så kvalm som caffe latte eller cappuccino, som er nettopp det; melk og espresso i ymse blandingsforhold.

Oh, Great Espresso, I worship Thee :)

auda. da er nok juice og espresso uten melk best, ja. forøvrig mitt morgenrituale de siste ti årene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Hvis det er koffein/sukker som gir denne "ekstra våken" effekten er det vel bare å brygge seg en skikkelig sterk kaffe og blande litt sukker oppi? Smaker sannsynligvis hakket bedre enn cola/kaffe mixen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

GUARANA,fra helsekosten er fin.Red Bull og disse energi drikkene er så forskjellig.Noen sier de funker andre funker de ikke på.Prøvde 6 bokser red bull,men det hjalp meg ikke det spor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For hardcore kaffedrikkere går det jo an å trakte kaffen to ganger. Sett først på kaffe trakteren som vanlig, men mye kaffepulver. Ta så å kjøl den ferdige kaffen litt ned, og hell den oppi der du vanligvis heller vann. Bytt ut filteret og kaffepulveret og ta en runde til. Så kan man jo putte opp ett par teposer med svart te, masse sukker og litt cola etter behov...

Grunnen til at kaffe og cola funker bedre enn bare mere kaffe er at to stoffer som regel vil booste hverandre på en spesiell måte, og disse to forsterker tydeligvis hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten kopp grønn te fungerer utmerket for meg. Virker ikke det så forblir jeg trøtt eller går og legger meg nedpå dersom jeg har sjangs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Det kommer vel også litt an på hva en er vant til å tåle av oppkvikkende midler fra før. En som vanligvis ikke drikker kaffe ville vel fått bakoversveis av en kopp kruttsterk kaffe :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...