AnonymBruker Skrevet 19. april 2015 #1 Skrevet 19. april 2015 Jeg fikk meg ny komfyr fra IKEA i fjor, og nå har jeg et merkelig problem. Ofte når den ikke er i bruk kan den begynne å "ringe". Det kommer korte "ringelyder" som varer 1-2 sekund med kanskje 10-15 sekunders mellomrom. Det høres ut som det kommer fra den lille sikringsboksen (eller hva det heter) ved siden av ovnen. Ikke veldig høyt, men vi hører det inn til soverommet som ligger vegg i vegg, og får ikke sove av det. Det eneste som hjelper er å skru av sikringen, også skru den på igjen, og deretter skru på komfyren, for så å skru den av igjen også. Da slutter det. Og det kan ta alt fra 1 dag til uker før det begynner igjen. Har prøvd å google det, men finner ikke svar. Noen som har opplevd noe lignende? Jeg tenker å ringe en elektriker, men er jo veldig typisk at det ikke ringer når de er her.Anonymous poster hash: f6cf2...f9c
AnonymBruker Skrevet 19. april 2015 #2 Skrevet 19. april 2015 Jeg fikk meg ny komfyr fra IKEA i fjor, og nå har jeg et merkelig problem. Ofte når den ikke er i bruk kan den begynne å "ringe". Det kommer korte "ringelyder" som varer 1-2 sekund med kanskje 10-15 sekunders mellomrom. Det høres ut som det kommer fra den lille sikringsboksen (eller hva det heter) ved siden av ovnen. Ikke veldig høyt, men vi hører det inn til soverommet som ligger vegg i vegg, og får ikke sove av det. Det eneste som hjelper er å skru av sikringen, også skru den på igjen, og deretter skru på komfyren, for så å skru den av igjen også. Da slutter det. Og det kan ta alt fra 1 dag til uker før det begynner igjen. Har prøvd å google det, men finner ikke svar. Noen som har opplevd noe lignende? Jeg tenker å ringe en elektriker, men er jo veldig typisk at det ikke ringer når de er her.Anonymous poster hash: f6cf2...f9c Det er komfyrvakta, det er jeg nesten helt sikker på. Dere må koble ut selve boksen til komfyrvakta, og nullstille den. Anonymous poster hash: 208b2...123
AnonymBruker Skrevet 19. april 2015 #3 Skrevet 19. april 2015 Det er komfyrvakta, det er jeg nesten helt sikker på. Dere må koble ut selve boksen til komfyrvakta, og nullstille den. Anonymous poster hash: 208b2...123 Det er den lille tassen som ringer hvis det blir for varmt? (Er ikke så dreven på det). Den vi har går på batteri, tror jeg, siden den sitter på en magnet så den kan fjernes. Hvis den går på batteri, så gir det ikke mening at den skal slutte når vi skrur av sikringen. Men takk for svar Sksl ta den av og lytte til den neste gang og sjekke om lyden kommer fra den TsAnonymous poster hash: 278d5...711
AnonymBruker Skrevet 19. april 2015 #4 Skrevet 19. april 2015 Det er den lille tassen som ringer hvis det blir for varmt? (Er ikke så dreven på det). Den vi har går på batteri, tror jeg, siden den sitter på en magnet så den kan fjernes. Hvis den går på batteri, så gir det ikke mening at den skal slutte når vi skrur av sikringen. Men takk for svar Sksl ta den av og lytte til den neste gang og sjekke om lyden kommer fra den TsAnonymous poster hash: 278d5...711 Til den lille boksen er det en større boks, hvertfall hos meg, som er der ringelyden kommer fra funker ikke å ta sikringen. Enten koble ut hhovedboksen, eller bytte batteri og nullstille den lille.Anonymous poster hash: 208b2...123
AnonymBruker Skrevet 19. april 2015 #5 Skrevet 19. april 2015 Ja, lyden kommer fra en stor, hvit som sitter fast på veggen. Å ta sikringen hjelper der og da, men starter igjen så fort den kommer på igjen. Men takk for svar! Skal prøve TsAnonymous poster hash: 278d5...711
pippip Skrevet 20. april 2015 #6 Skrevet 20. april 2015 Jeg hadde samme problem og måtte resette hele greia. Står det ingenting i bruksanvisningen? I min sto det under kapittelet om installering. Jeg måtte koble ut sikringen i et visst antall sekunder 2 ganger og så trykke på resettknappen på selve måleren innen 1min. Hvis du ikke har bruksanvisning ville jeg søkt den opp på ikea sine hjemmesider.
AnonymBruker Skrevet 21. april 2015 #7 Skrevet 21. april 2015 Takk! Skal prøves!! Anonymous poster hash: 278d5...711
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå