Gå til innhold

Skravletråd januar-februar 2016


Orchideae

Anbefalte innlegg

Gjest Sleeve

Hvordan går det med dere? Har dere fortalt det til mange? Jeg skal til lege i neste uke, lurer på om det blir mer virkelig da:)

Hvordan gikk legetimen? :) Går bra her så langt, men vil at de neste fire/fem uke skal gå raskt, sånn at jeg er over uke 12 :fnise:

Vi har sagt det til de fleste av vennenne og i familien da store familieselskap gjorde det så vanskelig å skjule. Helt greit at de vet om det synes jeg. Om det går galt har jeg mye støtte da. Også er jeg så kvalm, at det hadd vært vanskelig å skjule uansett nå :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan gikk legetimen? :) Går bra her så langt, men vil at de neste fire/fem uke skal gå raskt, sånn at jeg er over uke 12 :fnise:

Vi har sagt det til de fleste av vennenne og i familien da store familieselskap gjorde det så vanskelig å skjule. Helt greit at de vet om det synes jeg. Om det går galt har jeg mye støtte da. Også er jeg så kvalm, at det hadd vært vanskelig å skjule uansett nå :ler:

Legetimen gikk bra, alt i orden. Skjønner veldig hva du mener med å komme til uke 12.. Syns tiden snegler seg avgåre! Nærmeste familie og venner vet det her også, og syns også at det ikke gjør noe. Håper kvalmen din gir seg snart! Jeg har nesten ikke vært kvalm, men veldig trøtt og sliten. Så har vært heldig:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! 

 

Melder meg inn her jeg. Er 5+6 i dag. Er veldig glad, men tør ikke å slippe gleden helt løs enda, siden det fortsatt er så tidlig. 

 

Dere som har bestilt tidlig ul, er det privat eller via sykehus? Og når drar dere? Jeg har mest lyst å fyke avgårde på ul asap, he he :pasha: , men har bestilt det til uke 12. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Melder meg inn her jeg. Er 5+6 i dag. Er veldig glad, men tør ikke å slippe gleden helt løs enda, siden det fortsatt er så tidlig.

Dere som har bestilt tidlig ul, er det privat eller via sykehus? Og når drar dere? Jeg har mest lyst å fyke avgårde på ul asap, he he :pasha: , men har bestilt det til uke 12.

Gratulerer så masse! Det tilbys dessverre ikke privat ultralyd her jeg bor, så jeg må vente til i uke 14/15 når jeg er på ferie. Tror ikke jeg helt tror på graviditeten før jeg forhåpentligvis ser et lite foster på ultralyd. Men er enda 4 uker til! :( tror ikke man får henvisning til tidlig ultralyd hos fastlegen med mindre de mistenker at noe er galt. Jeg fikk det værtfall ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har fortalt det til de som visste om prøverørsforsøket vårt :) Så når vi hadde vært på ultrlyd i uke 7 (det var med på ivf pakken vår) så fortalte vi det til folk sånn som det passet :) Vi skal også på ultralyd i uke 12, da også samme plass som vi hadde forsøket, Hausken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så masse! Det tilbys dessverre ikke privat ultralyd her jeg bor, så jeg må vente til i uke 14/15 når jeg er på ferie. Tror ikke jeg helt tror på graviditeten før jeg forhåpentligvis ser et lite foster på ultralyd. Men er enda 4 uker til! :( tror ikke man får henvisning til tidlig ultralyd hos fastlegen med mindre de mistenker at noe er galt. Jeg fikk det værtfall ikke.

 

Føler det på samme måte, det føles litt fjernt før man har fått sett at det faktisk er noe der inne, men så lenge man har symptomer o.l. må man jo nesten bare gå ut ifra at det spirer og gror :) Forrige graviditet var jeg også på privat ul, og etter det synes jeg det var lettere å begynne å knytte seg til mageboeren :) 

 

Vi har ikke fortalt det til flere enn min nærmeste venninne... Det er egentlig ikke fordi jeg er redd for at det skal gå galt, men forrige gang fortalte vi det til de kommende besteforeldrene med en gang vi fikk vite det, og jeg følte det ble mye "gnål" om hvordan formen var osv.  :glare:  Det var jo selvfølgelig bare godt ment, men hormonell som jeg var syntes jeg  det var veldig irriterende  :fnise:

 

Hvordan er formen deres for tida? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sleeve

Nå har vi vært på tidlig UL (uke 8), og det ser desverre ut som om den lille spira har slutta og utvikle seg for noen uker siden :(

De bekrefter det ikke før hcg målinger og ny UL om 14 dager, men det var lite håp..

Veldig kjedelig å vente nå kjenner jeg. Egentlig bare lyst til å få tablettene og bli ferdig med det. Ønsker jo å bli gravid så raskt som mulig igjen, så hvis jeg er heldig og får menstruasjonen tilbake raskt, blir det kanskje junibaby om vi treffer på 1 forsøk igjen. Huff. Er jo kjempetrist det her, selv om det er tidlig :( Man begynner jo å glede seg så mye :hjerte: Håper det går fint med dere andre her inne, og at jeg snart får meldt meg inn i ny termingruppe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vi vært på tidlig UL (uke 8), og det ser desverre ut som om den lille spira har slutta og utvikle seg for noen uker siden :(

De bekrefter det ikke før hcg målinger og ny UL om 14 dager, men det var lite håp..

Veldig kjedelig å vente nå kjenner jeg. Egentlig bare lyst til å få tablettene og bli ferdig med det. Ønsker jo å bli gravid så raskt som mulig igjen, så hvis jeg er heldig og får menstruasjonen tilbake raskt, blir det kanskje junibaby om vi treffer på 1 forsøk igjen. Huff. Er jo kjempetrist det her, selv om det er tidlig :( Man begynner jo å glede seg så mye :hjerte: Håper det går fint med dere andre her inne, og at jeg snart får meldt meg inn i ny termingruppe :)

Å nei, så trist å lese :( Skjønner veldig godt du er trist, man knytter seg og gleder seg uansett om man prøver å holde litt tilbake. Jeg har lest solskinnshistorier om det du forteller nå, men vet ikke om det er lurt å håpe..Huff jeg fikk skikkelig vondt i meg nå. Krysser fingrene for dere! Klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sleeve

Å nei, så trist å lese :( Skjønner veldig godt du er trist, man knytter seg og gleder seg uansett om man prøver å holde litt tilbake. Jeg har lest solskinnshistorier om det du forteller nå, men vet ikke om det er lurt å håpe..Huff jeg fikk skikkelig vondt i meg nå. Krysser fingrene for dere! Klem!

Jeg har ikke turt å slippe gleden opp helt egentlig, i tilfelle det skulle gå slik som jeg tror det går nå, men kjenner jo nå at det uansett gjør fryktelig vondt.

Vi vet hvilke dager samleie fant sted, så jeg er ikke kortere på vei enn hva jeg tror (ut fra dagene vi hadde samleie). Men

legen sa at det var muuulig at sædcellen hadde brukt 5 dager på å befrukte egget, og at egget igjen brukte flere dager på å feste seg... Best case på en måte.

Hun så en sak på rundt 9 mm og det hun følte kunne vært litt flimmer, men hun sa det uansett var lite, og at hjertebank skulle ha vært mer synlig. Det kunne være en blodannsamling rett og slett. Får høre om hcg nivået stiger over helga, men frykter det værste altså. Greier rett og slett ikke å ha noe håp nå :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BeKind

Nå har vi vært på tidlig UL (uke 8), og det ser desverre ut som om den lille spira har slutta og utvikle seg for noen uker siden :(

De bekrefter det ikke før hcg målinger og ny UL om 14 dager, men det var lite håp..

Veldig kjedelig å vente nå kjenner jeg. Egentlig bare lyst til å få tablettene og bli ferdig med det. Ønsker jo å bli gravid så raskt som mulig igjen, så hvis jeg er heldig og får menstruasjonen tilbake raskt, blir det kanskje junibaby om vi treffer på 1 forsøk igjen. Huff. Er jo kjempetrist det her, selv om det er tidlig :( Man begynner jo å glede seg så mye :hjerte: Håper det går fint med dere andre her inne, og at jeg snart får meldt meg inn i ny termingruppe :)

:klem: Så trist å lese. Hvordan går det med dere?

Jeg er selv gravid 8+4 i dag og har tidlig UL neste mandag pga brunt utflod og svinn av symptomer. Frykter det verste, men man må jo håpe så lenge det går. Håper det klaffer raskt for dere igjen, og at dere tar godt vare på hverandre :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BeKind

Melder meg inn her nå som jeg er 8+4 :)

Termin i starten av februar, men litt usikker på dato. Har tidlig UL neste mandag.

Er så spent :laugh: Første gang gravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melder meg inn her nå som jeg er 8+4 :)

Termin i starten av februar, men litt usikker på dato. Har tidlig UL neste mandag.

Er så spent :laugh: Første gang gravid.

 

Velkommen BeKind :nigo: Jeg har også termin i begynnelsen av februar,  04. februar, og er 10+1 i dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BeKind

Velkommen BeKind :nigo: Jeg har også termin i begynnelsen av februar, 04. februar, og er 10+1 i dag :)

Takk! Spennende :nigo: En dag til UL for meg nå! Er så spent og nervøs at det kniper i magen :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Melder meg også inn her.

13+3 og termin 17.januar :)

Var på ul uke 11 og der sprellet en liten perfekt "reke" rundt. :hjerte:

Er 2.gangs og har ei datter født oktober 2013 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! Spennende :nigo: En dag til UL for meg nå! Er så spent og nervøs at det kniper i magen :fnise:

 

Hvordan gikk UL? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BeKind

Hvordan gikk UL? :)

Ingen hjerteaktivitet :( Holder på med min tredje cytotec runde i skrivende stund, men må mest sannsynlig inn for utskrapning på mandagen.

Har fått sørget ferdig sånn sett, men ønsker bare å bli ferdig med denne prosessen nå. Forhåpentligvis blir det sommerbaby i 2016 om alt går sin rette gang framover nå :hjerte::)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ingen hjerteaktivitet :( Holder på med min tredje cytotec runde i skrivende stund, men må mest sannsynlig inn for utskrapning på mandagen.

Har fått sørget ferdig sånn sett, men ønsker bare å bli ferdig med denne prosessen nå. Forhåpentligvis blir det sommerbaby i 2016 om alt går sin rette gang framover nå :hjerte::)

 

Så trist! :( Krysser fingrene for at det blir sommerbaby på deg :hjerte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :nigo::hjerte:

Hvordan er formen din? :nigo:

 

Den er fin :) Matlysten er litt så som så, men da slipper jeg i hvertfall å stresse så mye med vekt og sånt, har litt å gå på fra før av, så vil helst ikke legge så mye på meg. Ellers er formen heldigvis bra :nigo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...