Gå til innhold

Skravletråd januar-februar 2016


Orchideae

Anbefalte innlegg

Tar multivitaminer + omega 3/6 + folat. Dvs det er folat i vit også så blir totalt 600 mg, men det gjør ingenting :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da tør jeg melde meg inn her med dere :strix: Termin 4. februar 6+1 i dag :) Dette er vår første, som ble til på første prøverørs forsøk etter 3 års prøving på egenhånd :)

 

Gratulerer med nurket i magen alle sammen :blomst: 

 

Kaffemor: Jeg tar sånn gravidtabletter, de innholder alt man trenger :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når booket du tidlig UL? Må man være tidlig ute for det? Jeg vil også på tidlig UL, synes det høres så lenge til ut til OUL. Vil gjerne se at alt står bra til før :)

 

Jeg har booket tidlig UL når jeg er 12 fullgåtte uker, siden jeg *tror* det er da det er lettest å sjekke ting som nakkefold osv ? Men man kan ta det før :) På nettsiden til stedet jeg skal ta tidlig UL står det at man kan ta det fra uke 7.

Alt kommer dessverre opp igjen, hehe... Er bare å holde ut. Har som sagt vært litt bedre de siste dagene :) Hjelper nok at jeg ikke har jobbet noe tidlig nå, noe jeg gjorde hele forrige uke da jeg kjente meg aller verst. Får se hvordan det blir på torsdag, for da jobber jeg tidlig igjen.

Uffda, håper det bedrer seg snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar dere noe vitaminer i tillegg til folat? Jeg tar bare folat og omega 3.. Usikker på om det holder? :klo:

Jeg aner ikke hva man bør ta, men jeg tar folat, b-vitamin, tran og floradix (jern)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hmm okei :) Kanksje jeg skal kjøpe meg multivitamin for gravide jeg også :)

Det jeg tar heter lifeline gravid kosttilskudd for 1. trimerster😊 De inneholder 2 tabletter og 2 kaplser per dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg tar heter lifeline gravid kosttilskudd for 1. trimerster De inneholder 2 tabletter og 2 kaplser per dag.

 

Takk for tips :hjerte: Da kjøper jeg det i morgen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også på tidlig ul! Første gangen jeg var gravid var jeg ca 8 uker på vei, da fikk vi se hjertet slå, men ikke så mye mer.. Mistet noen dager senere. Med frøkna vi har var vi i uke 10+4 eller noe, da sprella hun som bare det. Helt sykt.. Så helt tydelig at det var et menneske der inne. Da var hun 4 cm lang. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må se hjertet slå for at dette skal bli helt virkelig tror jeg :)

Men vi kommer også til å dra på ultralyd i uke 12 for å sjekke nakkefold og Evt andre utviklingsavvik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ha tidlig ultralyd i slutten av neste uke. Kjenner jeg gruer meg helt vilt! Tenk om det er noe galt med Mini'en?? 😶

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Husker forrige gang så ble det ikke 100% virkelig før jeg kjente spark.

Guri, jeg er så ufattelig trøtt.. I dag hadde jeg time på sykehuset hos en spesialist. Det tar 30 minutter hver vei og var inne i 20 minutter. Føles ut som jeg har løpt maraton. Og nå er det avgårde på sommerfest i barnehagen. Sovner nok godt i kveld. Her om dagen la jeg meg med datteren min, og sovnet nok før henne. Hehe. :)

Endret av Orchideae
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også merker at jeg tåler mye mindre enn før. Blir så utrolig fort sliten og blir da virkelig sliten. Merker det går litt utover hvor effektiv jeg er på jobb :ler: men kanskje mest samboer.. Sofaen har blitt min beste venn. Allerede :sjokk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med dere? Har dere fortalt det til mange? Jeg skal til lege i neste uke, lurer på om det blir mer virkelig da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det går fint :) mye symptomer men heldigvis ingen kvalme enda :D Vi har valgt å fortelle det til et vennepar. Hun snakker jeg mye med (nesten daglig), og de vet vi at holder tett. Så har de også to små selv, den ferskeste født i april :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var hos legen i dag igjen. To nye uker med sykemelding.. Aldri følt meg så utmattet før jeg, og kvalmen. Fysj. Begynte å kaste opp i helgen, før det har jeg bare hatt følelsen av å ha maten i halsen hele tiden..

Det er virkelig noe helt annet å være gravid når man har barn fra før av, for da må man bare fungere til en viss grad..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hopper til denne tråden jeg også! Håper kvalmen går over snart.. Var på middagsselskap i går, men turte ikke annet enn å pirke litt i maten. Føler at jeg har den langt oppi halsen fra morgen til kveld! Og trøttere enn noen gang.. Blæh :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hopper til denne tråden jeg også! Håper kvalmen går over snart.. Var på middagsselskap i går, men turte ikke annet enn å pirke litt i maten. Føler at jeg har den langt oppi halsen fra morgen til kveld! Og trøttere enn noen gang.. Blæh :-P

Hvor langt er du på vei? :) Håper formen din blir bedre snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...