Gå til innhold

Skravletråd januar-februar 2016


Orchideae

Anbefalte innlegg

Gjest Sleeve

Da kan jeg også melde meg inn her :hoppe: Positiv test ( eller skal jeg si tester? Tok flere :ler:) i dag, er da 3 + 6 i dag :)

Gratulerer :hoppendeglad: 4+4 i dag jeg, så ikke særlig mye lengre på vei :) Moroat vi er flere :danse:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jubel og glede! 4+0 i morgen og termin 15.2 :-)

Jeg er førstegangsgravid og dette blir vårt første barn sammen. Han har ei på 10 fra før.

Jeg er kjempespent og lander vel ikke før neste år en gang...

Gratulerer! Kjenner følelsen :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! Helt fantastisk og alt føles annerledes. Har mange symptomer også så det er skikkelig kjekt :-)

Men er litt bekymra, vi bestilte oss tur til Kreta noen dager før jeg testet pos og jeg kommer til å tilbringe uke 10 der. Bekymra for om det kommer til å gå bra og for flyturen (stråling) osv.... Ikke lett å bli klok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk ikke til å sitere Vanillalilla på pad.

Formen er egentlig strålende, bortsett fra at buksene ikke passer lengre... :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan er formen deres? Jeg er sååå dårlig..

Uff. Var skikkelig dårlig en stund jeg også, men nå er jeg sånn halvveis oppegående (10+4 i dag) Med "sånn halvveis oppegående" mener jeg småkvalm hele tiden, sovner senest 19.30 og har tilnærmet null apetitt. Hadde lyst til å kaldkvele de som sa "det går over" når det var på sitt verste, så jeg skal ikke si det, bare trøste :P

Ellers har jeg gått ned 4,4 kilo hittil, men magen er oppblåst som en ballong og puppene har vokst såpass at BH'ene jeg kjøpte i en større størrelse for en måned siden alt er for små :P

ClearBlue sin terminkalkulator påstår forresten at jeg har termin 31.12, så kanskje jeg egentlig hører hjemme i en annen tråd ? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff. Var skikkelig dårlig en stund jeg også, men nå er jeg sånn halvveis oppegående (10+4 i dag) Med "sånn halvveis oppegående" mener jeg småkvalm hele tiden, sovner senest 19.30 og har tilnærmet null apetitt. Hadde lyst til å kaldkvele de som sa "det går over" når det var på sitt verste, så jeg skal ikke si det, bare trøste :P

Ellers har jeg gått ned 4,4 kilo hittil, men magen er oppblåst som en ballong og puppene har vokst såpass at BH'ene jeg kjøpte i en større størrelse for en måned siden alt er for små :P

ClearBlue sin terminkalkulator påstår forresten at jeg har termin 31.12, så kanskje jeg egentlig hører hjemme i en annen tråd ? :P

Jeg sitter helt utslått i sofaen, har ikke kastet opp ennå *bank-i-bordet*, men går med følelsen av at det skjer hvert øyeblikk; hele tiden. Og sååå trøtt.. Var hos legen i dag, han var klar på at sykemelding var på sin plass. Så nå er jeg foreløpig sykemeldt til og med mandag..

 

Forrige gang var jeg kvalm og kastet opp hver morgen til jeg var i uke 16 mener jeg å huske, og SINNSYKT trøtt hele svangerskapet, og jeg fikk bekkenløsning. Satser på at dette gir seg før første trimester er over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sitter helt utslått i sofaen, har ikke kastet opp ennå *bank-i-bordet*, men går med følelsen av at det skjer hvert øyeblikk; hele tiden. Og sååå trøtt.. Var hos legen i dag, han var klar på at sykemelding var på sin plass. Så nå er jeg foreløpig sykemeldt til og med mandag..

 

Forrige gang var jeg kvalm og kastet opp hver morgen til jeg var i uke 16 mener jeg å huske, og SINNSYKT trøtt hele svangerskapet, og jeg fikk bekkenløsning. Satser på at dette gir seg før første trimester er over.

Uffda, det høres kjent ut :P

Bra du i alle fall har fått sykmelding slik at du ikke behøver å være dårlig på jobb. Min lege derimot har ikke tid til å gi meg time før august, så har måttet bite tennene sammen. Ferien kan rett og slett ikke komme raskt nok...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kastet opp hver morgen i over en uke nå og vært kjempekvalm om morningen. Kvalmrn kommer pg går litt utover dagen/kvelden. Har spydd to ganger om kvelden og.

De siste to dagene har jeg følt meg bedre, men må fortsatt spy med en gang jeg står opp,hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kastet opp hver morgen i over en uke nå og vært kjempekvalm om morningen. Kvalmrn kommer pg går litt utover dagen/kvelden. Har spydd to ganger om kvelden og.

De siste to dagene har jeg følt meg bedre, men må fortsatt spy med en gang jeg står opp,hehe.

Uffda. Har du forsøkt å drikke litt saft og spise kjeks før du står opp? Har lest at det skal hjelpe, men hos meg er kvalmen verst fra midt på dagen og ut kvelden, så har i grunn ikke testet det selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ble det enda et medlem her :)

Mitt (vårt) første barn. Termin 20.02.16

Det er veldig uvirkelig! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer :hoppendeglad: 4+4 i dag jeg, så ikke særlig mye lengre på vei :) Moroat vi er flere :danse:

 

Tusen takk, og gratulerer til deg også!! :D Dette er stas <3

Da ble det enda et medlem her :)

Mitt (vårt) første barn. Termin 20.02.16

Det er veldig uvirkelig! :)

 

Hurra!! Gratulerer!  :bolledeig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tar dere noe vitaminer i tillegg til folat? Jeg tar bare folat og omega 3.. Usikker på om det holder? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oioi er det en tråd til? Jeg melder meg inn her også jeg :nigo:

 

Jeg fikk positiv test på søndag (13dpo). Er 4+1 i dag, så fortsatt veldig tidlig. 

 

Kjenner meg ganske gravid da (uten at jeg har vært det før, så vet vel egentlig ikke følelsen :P), strekker og stikker mye, og er veldig oppblåst. Har følt meg fyllesyk i snart en uke. Kvalmen kommer og går litt, men hittil er den håndterlig heldigvis :)

Endret av kaffemor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uffda, det høres kjent ut :P

Bra du i alle fall har fått sykmelding slik at du ikke behøver å være dårlig på jobb. Min lege derimot har ikke tid til å gi meg time før august, så har måttet bite tennene sammen. Ferien kan rett og slett ikke komme raskt nok...!

 

Jøss, høres ut som min fastlege :P Han har aldri tid til time. Hver gang jeg prøver å bestille time får jeg en time ca 3 måneder etter.. Byttet fastlege på søndag, da jeg fant ut at jeg var gravid. Var det sparket i rumpa jeg trengte. Håper den nye er litt mer tilgjengelig :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Sleeve

Tar dere noe vitaminer i tillegg til folat? Jeg tar bare folat og omega 3.. Usikker på om det holder? :klo:

Jeg har kjøpt den gravid pakken fra apoteket. Inneholder de fleste vitaminer og mineraler for gravide, inkludert full dose av folat :) 4 tabletter hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, høres ut som min fastlege :P Han har aldri tid til time. Hver gang jeg prøver å bestille time får jeg en time ca 3 måneder etter.. Byttet fastlege på søndag, da jeg fant ut at jeg var gravid. Var det sparket i rumpa jeg trengte. Håper den nye er litt mer tilgjengelig :ler:

Jeg har fortsatt ikke byttet fastlege... Hadde planer om det, men det var ingen kvinnlige fastleger som hadde ledig på sin liste på legekontoret jeg ønsker å være pasient ved. Nå har jeg første legetime når jeg er 18+noen dager...! Måtte ringe helsestasjonen for å få time hos jordmor tidligere, pluss har booket tidlig UL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når booket du tidlig UL? Må man være tidlig ute for det? Jeg vil også på tidlig UL, synes det høres så lenge til ut til OUL. Vil gjerne se at alt står bra til før :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uffda. Har du forsøkt å drikke litt saft og spise kjeks før du står opp? Har lest at det skal hjelpe, men hos meg er kvalmen verst fra midt på dagen og ut kvelden, så har i grunn ikke testet det selv.

Alt kommer dessverre opp igjen, hehe... Er bare å holde ut. Har som sagt vært litt bedre de siste dagene :) Hjelper nok at jeg ikke har jobbet noe tidlig nå, noe jeg gjorde hele forrige uke da jeg kjente meg aller verst. Får se hvordan det blir på torsdag, for da jobber jeg tidlig igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...