Gå til innhold

Skravletråd januar-februar 2016


Orchideae

Anbefalte innlegg

Nå er det nok ikke lenge til vi får hilse på minien vår! Lå og halvsov på sofaen i kveld, da det plutselig gikk hull på ballongen! Nesten så jeg hørte at det sa i popp :-P Ringte føden og sa at vannet gikk, og fikk beskjed om å komme og ta en sjekk. Var der et par timer, og nå er vi hjemme igjen for å slappe av. Skal inn igjen kl ti i morra tidlig med mindre det skjer noe før det. Men noe soving blir det nok ikke! Ligger med regelmessige murringer i ryggen, så jeg ser for meg at riene kanskje er underveis! De blir hvertfall ikke mildere... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den 9. januar 2016 at 3.23, kissi skrev:

Nå er det nok ikke lenge til vi får hilse på minien vår! Lå og halvsov på sofaen i kveld, da det plutselig gikk hull på ballongen! Nesten så jeg hørte at det sa i popp :-P Ringte føden og sa at vannet gikk, og fikk beskjed om å komme og ta en sjekk. Var der et par timer, og nå er vi hjemme igjen for å slappe av. Skal inn igjen kl ti i morra tidlig med mindre det skjer noe før det. Men noe soving blir det nok ikke! Ligger med regelmessige murringer i ryggen, så jeg ser for meg at riene kanskje er underveis! De blir hvertfall ikke mildere... 

Hvordan går det med dere? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På slaget 01.00 den 10.01 kom han endelig ut! En time for sent til å dele bursdag med mormor :-P Nå er alt bare bra med oss begge! Jeg var kjempeheldig og slapp å revne eller noen ting, så formen er upåklagelig :-) Mini skulle nok ønske at jeg hadde litt mer melk å by på allerede, så han får erstatning. Satser på at produksjonen min øker snart, så vi slipper å styre med det. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, kissi skrev:

På slaget 01.00 den 10.01 kom han endelig ut! En time for sent til å dele bursdag med mormor :-P Nå er alt bare bra med oss begge! Jeg var kjempeheldig og slapp å revne eller noen ting, så formen er upåklagelig :-) Mini skulle nok ønske at jeg hadde litt mer melk å by på allerede, så han får erstatning. Satser på at produksjonen min øker snart, så vi slipper å styre med det. 

Gratulerer så mye :hjerte: Så deilig at du er i god form, det hjelper så mye på den første tiden som mamma :) Håper melken kommer skikkelig i gang :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, kissi skrev:

På slaget 01.00 den 10.01 kom han endelig ut! En time for sent til å dele bursdag med mormor :-P Nå er alt bare bra med oss begge! Jeg var kjempeheldig og slapp å revne eller noen ting, så formen er upåklagelig :-) Mini skulle nok ønske at jeg hadde litt mer melk å by på allerede, så han får erstatning. Satser på at produksjonen min øker snart, så vi slipper å styre med det. 

Gratulerer så mye :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer så mye! :blomst: Håper melka kommer raskt etter så du slipper å stresse mye med det. 

Her ligger gutten fremdeles på tvers (straks 36 uker nå), og vi har vært på flere kontroller i det siste for å finne ut hva som skal gjøres. Enden på visa er at de ikke tør å prøve å vende ham pga morkake på forsiden, og de tror ikke han kommer til å snu seg selv siden han har ligget likedan i minst 8 uker. Han var visst lite flyttbar antok de, så kan være kort navlestreng eller at han er inntullet i den. Om han mot all formodning ender opp med å havne med rumpa ned (den er nærmest, hodet ligger oppe ved ribbena), så er han målt til å være 15% over gj.snittet, så han blir for stor for setefødsel. Så da blir det planlagt KS 2 uker før termin. Ikke helt som jeg hadde tenkt meg, jeg som til og med hadde begynt å avtale med jordmora om å prøve å føde hjemme siden det gikk så kjapt og fint sist gang. Det blir virkelig ikke noe av den planen! Vi har heldigvis et par uker å forberede oss på.

Jeg er veldig dårlig på nåler, sting, kutt og sår generelt, så får alliere meg med noen til sårstell. Gruer meg litt til tiden etterpå pga det. Jeg er virkelig et håpløst tilfelle, har svima tidligere av "småting": rensing av piercing i ørebrusk, kikka på sting etter første fødsel (dummeste jeg har gjort...), fjerning av veneflon bl.a.. :ler: Jaja. Det viktigste er at han kommer seg ut på et trygt vis for oss begge to, resten blir bare bagateller! :) 

Merkelig følelse å vite at man får en gitt dato det skal skje på. Sist gang var jo mye av spenninga å ikke vite, og å gå og tenke og kjenne etter... :)

Endret av finkel
leif
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 1/19/2016 at 19.18, boks skrev:

I dag kom jenta vår til verden i en heidundranes fart. Helt perfekt :hjerte: 

Gratulerer så masse! 😀 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Hvordan går det med alle her? Noen flere som har født eller merker at det nærmer seg? Og går det bra med dere som har født?

Her går det bedre :) Lillegutt har fått litt mer døgnrytme nå, og sover 2-5(!) timer i strekk om natta. Deilig når han sover 3+ timer om natta. Om dagen sover han nesten ikke. Men er viktigst at han sover om natta :)Ellers har han begynt å smile og småpludre :)

Amming og vektoppgang har også løsna den siste uka, og han er mye mer blid og fornøyd nå :) 

Han er fortsatt en liten tass på under 4 kg, men det snur nok snart hvis det fortsetter like bra :) Han er ellers veldig pigg og sterk.

Imorgen er han 7 uker gammel allerede :) Tiden flyr. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her begynner det å gå seg til litt også! :-) Delammer for tiden, da det fortsatt ikke er overflod av melk. Venter på elektrisk pumpe i posten nå, synes ikke den manuelle jeg har lånt funker noe særlig for meg. Heldig hvis jeg får ut 50 ml... 

Nattesovinga har vært litt av og på. Til å begynne med kunne han sove 4-5 timer i løpet av natta, men nå er vi nede i to... Håper det endrer seg snart :-) 

I natt hadde vi 15 min-økter fra 1.30 til 7.30. Da fikk pappa ta over på stua, mens jeg prøvde å få en times søvn for å overleve dagen. Så nå sitter jeg i senga med sovebaby på fanget :-) 

Begynner å bli antydning til pludring nå, og smilet er på plass :-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...