Gå til innhold

Skravletråd januar-februar 2016


Orchideae

Anbefalte innlegg

Må prøve å få opp aktiviteten her inne :-) Jeg har nedtelling til 20. oktober nå, for da får vi endelig en ny ultralyd, og kanskje vi endelig finner ut hva det er som gjemmer seg der inne :-) Veldig mye aktivitet da, stort sett døgnet rundt!

Jeg føler meg dårlig som er i for lite fysisk aktivitet for tida, hvordan er det med dere andre? Jeg er aktiv på jobb da (i barnehage), så når jeg kommer hjem frister sofaen litt for mye!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Må prøve å få opp aktiviteten her inne :-) Jeg har nedtelling til 20. oktober nå, for da får vi endelig en ny ultralyd, og kanskje vi endelig finner ut hva det er som gjemmer seg der inne :-) Veldig mye aktivitet da, stort sett døgnet rundt!

Jeg føler meg dårlig som er i for lite fysisk aktivitet for tida, hvordan er det med dere andre? Jeg er aktiv på jobb da (i barnehage), så når jeg kommer hjem frister sofaen litt for mye!

Spennende med ny UL :)

Jeg er ikke noe flink til å mosjonere selv. Jobber i butikk, så har en veldig aktiv jobb da, men er ikke særlig flink utenom jobb. Er ofte veldig sliten når jeg først er hjemme. Men går jo på tur med hunden da. Får håpe at det holder med aktivitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må prøve å få opp aktiviteten her inne :-) Jeg har nedtelling til 20. oktober nå, for da får vi endelig en ny ultralyd, og kanskje vi endelig finner ut hva det er som gjemmer seg der inne :-) Veldig mye aktivitet da, stort sett døgnet rundt!

Jeg føler meg dårlig som er i for lite fysisk aktivitet for tida, hvordan er det med dere andre? Jeg er aktiv på jobb da (i barnehage), så når jeg kommer hjem frister sofaen litt for mye!

Så spennende med ny UL, krysser fingrene for at h*n vil vise seg frem ;)

 

Har megadårlig samvittighet for lite mosjon selv, men sliter så inni *** med bekkenet så etter halv dag på jobb (sykemeldt) så holder det i plenty å ta seg av det som må gjøres hjemme og storesøster på straks to år. Gleder meg til og ut å trille og komme i form igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at det ikke er bare meg som ikke løper rundt og trener! Sliter med bekkenet selv, men ikke så ille enda da. Går til fysio en gang i uka, og de er flinke til å passe på meg på jobb. Spent på hvor lenge jeg jobber 100%.

Ja, gleder oss til ny ul! Bør vise seg nå altså :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke hatt noen bekkenproblemer, men har opplevd å ha skikkelig vondt i korsryggen på kvelden et par ganger etter jobb. Prøver å jobbe forsiktig på jobb og de er flinke på jobb med å passe på meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy meg så lite aktiv jeg har vært her inne! Har vært OUL siden sist, og vi venter en liten gutt💙 Som har begynt å blir veldig aktiv i magen☺️ Dere er virkelig ikke alene om å være i lite aktivitet! Jeg har vært helt elendig. Men nå har jeg vært på tur to dager på rad, og det er skikkelig deilig å kjenne at kroppen virker :nigo: Det hjelper jo også på å vekta det😊 Veier litt for mye fra før av, så jeg håper på å begrense vektoppgangen litt. Hvor mye har dere gått opp hittil? Jeg er 22+5 og har gått opp 3 kg, men så har jeg som sagt litt å gå på :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fy meg så lite aktiv jeg har vært her inne! Har vært OUL siden sist, og vi venter en liten gutt💙 Som har begynt å blir veldig aktiv i magen☺️ Dere er virkelig ikke alene om å være i lite aktivitet! Jeg har vært helt elendig. Men nå har jeg vært på tur to dager på rad, og det er skikkelig deilig å kjenne at kroppen virker :nigo: Det hjelper jo også på å vekta det😊 Veier litt for mye fra før av, så jeg håper på å begrense vektoppgangen litt. Hvor mye har dere gått opp hittil? Jeg er 22+5 og har gått opp 3 kg, men så har jeg som sagt litt å gå på :fnise:

Hurra for gutt :) Jeg var jo lenge skikkelig kvalm og gikk mye ned i vekt.. Men har jo gått opp igjen nå :) Veier vel mellom 1-2 kg mer enn hva jeg gjorde.før jeg ble gravid nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk ned litt i begynnelsen, så nå ligger jeg 3 kilo over det jeg veide da jeg ble gravid. Er 26+1 i dag. Kjenner at vekta begynner å øke mer nå, så jeg må prøve å være flinkere til å være aktiv, tror jeg. Skjønner jo at man skal legge på seg litt, men jeg har litt ekstra fra før, så trenger jo ikke å gå opp så mye..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi vil ikke vite kjønn. Har en gutt og en jente fra før, så det som kommer er jo bare en bonus uansett  :fnise:

Ellers er jeg relativt aktiv. Jobber på sykehus så småløper jo så og si hele dagen. Trente 5-6 dager i uka før jeg ble gravid, det orker jeg ikke lenger, men prøver å få til ihvertfall 3 økter ila uka. Her har også bekkenet begynt å krangle, men kjenner at trening gjør veldig godt for bekkenet, så det er jo bra :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Wohoo! I dag slo endelig ultralyden til! Vi venter en gutt =)

Har nå blitt 50% sykmeldt. Litt blanda følelser, for jeg er jo ikke sengeliggende, og da føles det feil å være hjemme annenhver dag. Men jeg merker jo at jeg fungerer mye bedre både på jobb og hjemme nå, så det er vel egentlig bare bra. 

Hvordan går det med dere andre? :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wohoo! I dag slo endelig ultralyden til! Vi venter en gutt =)

Har nå blitt 50% sykmeldt. Litt blanda følelser, for jeg er jo ikke sengeliggende, og da føles det feil å være hjemme annenhver dag. Men jeg merker jo at jeg fungerer mye bedre både på jobb og hjemme nå, så det er vel egentlig bare bra.

Hvordan går det med dere andre? :)

Gratulerer med gutt :) Hvis det er det er det som er det beste for deg, så er det jo greit med 50% sykemelding.

Går fortsatt bra ned meg. Er i god form og jobber fortsatt fullt. Men kjenner at det begynner å bli tungt nå.. Men jobber så lenge jeg klarer :)

Og endelig føler jeg at jeg ser ordentlig gravid ut og :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(Jeg skriver litt både her og i november/desembertråden, siden jeg fortsatt krysser fingrene for januarbarn :fnise: )

Er delvis sykmeldt på andre måneden her. Kjenner at å jobbe fulltid ikke går lenger, og kroppen kjennes bedre ut med mye hvile :) Det er temmelig kjedelig, da, men det får bare gå den tiden som står igjen :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du fortsatt er i full jobb :-)

Jeg føler også at jeg ser gravid ut nå, virker som magen plutselig poppa ut! Bærer den ganske mye inni meg, men nå er det hvertfall en bra synlig kul der! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra at du fortsatt er i full jobb :-)

Jeg føler også at jeg ser gravid ut nå, virker som magen plutselig poppa ut! Bærer den ganske mye inni meg, men nå er det hvertfall en bra synlig kul der! :-)

Hehe, da har vi samme "problem" med magen,hehe :) Bærer også innover, så har tatt litt tid for meg å se tydelig gravid ut :) Kan fortsatt gjemme bort magen under høstjakka, men den er såvidt synlig da og, men tror ikke ukjente personer på gata kan se at jeg er gravid under jakka,hehe.

Kjenner dere mye bevegelse/spark i magen?

Her har jeg kjent litt mer aktivitet de siste dagene :) Har stort sett kjent når jeg holder meg helt i ro en stund, men nå har jeg kjent noen dult mens jeg jobber og :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er magen poppet ut også. Og det er full baluba døgnet rundt. Fikk filmet det i går. Moro. :) ellers tar jeg det helt med ro om dagen. Stress trigger migrenen min så til de grader for tiden. Får nesten angst for å gjøre noe og bli sengeliggende. :( blir godt å kunne starte med forebyggende medisiner. Nå kan jeg jo kun ta paracet når det står på, og da er det bedre å ikke ta noe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er magen poppet ut også. Og det er full baluba døgnet rundt. Fikk filmet det i går. Moro. :) ellers tar jeg det helt med ro om dagen. Stress trigger migrenen min så til de grader for tiden. Får nesten angst for å gjøre noe og bli sengeliggende. :( blir godt å kunne starte med forebyggende medisiner. Nå kan jeg jo kun ta paracet når det står på, og da er det bedre å ikke ta noe..

Så gøy med så mye liv :) Er morsomt å se magen bevege seg :)

Høres ikke godt ut med migrene,nei :( Du får ta det mest mulig med ro, så håper jeg at det roer seg. Nå husker jeg ikke om du har sagt noe om hva som gjemmer seg i magen din (sorry), men har hørt at paracet ikke er bra for guttefostere, så enda en grunn til å droppe paraceten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har det på samme måte, Shinigami, jeg kan godt gjemme magen under jakka enda. Men nå virker det som det plutselig har bestemt seg for å vokse masse! Eller kanskje jeg bare er ekstra oppblåst i tillegg :-P

Her er det masse aktivitet! Noen ganger tror jeg begge armene og føttene går samtidig. Da er det er fryktelig leven.. Men jeg koser meg med det, bortsett fra når klokka er fire på morran og og jeg egentlig ikke har planer om å være våken enda..

Uff, migrene høres ikke noe særlig ut..Får håpe du kan slappe av så mye som mulig, så du får tid til å kose deg litt også! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy med så mye liv :) Er morsomt å se magen bevege seg :)

Høres ikke godt ut med migrene,nei :( Du får ta det mest mulig med ro, så håper jeg at det roer seg. Nå husker jeg ikke om du har sagt noe om hva som gjemmer seg i magen din (sorry), men har hørt at paracet ikke er bra for guttefostere, så enda en grunn til å droppe paraceten.

Jente i magen her, så heldigvis kan jeg ta det i mindre doser. Men det hjelper jo minimalt. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner nok også både hender og føtter på en gang her og ja :P Kjenner noen ganger dult flere steder i magen på en gang . I tillegg, så liker han og snu på seg der inne kjennes det ut som,hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner nok også både hender og føtter på en gang her og ja :P Kjenner noen ganger dult flere steder i magen på en gang . I tillegg, så liker han og snu på seg der inne kjennes det ut som,hehe.

Hehe, ja, da kjennes det ut som hele magen bare velter seg! Mange rare ting som skjer i magen for tida altså.. Artig! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...