Gå til innhold

Har så lyst på baby... men jeg er singel og 38 år.... Burde jeg slutte å drømme?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er singel og 38 år. Jeg har 2 voksne barn fra før. Men jeg har kjempelyst på et tredje. Hva synes dere? For gammel?

Jeg synes det er vanskelig å ta meg av et barn alene, så valget er at hvis jeg møter en type det klaffer med som ønsker barn, så vil jeg forsøke å realisere mine drømmer. Men jeg kommer til å bi en gammel mor til tredje-barnet for jeg vil jo bli kjent med karen jeg møter og.

Jeg blir litt frustrert når folk sier: "Du valgte å slutte på 2?" " Du ville ha mer tid til deg selv, derfor ville du bare ha 2 for det får man ikke med 3" osv. Jeg blir rett og slett litt irritert, for man velger ikke alltid hvor mange barn man skal ha selv. Det er ikke så enkelt. :)

Anonymous poster hash: 854c5...243
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Spørsmålet er om du fremdeles er fruktbar, da. Det er ikke alle som KAN få barn i en alder av 38. Det hele avhenger av når du evt kommer i overgangsalderen. Iflg. diverse leger og eksperter, er en kvinne steril 10 år før overgangsalderen trer inn.

Det betyr at hvis du kommer i overgangsalderen når du er 48, som er helt normal alder å komme dit, så er du faktisk steril nå.

Jeg kom i overgangsalderen da jeg var nesten 47. Så nå skjønner jeg hvorfor jeg ikke greide å bli gravid på nytt da vi prøvde å få et barn til mens jeg var 37-38. Da jeg nærmet meg 39 sa jeg stopp til å prøve mer.

Anonymous poster hash: 4a5e2...203
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er også 38 år, har bare ett barn og ønsker ikke flere. Men, føler meg langt i fra for gammel til å bære fram et barn selv om alderen tilsier det. Synes ikke du skal slutte å drømme selv om du er singel, men for din egen del så bør du kanskje prøve å tenke mindre på det og ta ting mer som det kommer. Hjelper ikke å stresse. Lykke til :)

Anonymous poster hash: 70c61...8c8
AnonymBruker
Skrevet

Har du vurdert å være avlastningshjem, fosterhjem eller evt adoptere? Du har allerede to barn, og du har ingen evt barnefar til et tredje barn. Det er utrolig mange barn som trenger et hjem. Kanskje du kan være den trygge havnen for ett, eller flere, av dem? :)

Anonymous poster hash: 9f820...eb9
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Har du vurdert å være avlastningshjem, fosterhjem eller evt adoptere? Du har allerede to barn, og du har ingen evt barnefar til et tredje barn. Det er utrolig mange barn som trenger et hjem. Kanskje du kan være den trygge havnen for ett, eller flere, av dem? :)

Anonymous poster hash: 9f820...eb9

Føler alderen går, og jeg er glad for at jeg har fått de to barna jeg har fått. Man får ikke bestemme selv hvor mange barn man skal ha alltid. Det har jeg fått erfart. Men jeg er kjempeglad for de jeg har fått. Jeg kan skaffe meg en hund også ;) Men tenker på å hjelpe barn som trenger det. Det gir mye det og :) . Drømmen min står fortsatt ved lag, men jeg vil ikke hoppe på den første og beste mann for å forsøke å få oppfyllt drømmen.

AnonymBruker
Skrevet

Spørsmålet er om du fremdeles er fruktbar, da. Det er ikke alle som KAN få barn i en alder av 38. Det hele avhenger av når du evt kommer i overgangsalderen. Iflg. diverse leger og eksperter, er en kvinne steril 10 år før overgangsalderen trer inn.

Det betyr at hvis du kommer i overgangsalderen når du er 48, som er helt normal alder å komme dit, så er du faktisk steril nå.

Jeg kom i overgangsalderen da jeg var nesten 47. Så nå skjønner jeg hvorfor jeg ikke greide å bli gravid på nytt da vi prøvde å få et barn til mens jeg var 37-38. Da jeg nærmet meg 39 sa jeg stopp til å prøve mer.

Det er sant. Jeg vet ikke om jeg kan få flere barn heler... Men drømmen lever fortsatt. Men jeg vil ikke tro for mye på det. Jeg vil heller leve livet på en måte som gir det mening hver dag. Kose meg med de to jeg har, og få meg en hund eller hjelpe andre som trenger det :)

AnonymBruker
Skrevet

Rent personlig synes jeg det er merkelig å ville ha et tredje barn med en ny mann nå som de andre to er voksne. Enda verre hvis de to barna du har har forskjellige fedre, men jeg antar at de har samme far.

Anonymous poster hash: 6b84e...8d3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår ønsket, men hadde det vært meg ville jeg prøvd å slått det fra meg. Er kanskje ikke altfor lenge til det kommer barnebarn, og da kan du stille opp maks;)

Det med å være besøkshjem ville jeg faktisk vurdert! Og å skaffe en valp er også et fint "omsorgsprosjekt". Du kan også prøve å skifte fokus, ved å begynne med en hobby, reise mer med venninner, feste litt osv, ting som ikke kombineres så godt med barn, men som man savner som småbarnsmor;) Hadde du vært i et nytt forhold hadde det vært litt anderledes.

Dersom du finner en ny mann etter hvert, så kan dere virkelig kose dere som kjærester i stedenfor å hoppe på babyvogna med våkenetter og press på forholdet. Jeg tenker at man kan fokuser på det som er fint med voksenlivet også:)

Anonymous poster hash: fa640...ca4

AnonymBruker
Skrevet

Det er riktig, men dette er svært individuelt, og det er faktisk ganske vanlig å være fruktbar til godt oppe i 40-årene også. Jeg hørte et intervju med en lege som fortalte at det var blitt vanligere med eldre kvinner som ville ha abort, fordi det nå til dags er en opplest og vedtatt sannhet at eldre kvinner knapt kan bli gravide (har lest det hundre ganger på KG. Når du er 35 synker fruktbarheten med en gang osv. Og derfor slurver de med prevensjonen og får seg en skikkelig overraskelse, i negativ forstand.

Godt nytt for TS kanskje, men ikke like positivt for andre. Uansett må du vel ha deg en mann hvis du ikke ønsker å bli alenemor, så jeg foreslår at du beholder ønsket ditt men ikke fokuserer altfor mye på det. Ta det som det kommer? Og besøkshjem etc er jo et veldig fint alternativ også :) :)

Anonymous poster hash: 5a4e4...603

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...