Gå til innhold

Hvorfor er ordet pedofil en hersketeknikk på kg?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hvorfor er ordet pedofil blitt en hersketeknikk her inne?

I tråden om aldersforskjell på samlivsforumet der en VOKSEN kvinne var sammen med en noe eldre kar ble konklusjonen: han var pedofil

I tråden om kjønnshår på sex forumet, er du en voksen kvinne som barberer kjønnshår eller hår andre plasser; da er mannen du har sex med pedofil.

Tråder om små bryster, vel har du det og velger å ikke brødfø plastikk kirurger med silikon implantert da er mannen din pedofil, og du selv en liten jente.

Tråder om små indre kjønnslepper, har du det ser du ut som et barn og ordet pedofil kommer inn igjen.

Til dere som bruker ordet pedofil som en hersketeknikk hvorfor? Jeg ser det er ofte brukt her inne om alt fra mennesker som bruker små str i sko, til de som barberer beina.

Mennesker som blir seksuelt opphisset av tanken på å ligge med en 3 åring er pedofil, på samme måte som drapsmenn er menn som tar livet av andre mennesker og ikke de som spiser appelsiner i påsken.

Jeg lurer på hvorfor du som bruker dette ordet gjør det? Betyr overgrep på små barn så lite for deg, eller tanken på at andre fantaserer om sex med datteren eller sønnen din på 7 måneder så lite for deg at du sammenligner det med en 40 år gammel kvinne som barberer seg, eller bruker str 35 i sko, eller en 40 år gammel kvinne som har små pupper.

Endret av skreppamedleppa
  • Liker 6
Videoannonse
Annonse
Gjest Jean Valjean
Skrevet

Jeg lurer mer på hvorfor så få ser ut til og vite hva pedofili faktisk er.

• Liker 2
Skrevet

Mange kvinner spesielt på KG aner ikke hva pedofili handler om. De oppfører seg som fjortiser og bruker ord som, gammel gris, kvalmt osv. om seksualitet dem selv ikke finner attraktivt. Fordommer lyser og da kan pedofili være et godt kort og trekke. Slik som rasismekortet eller ABB kortet er i andre debatter. Det er godt at mange kan reddes ut av debatter ved og trekke slike kort.

• Liker 4
  • 4 måneder senere...
Skrevet

Pedofil er alle voksne som har sex med noen under 18

Anonymous poster hash: 8cbe3...87f

Skrevet

Pedofil er alle voksne som har sex med noen under 18Anonymous poster hash: 8cbe3...87f

16. Er det ikke det?

Anonymous poster hash: d7b6c...9b4

Skrevet

16. Er det ikke det?

Anonymous poster hash: d7b6c...9b4

Nei. Alle under 18 er barn.

Anonymous poster hash: b62e7...b90

Skrevet

16. Er det ikke det?Anonymous poster hash: d7b6c...9b4

eller jo. Det er jo mange 20 åringer som har sex med 17 åringer :)

Jeg hater pedofile

Skrevet

Typisk misoppfatning. En pedofil er en som føler seksuell tiltrekning til prepubertale barn. (Det er ikke automatikk i at en peodfil er en overgriper).

En person som føler seksuell tiltrekning til pubertale barn (ca 14-17 år) er hebefil. 

• Liker 4
Skrevet (endret)

Pedofil er alle voksne som har sex med noen under 18Anonymous poster hash: 8cbe3...87f

16. Er det ikke det?Anonymous poster hash: d7b6c...9b4

Pedofil er å ha en seksuelt legning mot prepubertale barn, altså barn før de er kommet i kjønnsmoden alder.

Hebefil er når du tiltrekkes av barn fra ca 12 til 16 , altså de som er i tenårene og begynner å utvikle seg til voksne kvinner og menn men fremdeles har en "barnslig" kropp og sinn og er barn.

Edit; ser at Tabris kom meg litt i forkjøpet. Ang alder så vet jeg ikke om det er noe fasit på hebefil siden vi har skrevet noe ulikt år men vil tro de fleste skjønner hva som menes med prepubertale og pubertale barn.

Endret av skreppamedleppa
Skrevet

Hebefil er vel fra 11 til 14? Når man er 16 så har man jo passert seksual lavalder

• Liker 1
Skrevet

Typisk misoppfatning. En pedofil er en som føler seksuell tiltrekning til prepubertale barn. (Det er ikke automatikk i at en peodfil er en overgriper).

En person som føler seksuell tiltrekning til pubertale barn (ca 14-17 år) er hebefil.

så da er jeg hebefil fordi jeg syns 17 eller 16 åringer er deilige når jeg er 23?

• Liker 1
Skrevet

så da er jeg hebefil fordi jeg syns 17 eller 16 åringer er deilige når jeg er 23?

Nei, jeg var faktisk litt unyansert. Det virker som om det er tre kategorier:

https://en.wikipedia.org/wiki/Hebephilia

• Liker 1
Skrevet

Nei, jeg var faktisk litt unyansert. Det virker som om det er tre kategorier:

https://en.wikipedia.org/wiki/Hebephilia

Så hvis en 17 åring har sex med en 37 åring så er det da hebefilt?

Skrevet

Så hvis en 17 åring har sex med en 37 åring så er det da hebefilt?

Slik jeg forstår artikkelen, så vil det gå under https://en.wikipedia.org/wiki/Ephebophilia. Forutsatt at 37-åringen primært tenner på tenåringer i den alderen.

Skrevet

Helt galt. Pedofili handler om å tenne seksuelt på barn som ikke har kommet i puberteten. Det er nettopp slike som deg som bruker pedofili helt feil og ødelegger slike debatter.

• Liker 1
Skrevet

eller jo. Det er jo mange 20 åringer som har sex med 17 åringer :)

Jeg hater pedofile

Hvordan kan du hate noe du selv ikke vet hva er? Du mestrer jo ikke en gang begrepet.

• Liker 1
Skrevet

Det var en som mente jeg var pedofil fordi jeg mente barn bare hadde godt av å se på paraden  :rolleyes:

Jeg tror en del bruker det både fordi de tenker at det er det verste man kan finne på å si mot et annen, og at de kanskje legger mye mer i ordet pedofil enn det som faktisk er definisjonen. Slik det var med hen som kalt meg pedofil. 

Gjest Hofmann
Skrevet

Fordi "pedokortet" er en del av kortstokken, sammen med bl.a. "rasekortet" og "seniorkortet".

• Liker 1
  • 3 uker senere...
Skrevet

Hvordan kan du hate noe du selv ikke vet hva er? Du mestrer jo ikke en gang begrepet.

Nei det er du som ikke bruker pedofil riktig og ødelegger debatter

Helt galt. Pedofili handler om å tenne seksuelt på barn som ikke har kommet i puberteten. Det er nettopp slike som deg som bruker pedofili helt feil og ødelegger slike debatter.

Nei, det er å ha sex med barn

Skrevet

For her er folk anonyme og kan være den verste versjonen av seg selv.  :vetikke:

Anonymous poster hash: da15c...0f0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...