Gå til innhold

Vi som skal ned før sommeren 2015


Elysian

Anbefalte innlegg

Skriblerier


Høyde: 162 cm

Startvekt for denne tråden: 92,3 kg
Mål før sommeren: Under 85 kg


April 2015
10. april (0): 92,3 kg

17. april (1): 91,7kg (-0,6 kg)
24. april (2): 91,2kg (-0,5 kg)

Mai 2015
1. mai (3): 90,6 kg (-0,6 kg)
8. mai (4): -- kg (-kg)
15. mai (5): -- kg (-kg)
22. mai (6): -- kg (-kg)

29. mai (7): -- kg (-kg)

Juni 2015
5. juni (8): -- kg (-kg)
12. juni (9): -- kg (-kg)
19. juni (10): -- kg (-kg)
26. juni (11): -- kg (-kg)

Juli 2015
3. juli (12): -- kg (-kg)

Total vektnedgang: -1,7 kg

Hadde en skittuke med tanke på mat (ble masse godteri i uka...) så jeg er positivt overrasket. Har også trent mye. Ser ut som om ukene kanskje løper fra meg, men så lenge jeg er ferdig under 87-88 kg så er jeg egentlig fornøyd. Det viktigste er 15 kg av i september.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

IglePigle



Startvekt fra tidligere: 92,5
Høyde: 179 cm

Startvekt for denne tråden: 91,6
Mål før sommeren: 85 kg


April 2015
10. april (0): 91,6

17. april (1): 91,2 (- 0,4 kg)
24. april (2): -- kg (-kg)

Mai 2015
1. mai (3): 93,3 kg (+ 2,1 kg)

Har akkurat komt hjem etter en liten uke i London, så håper at det er grunnen til oppgangen. Satser på at det er en del vannvekt som forsvinner iløpet av neste uke, men uansett så var det kjipt å se dette tallet i dag. Nå blir det grønnsaker og laks til middag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesteapeach

Startvekt fra tidligere: -
Høyde: 174 cm

Startvekt for denne tråden: 82,4 kg
Mål før sommeren: 75 kg


April 2015
10. april (0): 82,4 kg
17. april (1): 81,1 kg (-1,3kg)
24. april (2): 80,2 kg (-0,9kg)

Mai 2015
1. mai (3): 79,8 kg (-0,4kg)
8. mai (4): -- kg (-kg)
15. mai (5): -- kg (-kg)
22. mai (6): -- kg (-kg)
29. mai (7): -- kg (-kg)

Juni 2015
5. juni (8): -- kg (-kg)
12. juni (9): -- kg (-kg)
19. juni (10): -- kg (-kg)
26. juni (11): -- kg (-kg)

Juli 2015
3. juli (12): -- kg (-kg)


Total vektnedgang: -2,6 kg

Denne uka har egentlig ikke gått som jeg ønsket. Jeg var på fest i helga og drakk mye alkohol, men greide å holde meg unna snacks, nattmat osv. heldigvis. Mandag til torsdag har vært stress hvor jeg har prøvd å balansere skole og jobb. Har generelt spist sunt(og værtfall ikke overspist), men har ikke vært flink nok med å lage matpakker og spise regelmessig. Og på onsdag presterte jeg å lage meg toro sjokoladekake som sto i kjøkkenskapet... Jeg som ikke engang er så glad i det. Jaja! Nå er det fridag, og jeg har god tid til å planlegge uka forran meg. Trodde forresten jeg skulle bli mer glad for å se 7-tallet på vekta enn det jeg ble. Delvis fordi uka ikke har vært så bra, men også fordi vekta viste så forskjellig. Først visste den 79,8, veide meg flere ganger, og den visste fra 80,1 til 79,6, men som oftest 79,8, så landet på det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får ikke oppdatert hovedinnlegget mitt nå, men det ble 450 g ned fra forrige fredag. Egentlig ikke helt fornøyd da målet var 600 g, men i og med at jeg nå nærmer meg startvekt før graviditet så må jeg vel bare regne med at det går litt saktere framover. Har i alle fall spist og bevegd meg akkurat som de ukene jeg gikk ned mer. :)

Problemet denne helgen er at jeg ikke kjenner på noen viljestyrke, så frykter jeg sprekker litt for mye denne helgen. Skal prøve å ikke spise alt for mye.. :)

Nå veier jeg 72,450 g. Målet før sommeren er 70, men vil jo gjerne ned til 68.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pepsimax96


Høyde: 166 cm

Startvekt for denne tråden: 64 kg
Mål før sommeren: 57 kg


April 2015
10. april (0): -STARTVEKT- 64 kg

17. april (1): 63,1 kg (-0,9)
24. april (2):
63,6 (+0,5)

Mai 2015
1. mai (3): 63,0 (-0,6)
8. mai (4): -- kg (-kg)
15. mai (5): -- kg (-kg)
22. mai (6): -- kg (-kg)

29. mai (7): -- kg (-kg)

Juni 2015
5. juni (8): -- kg (-kg)
12. juni (9): -- kg (-kg)
19. juni (10): -- kg (-kg)
26. juni (11): -- kg (-kg)

Juli 2015
3. juli (12): -- kg (-kg)

Total vektnedgang: -- kg

Har ikke fått oppdatert her de 2 siste ukene grunnet internettmangel, men har fått veid meg. Vært en del utskeielser men føler jeg har komt meg inn igjen nå. :) Tallet er hvert fall mindre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helen



Startvekt fra tidligere: 90 kg (juni-2014)
Høyde: 162 cm

Startvekt for denne tråden: 76,3 kg
Mål før sommeren: 70 kg


April 2015
10. april (0): 76,2 kg

17. april (1): 75,9 kg (-0,3 kg)
24. april (2): 74,7 kg (-1,2 kg)

Mai 2015
1. mai (3): 74,5 kg (-0,2 kg)
8. mai (4): -- kg (-kg)
15. mai (5): -- kg (-kg)
22. mai (6): -- kg (-kg)

29. mai (7): -- kg (-kg)

Juni 2015
5. juni (8): -- kg (-kg)
12. juni (9): -- kg (-kg)
19. juni (10): -- kg (-kg)
26. juni (11): -- kg (-kg)

Juli 2015
3. juli (12): -- kg (-kg)

Total vektnedgang: 1,7 kg

Var ikke mye vektnedgang denne uka, men det er greit :) Det går da nedover, det er det som er hovedsaken :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Luna

Startvekt fra tidligere: 88 kg

Høyde: 180 cm

Startvekt for denne tråden: 82,6 kg

Mål før sommeren: 77 kg

April 2015

10. april (0): 82,6 kg

17. april (1): 82,1 kg (-0,5 kg)

24. april (2): 81,6 kg (-0,5 kg)

Mai 2015

1. mai (3): 80,6 kg (-1 kg)

8. mai (4): -- kg (-kg)

15. mai (5): -- kg (-kg)

22. mai (6): -- kg (-kg)

29. mai (7): -- kg (-kg)

Juni 2015

5. juni (8): -- kg (-kg)

12. juni (9): -- kg (-kg)

19. juni (10): -- kg (-kg)

26. juni (11): -- kg (-kg)

Juli 2015

3. juli (12): -- kg (-kg)

Vet ikke helt om jeg har gjort noe annerledes, regner med nedgangen blir mindre neste uke. Klarer ikke helt tro på en nedgang på 1 kg! Men er selvfølgelig fornøyd, gleder meg til å komme under 80-tallet, det er lenge siden!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greenmountain


Startvekt fra tidligere: 64
Høyde: 159 cm

Startvekt for denne tråden: ca 62?-
Mål før sommeren: 55 kg


April 2015
10. april (0): -61 kg-

17. april (1): -59,9 kg (-1,1 kg)
24. april (2): -59,7 kg (- 0,2 kg)

Mai 2015
3. mai (3): -59,6 kg (-0,1 kg)
8. mai (4): -- kg (-kg)
15. mai (5): -- kg (-kg)
22. mai (6): -- kg (-kg)

29. mai (7): -- kg (-kg)

Juni 2015
5. juni (8): -- kg (-kg)
12. juni (9): -- kg (-kg)
19. juni (10): -- kg (-kg)
26. juni (11): -- kg (-kg)

Juli 2015
3. juli (12): -- kg (-kg)

Total vektnedgang: -1,4 kg

Fikk ikke veid meg på fredag, men veide meg i dag, og står omtrent på stedet hvil. Jeg er relativt flink med kostholdet til vanlig synes jeg, altså mengden mat jeg spiser, men jeg merker at det som ødelegger er sosiale sammenkomster hvor jeg er ute og spiser med venner og som regel drikker litt eller endel alkohol. Mai er en mnd med mye bursdager, fridager, osv så jeg ser at det blir like vanskelig fremover, men jeg får bare fortsette å prøve så godt jeg kan, jeg vil ikke velge bort sosiale sammenkomster heller, så jeg får prøve å bli flinkere til å begrense meg. Får ta med det positive at jeg i allfall ikke går opp.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om vekten viste 0,5 kg opp på fredag, så kan jeg stramme beltet på buksa ett hakk lengre inn enn tidligere. Så det må jeg vel være fornøyd med :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukernavn: Tidsklemma

Startvekt fra tidligere: 72,5 kg

Høyde: 170 cm

Startvekt for denne tråden: 72,5 kg

Mål før sommeren: 66 kg

April 2015

10. april (0): 70,4 kg

17. april (1): 70,1 kg (-0,3 kg)

24. april (2): -- kg (-kg)

Mai 2015

1. mai (3): 69,8 kg (-kg)

8. mai (4): -- kg (-kg)

15. mai (5): -- kg (-kg)

22. mai (6): -- kg (-kg)

29. mai (7): -- kg (-kg)

Juni 2015

5. juni (8): -- kg (-kg)

12. juni (9): -- kg (-kg)

19. juni (10): -- kg (-kg)

26. juni (11): -- kg (-kg)

Juli 2015

3. juli (12): -- kg (-kg)

Total vektnedgang: 0,6 kg

Fikk ikke veid meg forrige uke, og her går det jammen smått. Kjenner at jeg mangler motivasjon...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mimi82


Startvekt fra tidligere: --
Høyde: 164 cm

Startvekt for denne tråden: 83
Mål før sommeren: 78 kg


April 2015
10. april (0): -83

17. april (1): -82,3 kg ( -0,7 kg)
24. april (2): -81,2 kg (-1,1 kg)

Mai 2015

1. mai (3): - 81,2 kg (- 0 kg)
8. mai (4): -- kg (-kg)
15. mai (5): -- kg (-kg)
22. mai (6): -- kg (-kg)

29. mai (7): -- kg (-kg)

Juni 2015
5. juni (8): -- kg (-kg)
12. juni (9): -- kg (-kg)
19. juni (10): -- kg (-kg)
26. juni (11): -- kg (-kg)

Juli 2015
3. juli (12): -- kg (-kg)

Total vektnedgang: -1,8 kg

Ingen nedgang denne uka, men har vært syk i hele uka og levd på cola, is og yogurt, så egentlig bare glad for at jeg ikke har gått opp....satser på at formen blir bedre neste uke og at det blir litt bedre resultater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers er mitt største problem at jeg lar følelsene styre kostholdet i blant. Det vil si at jeg har en tendens til å trøste meg selv med drittmat når jeg er nedfor. Noen andre som har det sånn? Ikke det at det er et stort inntak av mat, men det passer dårlig når man skal prøve å holde seg til et visst kaloriinntak.

Jeg er også en følelses-spiser. Når jeg er nedfor blir det både drittmat og stort inntak. Så jeg vet hvordan det er :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Japp


Startvekt fra tidligere: 99,1

Høyde: 170 cm

Startvekt for denne tråden (vekt 06.04.2015): -94,6-
Mål før sommeren: 90 kg


April 2015
10. april (0): -94,6-

17. april (1): 93,3kg (-1,3kg)
24. april (2): 93,2 kg (-0,1kg)

Mai 2015
1. mai (3): 93,4 kg (+0,2kg)
8. mai (4): -- kg (-kg)
15. mai (5): -- kg (-kg)
22. mai (6): -- kg (-kg)

29. mai (7): -- kg (-kg)

Juni 2015
5. juni (8): -- kg (-kg)
12. juni (9): -- kg (-kg)
19. juni (10): -- kg (-kg)
26. juni (11): -- kg (-kg)

Juli 2015
3. juli (12): -- kg (-kg)

Total vektnedgang: -1,2kg

Er fornøyd mtp kcal-inntaket forrige helg. Da var det mye godteri, snacks og ikke minst alkohol. Forrige mandag veide jeg 3,6 kilo mer enn jeg gjorde på veiedag på fredag, så jeg er alt i alt fornøyd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er også en følelses-spiser. Når jeg er nedfor blir det både drittmat og stort inntak. Så jeg vet hvordan det er :klemmer:

Jeg mister matlysten når jeg er skikkelig nedfor, men jeg er kjedespiser. Det er så vanskelig å være sunn på kveldene synes jeg. :P I går gikk jeg på en smell og spiste fem (!) hjemmelagde boller. :P Huff..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers er mitt største problem at jeg lar følelsene styre kostholdet i blant. Det vil si at jeg har en tendens til å trøste meg selv med drittmat når jeg er nedfor. Noen andre som har det sånn? Ikke det at det er et stort inntak av mat, men det passer dårlig når man skal prøve å holde seg til et visst kaloriinntak.

Du er nok absolutt ikke alene om å ha det sånn.

Jeg har i alle tider brukt mat (les: godteri) som trøst når jeg møter motstand. Er trist, frustrert eller tilsvarende. I tillegg krever kroppen min sukker og fett for å forsøke å våkne hvis jeg er trøtt.

Men nå har jeg forsøkt å snu dette. Jeg har funnet gode alternativer med lite/mindre kalorier, som jeg putter i meg istedenfor. (Som å spise en Wasa muslibar med sjokolade istedenfor å begynne på en sjokoladeplate. Eller spise ananas, jordbær eller grønnsaker med dip som trøst/kos.)

Eller så trener jeg istedenfor å spise... Det hjelper på frustrasjon og trøtthet. (Ikke like mye når jeg er trist og lei. )

Når man er trist og lei, kan det jo hjelpe å få med ei venninne og gå en tur da... :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg vært snope- og chipsfri i 1 mnd :) Herlig! Har ingen jeg føler jeg kan "skryte" om dette til, så kom jeg på tråden vår.

Måtte bare gi meg selv et klapp på skulderen :sjenert:

Hvordan går det med dere andre? :)

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er også en følelses-spiser. Når jeg er nedfor blir det både drittmat og stort inntak. Så jeg vet hvordan det er :klemmer:

Takk! Godt å vite at jeg ikke er alene. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er nok absolutt ikke alene om å ha det sånn.

Jeg har i alle tider brukt mat (les: godteri) som trøst når jeg møter motstand. Er trist, frustrert eller tilsvarende. I tillegg krever kroppen min sukker og fett for å forsøke å våkne hvis jeg er trøtt.

Men nå har jeg forsøkt å snu dette. Jeg har funnet gode alternativer med lite/mindre kalorier, som jeg putter i meg istedenfor. (Som å spise en Wasa muslibar med sjokolade istedenfor å begynne på en sjokoladeplate. Eller spise ananas, jordbær eller grønnsaker med dip som trøst/kos.)

Eller så trener jeg istedenfor å spise... Det hjelper på frustrasjon og trøtthet. (Ikke like mye når jeg er trist og lei. )

Når man er trist og lei, kan det jo hjelpe å få med ei venninne og gå en tur da... :)

Ja, det er dette med at ta tak i de ordentlige problemene, istedet for å døyve dem med mat. Det hjelper der og da, men like etter føler jeg meg bare verre.

Jeg har heldigvis lært en masse om meg selv de siste par årene (gått gjennom en depresjon og gikk i terapi). Derfor beveger jeg meg sakte men sikkert bort fra gammelt mønster, men noen ganger faller jeg tilbake igjen. Det viktigste for meg er å fjerne meg fra alt eller ingenting-mentaliteten, hvor jeg gir helt opp hvis jeg ikke gjør alt 100 % perfekt.

Gode tips du har! Jeg trener endel, det hjelper veldig på humøret. Er litt dårlig på å støtte meg på venninner, føler at det blir litt mye "klaging" fra meg innimellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg vært snope- og chipsfri i 1 mnd :) Herlig! Har ingen jeg føler jeg kan "skryte" om dette til, så kom jeg på tråden vår.

Måtte bare gi meg selv et klapp på skulderen :sjenert:

Hvordan går det med dere andre? :)

Så flink du er. Her går det overraskende bra med søtsuget. Etter jeg begynte har jeg bare hatt en godtedag på lørdag (unntak den første helga da jeg hadde besøk, da ble det fredag og søndag) og har egentlig ikke hatt noe problem med å holde meg unna i uka. Kjenner jeg litt på det, så ordner jeg meg med kesam og litt bær etc. Det har det gått litt av.

Kjenner jeg er ganske stolt, i går stod det godteri utenfor lesesalen som var til alle, men jeg rørte ikke de selv om jeg satt der og var ikke i nærheten heller. Jeg føler faktisk at sjokolade ikke smaker like godt lenger, feks. melkerullen jeg kjøpte på lørdag. Tror jeg heller skal finne noe mer smakfullt på lørdag.

Men jeg har faktisk drømt (og i natt) at det blir servert masse kalorier i en sammenheng, fek.s. et selskap med alkohol og masse kake. Og da har jeg tenkt i drømmen at "Faen, der går slankeplanen til helvete". Ganske lettet når jeg har våknet og funnet ut at det bare var en drøm. :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...