Gå til innhold

WubWub : The world is a dangerous place to live


WubWub

Anbefalte innlegg

"People who claim that they're evil are usually no worse than the rest of us... It's people who claim that they're good, or any way better than the rest of us, that you have to be wary of."

Velkommen til WubWub's dagbok, etter stor etterspørsmål har jeg nå åpnet en dagbok hvor jeg kommer til å dele mine opplevelser og tanker om verden sett fra mitt perspektiv.

Om du er veldig følsom og lar deg lett støte så vil jeg på det varmeste anbefale deg til å finne en annen dagbok å lese.

Så for dere som ikke er hippier, tree-huggers eller emos : Velkommen skal dere være til den beste dagboken i verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hele livet mitt har jeg hørt fra alle som blir personlig/intimt involvert med meg at det er noe alvorlig galt med meg. Alle som en som blir kjent med meg sier at jeg er ekstremt intelligent og kunnskapsrik men at det er noe som mangler når det kommer til hjernefunksjon, som om deler av hjernen ikke virker/er ute av funksjon : følelses delen av hjernen/amygdala.

For mange år siden sendte skolen bekymringsmelding til en psykolog etter en rekke volds episoder og jeg ble sendt til BuP som 16 åring, hvor jeg fikk en diagnose : muligens dyssosial personlighetsforstyrrelse men pasientet er for ung til å slå dette fast.

Som følge av dette kom jeg ikke inn i militæret, noe som alltid har vært drømmen min :. Å være skarpskyter i utenlandske oppdrag, for dere som har sett filmen "American Sniper" så har det alltid vært drømmen min. Nå skal det også sies at den amerikanske legendariske snikskyteren mest sannsynlig var psykopat.

Jeg skjønte ganske tidlig at jeg ikke var som andre mennesker, at jeg var eksepsjonell , spesiell og overlegen. Jeg skjønte også ganske tidlig at jeg ikke hadde like følelser som andre mennesker, og det tillot meg til å være ganske grusom.

Så hvertfall, BuP sendte meg videre til en psykolog spesialist. Etter 6 måneder sa han "jeg har fjernet dyssosial personlighetsforstyrrelse fra journalen din. men bare så du vet det så kan jeg ikke tilby deg noe behandling, den eneste jeg kan tilby er samtaler annenhver uke. det du lider av kan ikke behandles" , jeg svarte "hva er diagnosen min da?" og han sa "jeg føler det er kontra-produktivt at du vet det, mest sannsynlig vil det bli en selv oppfyllende profeti om du får en diagnose. jeg er uansett ikke så interressert i diagnoser, jeg er interressert i mennesket. så noen diagnose vil du ikke få av meg".

så jeg tok til takke med det tilbudet jeg fikk, oppmerksomhet og samtaler annenhver uke i 10 år og jeg maste aldri noe om diagnoser. så sånn ble det. Jeg har på egenhånd lest mye om diverse alvorlige diagnoser i ettertid, men ingen stemte i forhold til mitt tankemønster.

Men så var det minst 10 personer her på forumet som sa det trodde jeg led av en personlighetsforstyrrelse, den eneste personlighetsforstyrrelsen som jeg ikke hadde lest om på forhånd.

Og den viste seg å stemme, for jeg tok opp den lidelsen med min psykolog som har kjent med i 10 år og han sa bare "ja, det stemmer. kontakten vår har bare handlet om skade reduksjon, ikke behandling".

Men jeg skal ikke forfølge noen selv-oppfyllende profeti, jeg skal ikke bruke min "lidelse" som er fri-kort til å behandle andre mennesker dårlig. Tvert imot skal jeg bruke det som en motivasjon til å bli et bedre menneske, jeg har tatt et radikalt oppgjør med meg selv slik at jeg kan fremstå som et godt menneske.

Endret av WubWub
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...