Gå til innhold

Kjellebassens Dagbok. Hans ytterste tanker og følelser


kjellebassen

Anbefalte innlegg

Sniker meg en tur innom dagboken din, intet er som og lese andres "hemmelige" skriblerier :sjarmor:

Ha en herlig dag videre, og grattis som Superaktiv bruker..............nå kan du bare glede deg til avhengihet :wink::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er bare hyggelig det Betty. Det er jo derfor vi har dagbøkene våre :wink:

Dagen i dag har vært som dager flest. Chatting, skriving og lesing på KG og het sex med samboeren på kvelden :sjarmor:

Har ikke skjedd så mye nei...men jeg klager ikke. :ler:

Håper å bli mer mobil i løpet av en måned eller 2 så jeg kommer meg mer ut. Trenger lufta for å si det sånn.

Faktisk har jeg fått for meg at jeg må få meg en "inne-hobby" og da vurderte jeg å bli forfatter men tviler sterkt på mine egne forfatterevner ettersom jeg aldri har skrevet en stil på mer enn 4 A4 sider, og tilogmed det var et slit. :ler: Jeg har på den annen side etter et lite prosjekt jeg og KalloRilla hadde inne på Snikk-Snakk (Som det ble modrert bort 2 sider av) si at jeg har talent for å skrive sex-noveller, men jeg vet ikke om det er noe særlig å tjene på det :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klokka er 3 om natten. Dagen og kvelden og litt av natten har gått. Jeg finner ut at det kaskje er på tide å legge seg. Inntrykkene fra dagen som har gått er ikke mange, men sterke. Noe er til glede mens andre er til ettertanke og noe er fortsatt bare en drøm.

Fotball-laget jeg holder med (Notts County) har gått videre i ligacupen (Logoen deres er avataren min). En gledelig nyhet for en fotballfrelst som meg.

Etter de siste dagers eskapader i skriverienes verden finner jeg plutselig ut at jeg drømmer om å bli forfattter. Jeg ligger i senga midt på natten og drømmer om å skrive bok. Helst en krimbok ettersom det er det jeg liker best å lese. Kanskje en skulle prøve å skrive som en mellomting av Robert Ludlum(Krim/Agentbøker) og Robert W Ellis(American Psyko). Vel, det blir vel bare med drømmen nå også. Jeg har tross alt ikke verdens beste fantasi. Det var jo ille nok å skrive en 4 siders stil på skolen. Det kan jo hende jeg prøver en dag, for som man sier: "Det er bedre å ha prøvd og tapt enn å ikke ha prøvd i det hele tatt".

Andre inntrykk begynner å strømme på. På et annet messageboard var jeg inne på en diskusjon om hva folk tror på. Gud eller ikke. Det viser seg å være en del agnostikere (Dvs tror kanskje/kanskje ikke). En lurer på hva det står i bibelen om hvor gud kommer fra. Jeg tenker tilbake på min tidlige ungdom da det hendte jeg bladde i nytestamentet. Ikke fordi jeg trodde, men fordi jeg likte historiene om Jesus så godt. Jeg bestemte meg for å finne ut hva bibelen sa om Guds oppkomme og fant en internettside der det stod at "Gud kommer fra evigheten og vil bestå i evigheten" eller noe i den retningen.

Da begynner jeg å tenke på uttrykket "evighet". Et utrykk som egentlig ligger på utsiden av menneskets fatteevne men som blir brukt til stadighet når folk venter lenge på noe de lengter etter.

Klokka drar seg mot 5.30 og jeg er fortsatt like våken eller kanskje enda mer våken enn da jeg la meg. Samboeren ligger ved siden av meg og sover. Jeg er litt misunnelig på henne for at hun nærmest kan bare "slå av bryteren" og sovne. Skulle ønske jeg også klarte å tømme hjernen for tanker når jeg la meg, men natten er da inntrykkene fra dagen får synke inn så det er ikke så lett.

Nei natten er merkelig tid. stillheten er nesten påtrengende. selv om det står musikk på i bakgrunnen. Gatene er tomme, ikke en bil eller et menneske å se. Jeg liker natten. Det er da hjernen tenker klarest uten "forurensende" inntrykk utenfra, bare mine egne tanker og følelser som gjør seg gjeldende. Det eneste jeg kan høre er min egen "indre" stemme. Det er godt å lytte til sine innerste tanker og følelser iblant. Alle intrykk blir helt klare. Nesten som en renselsesprosess.

Tenk om hele døgnet hadde vært sånn. Det hadde vært deilig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er jo så flink å formulere deg, fortsett å skrive sånn og gjerne et innlegg eller to her så jeg har noe å se frem til når jeg kommer fra jobb :sjarmor::sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter siste natts dype refleksjoner over livet føles denne dagen følelsesmessig overfladisk i forhold. Ingen dype refleksjoner enda, men så er det jo ikke natt enda heller. Jentungen og jeg har sett på Q-Gjengen i dag. Jeg syntes den var morsom men datteren min var ikke like begeistret for hele filmen. :ler:

Kvelden har i hovedsak gått med til å høre på Metallica og Iron Maiden. Spilte hele "Ride the lightning" albumet til Metallica på full guffe (Noe som ikke er SÅ høyt på PC-høyttalerne mine :ler: ). Da "Fade to black" kom (Spor 5) kjente jeg frysninger fra hårrota og helt ned i tottelottene. For en deilig følelse, og for en deilig musikk. Det var bare å lene seg tilbake, lukke øya og nyte. :kul:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så er det nattan igjen og på tide å legge seg. Håper jeg får sove fort. senkvelden og natten har gått med til å surfe litt og å legge inn noen melfinger på KG. Ikke så spennede akkurat men det får ihvertfall tiden til å gå.

Natta :sove:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og sånn gikk det heldigvis ikke :) Så jeg fikk litt mer selskap :ler: Natten og tanker er noen rare greier. De tar så lett overhånd og da er det ingen vist å ligge i sengen å vri seg. Synes det er mye bedre at du kom på data'n igjen jeg og holdt meg med litt selskap :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en av mine absolutte favorittsanger gjennom alle tider.

Metallica- One. (Album: .....And justice for all)

Tekst og melodi: James Hetfield og Lars Ulrich

*Forspill*

I can't remember anything

Can't tell if this is true or dream

Deep down inside I feel to scream

This terrible silence stops me

Now that the war is through with me

I'm waking up I can not see

That there's not much left of me

Nothing is real but pain now

Refreng:

Hold my breath as I wish for death

O please God wake me

Back in the womb it's much too real

It comes out that I must feel

But can't look forward to reveal

Look to the time when I lived

Tied to the tube that sticks in me

Just like wartime novelty

Tied to machines that make me be

Cut this life off from me

Refreng:

Hold my breath as I wish for death

O please God wake me

Now the war is gone I'm just One

O God help me

Hold my breath as I wish for death

O please God help me

*Mellomspill*

Darkness, inprisoning me

All that I see

Absolute horror

I cannot live

I cannot die

Trapped in myself

Body my holding cell

Landmine, has taken my sight

Taken my speech

Taken my hearing

Taken my arms

Taken my legs

Taken my soul

Left me with life in hell

*Gitarsolo-Avslutning*

En av de beste sangtekstene og melodiene for skildring av hvor jævlig krig er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg! :P Skikkelig nattugle du ser jeg??! :ler:

Jeg er egentlig ikke så begeistret for Metallica, men har "Enter Sandman" som ringetone på mobilen min, syns den er litt kul! :wink:

Ha en fortsatt nydelig fredagskveld! :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ny dag har gått. Jeg har bestemt meg for å være oppe i hele natt for å prøve å få en naturlig døgnrytme. Jeg får sette på en film så jeg har noe å gjøre.

I natt har Dina, Valhalla og jeg chattet og kost oss :) på KG chaten. For øyeblikket koser jeg meg med trivia på Sheffield United's trivia på mIRC. Ikke enkle spørsmål når en tenker på at de er beregnet på engelskmenn. Jeg får bare stå på.

:tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har natten gått og lørdag morgen er her. Været er grått og det ser ut til å bli regn. Natten er gått med til chatting med Anafugia og på å se filmen "The terminal" med Tom Hanks. Bra film på sin egen måte. Venter på at datter og samboer skal våkne slik at blir "liv i stua" :ler: ....

Jeg kommer til å være helt alene fra klokka 11 til 21 idag.... :veldigsur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alltid hyggelig med besøk Agurk.

Det er natt til søndag og nok en dag fylt med spenning og action har gått. Sovet det meste av dagen frem til i kveld. Fikk sett på filmen "The Village", ganske sprø og mørk men allikevel ikke spesielt dårlig.

Nå sitter jeg bare her på KG og prøver å øke antall innlegg... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Passerte 1000 innlegg idag :oops: :sjarmor:

Jeg og samboeren har sett på "The terminal" i kveld. Jeg har også fått spilt litt "Den lengste reisen" som jeg "fikk" i dag. Det er jammen tidkrevende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har ikke skrevet i dagboken på 2 dager :oops: :ler:

I mellomtiden har jeg rundet "Den lengste reisen" takket være en "walkthrough"...jeg vet det er "kyllingaktig gjort" av meg men det tok jammen lang nok tid fordet. Brukte over 20 aktive spilletimer på å runde det. Tviler faktisk sterkt på at jeg noensinne ville rundet det uten en.

I dag har jeg vært hos ortopeden og fått den hyggelige beskjeden at jeg kan begynne å trene opp beinet mitt forsiktig. Sette beinet i bakken og bøye forsiktig på ankelen. Dette må jeg gjøre slik at jeg til slutt greier å bøye den like mye som normalt. Det gjør litt vondt men det får jeg bare tåle. (NB! Jeg er jo tross alt MANN :sjarmor: )

Om en uke kan jeg ta de siste stinga der jeg har operert og så er det et par uker til til jeg kan ta ut den ene skruen fra beinet. Det ser jeg frem til , til tross for at jeg ikke merker at den er der. Alt i alt, ting ser bedre ut, rent fysisk ihvertfall :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en dag er gått. Ikke den mest aktive. Kun lagt inn noen få innlegg på KG og ellers spilt diverse Shockwave spill. Morsomme disse små spillene. Nå har jeg tenkt å starte et nytt spill på CM0304 og smøre meg noen lefser med smør,sukker og kanel på :tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en dag er gått. Heller ikke en dag fylt av spenning som vanlig :ler: ...har akkurat sett på LA Story med Steve Martin. Ikke en av mine favorittfilmer akkurat men litt sprø. Skal se på "De tre musketerer" nå. Tegnefilmversonen til Disney altså :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...