Gå til innhold

Omgangssyke - hjelp!!!!

majan

Anbefalte innlegg

Jeg er desperat etter og bli frisk, har hatt omgangssyke siden søndagen og den er like ille som da den begynte.

Er det noen som har noen råd til meg hvordan jeg kan bli bra igjen - er så sliten og trøtt av og løpe på do døgnet rundt :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

TUSEN TAKK FOR SVAR

jeg skal ihvertfall til butikken etterpå og kjøpe youghert. det hørtes ikke helt fristende ut, men det er verdt og gjøre et forsøk. Jeg blir gal av og ha det sånn jeg har det nå ihvertfall!!

En ting som er greit med det er at kiloene raser jo av. Har spist minimalt disse dagene, men

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noe som går om dagen tro. Jeg har ligget på bederomsgulvet i natt med skikkelige kramper og i dusjen i dagmorrest kastet jeg opp. Rakk ikke engang å bøye meg over doen... Siden søndag sier du???!!!

Dette har jeg ikke tid til.... *leser alle tipsene og ringer inn handleliste til mamma*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blåbær! De binder magen og roer ned.

:Nikke: Husker at mamma alltid tvang i oss blåbærsaft da vi var små og hadde omgangssyke.

Ellers gjelder det vel å holde seg mest mulig i ro. Prøv å få i deg litt mat innimellom også, og ikke minst vann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det noe som går om dagen tro. Jeg har ligget på bederomsgulvet i natt med skikkelige kramper og i dusjen i dagmorrest kastet jeg opp. Rakk ikke engang å bøye meg over doen... Siden søndag sier du???!!!

Dette har jeg ikke tid til.... *leser alle tipsene og ringer inn handleliste til mamma*

''

trur det er noe som går nå ja - DESVERRE!!!¨

Mamma hadde hørt om noen som hadde hatt det opptil en uka :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imodium er basert på melkebakterier' date=' dvs at fx yoghurt gjør det samme.[/quote']

Er det ikke Idoform du mener?

Imodium inneholder virkestoffet loperamid, som er "et syntetisk opiatderivat med omtrent 50 ganger sterkere stoppende effekt enn morfin" (står i farmakologiboken min).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til debatt starter

:o For alldel vann er det verste du drikker når du er kvalm. Da kaster du opp enda mer. Jeg vet at sitron brus og cola hjelper. Kulsyren binder magen. Men når det gjelder cola, er det lurt å riste ut litt av kulsyren, slik at det ikke blir for mye.

Ellers er tørre kjeks og noe salt godt. Spis små måltider om gangen om du klarer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

tusen takk for mange gode råd!!!!!!!

jeg kjøpte youghert på morgenen idag og faktisk bank i bordet har jeg IKKE vært noe mer på do!!!! Så jeg håper at det har hjulpet!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...