Gå til innhold

Stresset :(


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har studert ledelse og administrasjon i utlandet et par år og er nå flyttet hjem for å bli ferdig med graden her og finne jobb.

Var hos et rekrutteringsbyrå ang. et vikariat i en bedrift jeg er kjempeinteressert i. Hadde samtale med to personer der, har gitt vitnemål etc. De sier de er veldig interessert i å ha meg, firmaet de rekrutterer for også, og det er oppstart umiddelbart. Jeg må bare gi en referanse.

I utlandet hadde jeg internship men bedriften eksisterer ikke lenger og sjefen er flyttet (uten at jeg har kontaktdetaljer) så det er ikke en mulig referanse.

Jeg hadde en stilling i Norge over et år som er veldig relevant for vikariatet jeg skal ha. Da jeg sluttet skrev sjefen en veldig god attest for meg. Hun jobber ikke lenger som sjef der, men jeg fant telefonnummeret på nett og skrev en meld. ang. om hun er villig til å stille som referanse, den har jeg ikke fått svar på.

Ellers har jeg jobbet som på vikar på skole men jeg har kun hatt et par timer på hver skole og det er vel altfor lite til at jeg kan be noen der stille som referanse for meg?

Jeg må ha en referanse idag og er stresset nå, vet jo ikke om min tidligere sjef svarer eller når... Redd jeg går glipp av stillingen.



Anonymous poster hash: a32de...d04
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ring tidligere sjef, så finner du fort ut om hun kan stille.
Lykke til, håper du får jobben!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ring tidligere sjef, så finner du fort ut om hun kan stille.

Lykke til, håper du får jobben!

Fikk svar, håper jeg blir godt omtalt :gullengel:

Anonymous poster hash: a32de...d04

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres bra ut, det ordner seg nok siden du fikk bra referanser når du sluttet :)

Generelt er det lurt å forsøke å gjøre klar referanser i forkant når man er i en jobbsøker prosess, om man vet at man trenger referanser fra jobbtype X i forhold til det man søker på.



Anonymous poster hash: 01b16...f9f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...