Gå til innhold

Dårlig samvittighet...kan jenta havne i trøbbel pga meg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skulle levere tilbake noen varer jeg ikke var fornøyd med i dag. Hun som jobba i butikken var tydeligvis ganske så ny. Hu var veldig nervøs og skalv på hendene. Hun måtte ringe noen mtp veiledning for å få mine varer i retur og det var mye frem og tilbake. Når hun endelig fikk ordnet det skjedde det noe som jeg gliste over da men har dårlig samvittighet for nå.. Hun ga meg både tilgodelapp tilsvarende beløpet jeg leverte inn for OG pengene pengene tilbake. Dvs jeg fikk dobbelt opp. Dere kan tro jeg gliste bredt og takket for hjelpen. Pengene er brukt opp for lengst og tilgodelappen også. Burde jeg ha dårlig samvittighet for dette? Jeg har ikke sett jenta der etter den episoden. Kan hun ha fått trøbbel pga at hun ga meg for mye? Sparken? Var ganske stort beløp.

Anonymous poster hash: 72a07...7b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

TS her igjen. Skrev feil. Var ikke i dag dette skjedde, er noen veker siden. Men var innom butikken i dag, og så henne ikke. Derfor jeg begynte å tenke på dette:s

Anonymous poster hash: 72a07...7b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om hun var i prøveperioden så fikk hun nok ikke forlenget engasjement...



Anonymous poster hash: 5a1a2...4ec
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor stort beløp?

Anonymous poster hash: a2680...cb1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo være at hun har blitt beskyldt for svinn?

Du bürde uansett sende en mail eller brev til butikksjefen og forklare hva som har skjedd og hvilken dag. Så har du iallefall renvasket henne..

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uærlig og ufint av deg. Skammelig!

Anonymous poster hash: 5b9a2...d77

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så utrolig uærlig av deg, TS.



Anonymous poster hash: df9ef...81a
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og dette er grunnen til at jeg droppet å jobbe mer i servicebransjen.

Ring butikksjefen. Orden opp etter deg.



Anonymous poster hash: 3039b...82b
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om hun var i prøveperioden så fikk hun nok ikke forlenget engasjement... Anonymous poster hash: 5a1a2...4ec

Det samme skjedde med ei dame som hadde jobbet i en butikk i flere år. Jeg betalte med en 500-lapp og fikk tilbake 500 kr. Slike ting kan skje den beste også. Kanskje hun hadde fri i dag ts?

Anonymous poster hash: 2a6b4...ffe

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Haaploes

Det var stygt gjort av deg.

Jeg hadde fortalt butikksjef hva som skjedde, om så bare i et anonymt brev. Så synes jeg du skal gå litt i deg selv og tenke på hva slags holdninger og verdier du har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere trenger ikke fortelle meg hvor grusom jeg er, jeg vet det ikke var pent gjort av meg. Men jeg tror de fleste hadde tatt gladelig imot om dere var i min situasjon. Det er jo penger det er snakk om her, og jeg er så absolutt ikke rik.. Kanskje jeg burde sendt en mail, men blir ikke det litt teit når jeg ikke har råd til å betale butikken disse penger. Penger som hun forøvrig GA meg..

Anonymous poster hash: 72a07...7b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde gått innom å gjort opp for meg fort. Ikke bare for jentas skyld, men fordi det er uredelig.

Jeg har også opplevd å få for mye penger tilbake, men sier alltid i fra, er jo ikke mine penger.



Anonymous poster hash: d6142...112
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere trenger ikke fortelle meg hvor grusom jeg er, jeg vet det ikke var pent gjort av meg. Men jeg tror de fleste hadde tatt gladelig imot om dere var i min situasjon. Det er jo penger det er snakk om her, og jeg er så absolutt ikke rik.. Kanskje jeg burde sendt en mail, men blir ikke det litt teit når jeg ikke har råd til å betale butikken disse penger. Penger som hun forøvrig GA meg..

Anonymous poster hash: 72a07...7b0

Nei, jeg hadde ikke gladelig tatt i mot hadde jeg vært deg.

Jeg har noe som heter integritet og ære i behold, så jeg ville ha gjort den stakkars jenta obs på at hun gjorde feil, og gitt pengene tilbake til henne og beholdt tilgodelappen som rettmessig var min.

Anonymous poster hash: 33bd6...65c

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo uansett tyveri. Det er ikke greit bare fordi hun ga deg pengene ved en feiltakelse. Du var klar over feilen som skjedde, så moralsk kunne du like godt stukket hånden i kasseapparatet.



Anonymous poster hash: 77d98...586
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Haaploes

Dere trenger ikke fortelle meg hvor grusom jeg er, jeg vet det ikke var pent gjort av meg. Men jeg tror de fleste hadde tatt gladelig imot om dere var i min situasjon. Det er jo penger det er snakk om her, og jeg er så absolutt ikke rik.. Kanskje jeg burde sendt en mail, men blir ikke det litt teit når jeg ikke har råd til å betale butikken disse penger. Penger som hun forøvrig GA meg..

Anonymous poster hash: 72a07...7b0

Nei, det ville jeg ikke. Og det er det den samvittigheten din forsøker å få deg til å forstå at du ikke burde. Som sagt - i verste fall får du levere et anonymt brev. Du sier selv at jenta var i en sårbar situasjon - ny i jobben, kanskje den første returen hun tok alene, og du stod fornøyd og gliste mens du så at hun gjorde en feil!

I mine øyne ville saken stilt seg annerledes dersom du ikke hadde oppdaget det før i ettertid, men du lot henne gjøre feilen med overlegg. Tenk hvor elendig du føler deg nå, så kan du multiplisere det med ti - sannsynligvis er det sånn hun føler seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere trenger ikke fortelle meg hvor grusom jeg er, jeg vet det ikke var pent gjort av meg. Men jeg tror de fleste hadde tatt gladelig imot om dere var i min situasjon. Det er jo penger det er snakk om her, og jeg er så absolutt ikke rik.. Kanskje jeg burde sendt en mail, men blir ikke det litt teit når jeg ikke har råd til å betale butikken disse penger. Penger som hun forøvrig GA meg..

Anonymous poster hash: 72a07...7b0

Nei jeg tror ikke de fleste hadde gladelig tatt i mot. Jeg er heller ikke rik men det ville aldri falle meg inn å ta pengene i en slik situasjon!

Anonymous poster hash: a593d...792

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor ikke skrive ett anonymt brev eller noe, for å forklare hva som egentlig skjedde??



Anonymous poster hash: c799a...598
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har nok fått en skriftlig advarsel. Om hun ikke hadde ordentlig kontrakt enda har hun nok fått sparken. Hvor mye var det da? Tror ikke hun hadde fått sparken om det var snakk om under 200, men man vet jo aldri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...