Gå til innhold

Begynne på nytt på samme studie?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er andreårsstudent på et bachelorstudie. På grunn av store omveltninger i livssituasjonen min det siste året har jeg knapt klart å studere på grunn av depresjon, og ligger derfor en del etter når det gjelder eksamener.

For å kunne gå opp til tredjeåret må jeg ha oppnådd et visst antall studiepoeng. I praksis betyr dette at jeg må bestå sju eksamener (over 50 stp..) nå til våren. Det tror jeg ikke jeg klarer. Fagene er ekstremt krevende.

Hva kan jeg gjøre? Jeg elsker dette studiet og ønsker å klare å ta en bachelor. Kan jeg for eksempel søke på studiet på nytt og dermed begynne på førsteåret igjen fra høsten av? Om jeg kommer inn selvfølgelig. Da kan jeg klare å ta en bachelor på to år siden jeg allerede har bestått en del fag. Noen andre tips?



Anonymous poster hash: c89cf...8a9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du får ikke støtte fra Lånekassa til samme fagene to ganger, så det bør du kanskje ta med i vurderingen din dersom du er avhengig av støtte derfra til studiene..



Anonymous poster hash: 080c7...a28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får ikke støtte fra Lånekassa til samme fagene to ganger, så det bør du kanskje ta med i vurderingen din dersom du er avhengig av støtte derfra til studiene..

Anonymous poster hash: 080c7...a28

Jeg studerer uten studielån. Jobber 50% i tillegg, noe som også er en grunn til at arbeidsmengden ble for mye for meg det siste året. Første året gikk dette veldig bra.

Anonymous poster hash: c89cf...8a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville tatt en prat med dekan eller hvis det finnes noen studieveileder eller lignende. De har garantert vært borti andre som ikke har tatt studiene til normert tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet at noen steder har du mulighet til å gå ut i permisjon (opp til to år tror jeg) mens du tar opp fagene du mangler for å få innpass på tredjeåret :)

Anonymous poster hash: 3e30c...8e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, jeg tar meg en prat med studieveileder. :)



Anonymous poster hash: c89cf...8a9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...