Gå til innhold

Forskjellsbehandling på jobb


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg jobber i en matbutikk. Når jeg begynte der fortalte sjefen meg at de var veldig flinke til å bytte på arbeidsoppgaver sånn at alle fikk gjort litt forskjellig. Nå har jeg jobbet der i et år og jeg er så utrolig lei. Jeg blir sittende i kassa hele vakta. Så og si hver gang. Jeg blir så sliten av stresset, menneskene og snakking at når jeg kommer hjem har jeg ikke noe overskudd.

Uansett hva jeg gjør så får jeg beskjed av han til å gå til kassa. Foreksempel, jeg kommer på jobb og begynner med fruktavdelingen. Så fort sjefen får øye på meg kommer han bort å ber meg gå i kassa. Han kan til og med stå i den ene kassa og rope etter meg for at jeg skal ta over for han. Det er snakk om 2-4 kunder.. Hvorfor må han stå sånn å gaule etter meg for at jeg skal ta meg av 2-4 personer..max 5 min! Jeg får alltid beskjed om å ta over for andre fordi de har stått i kassa lenge, 2-4 timer..Men jeg blir jo da stående vakta ut 7,5 uten at han vil at noen skal ta over for meg. Har spurt de andre jeg jobber med om jeg kan få være litt på gulvet ( etter 2-4 timer kassa) og det er helt greit for dem. Men så møter jeg på sjefen mens jeg (foreksempel) akkurat har begynt med vareplassering, også sier han " Kan ikke du gå å ta over for Stian i kassa"

Har mange flere eksempler også. Prøver å si ifra, men føler han ikke liker meg i det hele tatt og vil ha meg ut av synet. Blir veldig lei meg. Han er også ganske frekk og kommer med stikk. Om jeg ikke er kjapp nok til det ene eller det andre, men jeg gjør det på ingen måte dårligere enn andre. Vil si jeg er midt på treet, det er folk som er dårligere og flinkere enn meg. Jeg har også fått opplæring i andre gjøremål i butikken og får gjennomført det helt fint. Bruker ikke lang tid eller er en slask.

Noen som har vært borti det samme? Vurderer å slutte i jobben.

Anonymous poster hash: 190e2...584

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har jobbet i dagligvare i mange år selv, og lurer på om du egentlig er flink nok til å jobbe på gulvet? Ofte sender man de som er treige, ineffektive, surrete etc til å jobbe i kassa, for da styrer kundene tempoet for de.



Anonymous poster hash: 8451c...b8a
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jobbet i dagligvare i mange år selv, og lurer på om du egentlig er flink nok til å jobbe på gulvet? Ofte sender man de som er treige, ineffektive, surrete etc til å jobbe i kassa, for da styrer kundene tempoet for de.

Anonymous poster hash: 8451c...b8a

Har tenkt på det samme selv for det gir mening! Men jeg er veldig produktiv og får ting gjort. Når jeg en sjelden gang jobber med de andre så blir vi ferdig samtidig. Han ene er en skikkelig slask og står nesten bare på mobilen.. så jeg vil si det ikke er det. Har fått skryt av de andre for at jeg er flink :)

Anonymous poster hash: 190e2...584

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes ingen tilltisvalgte der du er?

Jo, men er redd det vil bli verre da. For hu som er tillitsvalgt er god venn med sjefen.

Anonymous poster hash: 190e2...584

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, men er redd det vil bli verre da. For hu som er tillitsvalgt er god venn med sjefen.

Anonymous poster hash: 190e2...584

Vel, du har egentlig intet valg hvis det ikke hjelper å snakke med ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vel, du har egentlig intet valg hvis det ikke hjelper å snakke med ham.

Syntes situasjonen er veldig vanskelig siden jeg ikke vil vise han at jeg er svak. Lar bare alle kommentarene hans prelle av. Vet at den eneste veien er å snakke om det men kvier meg veldig!

Anonymous poster hash: 190e2...584

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes situasjonen er veldig vanskelig siden jeg ikke vil vise han at jeg er svak. Lar bare alle kommentarene hans prelle av. Vet at den eneste veien er å snakke om det men kvier meg veldig!

Anonymous poster hash: 190e2...584

Du er jo ikke svak hvis du tar opp det her. Da viser du jo at du husker hva han har sagt og minner ham på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir usikker på hvor mye du sier i fra om at du har vært i kassa så og så lenge? Du sier du prøver å si i fra, men hva vil det si? Sjefen har antakelig ikke oversikt over hvor alle er til enhver tid og hvis Stian ber om avløsning kan det være helt tilfeldig at det er deg han spør. Hvis du da forteller at du nettopp har sittet 4t i kassa og har behov for avveksling selv, så vil jeg jo tro han ville ta hensyn til det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir usikker på hvor mye du sier i fra om at du har vært i kassa så og så lenge? Du sier du prøver å si i fra, men hva vil det si? Sjefen har antakelig ikke oversikt over hvor alle er til enhver tid og hvis Stian ber om avløsning kan det være helt tilfeldig at det er deg han spør. Hvis du da forteller at du nettopp har sittet 4t i kassa og har behov for avveksling selv, så vil jeg jo tro han ville ta hensyn til det?

Vi var bare tre på jobb og Stian hadde ikke bedt om noenting. Sjefen som sa det. Har vært mange sånne tilfeller hvor han ber meg ta over for noen også blir de overrasket over at jeg skal ta over allerede siden de bare har sittet i en halv time. Som vil si det er sjefen sjøl ( eller nestsjefen som han faktisk er) som sender meg ditt. Vi er to jenter på jobb og hu andre opplever mye det samme,men tror ikke hu får masse kommentarer, hu er også litt større i kjeften enn meg og lar seg ikke pirke på.

Må legge med at de gangene jeg jobber med andre så får jeg gjort mye annet, det er bare disse vaktene hvor han er tilstedet.

Anonymous poster hash: 190e2...584

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jo hende han faktisk syntes du er veldig flink i kassa :) Kanskje du er en av de mest effektive og at det er derfor han vil ha deg der... Har du spurt ham rett ut om hvorfor du alltid må stå der?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er jo ikke svak hvis du tar opp det her. Da viser du jo at du husker hva han har sagt og minner ham på det.

Joda, men jeg tror han bare vil vri det over til at det bare er ment som tull. At jeg ikke tar spøkene hans. Men jeg vil ikke si det er veldig morsomt å høre at jeg ser så utrolig trøtt ut hele tiden og samtidig får en stygg grimase. Eller at jeg er dum når han snakker fort og jeg ikke hører og må be han si det igjen. Vi er tross alt ikke alene i butikken, jeg syntes det er pinlig. Han har også et veldig skiftende humør, opp og ned hele dagen! Vet det høres ut som småtteri, men med der rette tonefallet og ansiktsutrykk blir det ikke mye koselig. Og sånt får jeg HVER gang. Rekker ikke komme på noe bra comeback heller.

Anonymous poster hash: 190e2...584

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var bare tre på jobb og Stian hadde ikke bedt om noenting. Sjefen som sa det. Har vært mange sånne tilfeller hvor han ber meg ta over for noen også blir de overrasket over at jeg skal ta over allerede siden de bare har sittet i en halv time. Som vil si det er sjefen sjøl ( eller nestsjefen som han faktisk er) som sender meg ditt. Vi er to jenter på jobb og hu andre opplever mye det samme,men tror ikke hu får masse kommentarer, hu er også litt større i kjeften enn meg og lar seg ikke pirke på.

Må legge med at de gangene jeg jobber med andre så får jeg gjort mye annet, det er bare disse vaktene hvor han er tilstedet.

Anonymous poster hash: 190e2...584

Jeg har ikke fått noe mer klarhet i hvordan du prøver å si i fra, det nevner du ingenting om. Om du ikke sier klart i fra om ting som plager deg, så kan du ikke forvente at andre forstår at noe er feil.

Som altflyter sier, så kan det rett og slett være fordi du er mer effektiv i kassa enn andre.

Uansett blir det ingen endring om ikke du selv tar tak i ting. Fortrinnsvis ta det opp med nestsjefen sjøl først, men hvis du synes det er for vanskelig eller det ikke hjelper, så må du snakke med tillitsvalgt eller øverste sjef.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Joda, men jeg tror han bare vil vri det over til at det bare er ment som tull. At jeg ikke tar spøkene hans. Men jeg vil ikke si det er veldig morsomt å høre at jeg ser så utrolig trøtt ut hele tiden og samtidig får en stygg grimase. Eller at jeg er dum når han snakker fort og jeg ikke hører og må be han si det igjen. Vi er tross alt ikke alene i butikken, jeg syntes det er pinlig. Han har også et veldig skiftende humør, opp og ned hele dagen! Vet det høres ut som småtteri, men med der rette tonefallet og ansiktsutrykk blir det ikke mye koselig. Og sånt får jeg HVER gang. Rekker ikke komme på noe bra comeback heller.

Anonymous poster hash: 190e2...584

Du hører jo selv at det der er hersketeknikkene hans?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å søke ny jobb?

Å ha en jobb man ikke liker/ eller liker sjefen eller medarbeidere er ikke morsomt. Det kan du bli syk av.



Anonymous poster hash: 02267...e6a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...