Gå til innhold

Systematiske litteratursøk


Gjest Badabing

Anbefalte innlegg

Gjest Badabing

Jeg sitter med systematiske litteratursøk og har søkt i alle de typiske engelske. Vurderer i tillegg å søke i en norsk database. Har dere gjort det i deres oppgaver? Er det Idun som er mest vanlig da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Be om hjelp på biblioteket på din institusjon, så får du god veiledning!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badabing

Be om hjelp på biblioteket på din institusjon, så får du god veiledning!

Takk, men ikke hos oss. De har dessverre ikke tid til annet enn felles kurs som jeg tok i fjor. Trenger ikke søkehjelp, jeg lurte bare på om andre pleier å bruke norske databaser eller om dere holder dere til de engelske...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På høgskolen jeg går på har vi søkemotorer oria. Jeg syns den fungerer veldig bra, og tror den søker på idun i tillegg til flere andre steder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det du studerer?

Selv har jeg brukt mye PubMed, Psykinfo, Amed og medline, o.l. siden det er helseretta.



Anonymous poster hash: 108cf...33b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Badabing

Hva er det du studerer?

Selv har jeg brukt mye PubMed, Psykinfo, Amed og medline, o.l. siden det er helseretta.

Anonymous poster hash: 108cf...33b

Har disse artikler på norsk språk? Jeg har som nevnt i HI søkt i mange engelske databaser (deriblant Medline/PubMed, Cochrane, PsychInfo, Oria, Web of Science og Scopus), men lurer på om jeg bør søke i en norsk også. Studerer noe tverrfaglig på masternivå.

Endret av Badabing
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har stort sett kun artikler på engelsk.

Må artiklene være på norsk?



Anonymous poster hash: 108cf...33b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badabing

De har stort sett kun artikler på engelsk.

Må artiklene være på norsk?

Anonymous poster hash: 108cf...33b

Det er jo det jeg spør om, om dere har søkt etter artikler på norsk i tillegg, altså brukt norske søkeord i norske databaser?

Uttrykker jeg meg på en så elendig måte? :klo: Lover dårlig for masteroppgaven, skjønner jeg! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo det jeg spør om, om dere har søkt etter artikler på norsk i tillegg, altså brukt norske søkeord i norske databaser?

Uttrykker jeg meg på en så elendig måte? :klo: Lover dårlig for masteroppgaven, skjønner jeg! :P

Nei, syns du uttrykte deg ganske klart. Jeg har bare brukt Idun for norske søk, så jeg kan dessverre ikke svare. Vet ikke veilederen din dette?

Edit: jeg er ikke AB altså, syns bare det var rart at ingen forstod hva du spurte om, derfor følte jeg for å svare at du har uttrykt deg klart nok. ;)

Endret av Idja
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager. Leste ikke HI godt nok.

Forsøk Swemed+ og Norat.



Anonymous poster hash: 108cf...33b
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badabing

Takk! Skal sjekke ut de nevnte.

Var hos veileder sist fredag, og liker ikke å mase om ting jeg føler bør være lett å finne ut av. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...