Gå til innhold

Ulzzangs lille stjerne har kommet til verden


Ulzzang

Anbefalte innlegg

Mødre altså! Men seriøst i 20 grader? Be henne roe seg ned :P

Jeg tror vi konsekvent kler på Tuva litt for lite, fordi vi selv er varme. I dag lå hun i vogna i bomullsbody og bukse, med dyne over. Hun var jo dritvarm når jeg tok henne opp. Ikke hør på mammaen din :) Send henne heller bilder ganske ofte, så slipper du all besøket :ler:

Hva er det med den eldre generasjonen og klær på babyer? Hørte de ikke om heteslag før i tiden? Jeg er mest redd for at han får feber og enda verre, heteslag, enn at han fryser litt. Jeg ville også ha gutten min i vogna med body og bukse og dyne, men mamma ble bare helt hysterisk. Jeg sender henne bilder av lille hver dag :P Hun maser sånn. Det ser ikke ut til å hjelpe noe særlig mye, hun bare savner han mer :fnise:

Jeg tror ikke moren din tviler på dine kunnskaper, men det er nok rart for henne at du er mor. Du er jo datteren hennes liksom. Jeg vet at mine foreldre ikke vil oppføre seg sånn for de er ikke typen til det, men mamma kan mye og vil nok komme med råd. Svigers derimot kan ingenting om barn men i deres hode kan de alt! Så irriterende. Typ "skal du virkelog la umgen sove ute i vogna? De kan dø! Det kan komme en katt"... Og de har aldri hatt babyer de. Min samboer og broren hans er adoptert og kom til norge som 2 åringer. Såeh.. Noen er bare sånn selvom man soer ifra også.

Tenker at det går nok litt over etterhvert :) tror du er kjempeflink jeg!

Du er heldig! begge foreldrene mine har kommet med råd jeg ikke har bedt dem om. Mamma er verre, men det er fordi hun bor nærmest meg. Jeg tror regelrett at hun noen ganger er redd for at jeg ikke gjør ting riktig, Hun ringer HVER dag og spør meg om jeg har gjort ditten og datten, hvordan går det med babyen osv. Skikkelig micro manager. Det er slitsomt i lengden. Det er jo mitt barn.

Morsomt det med svigeforeldrene dine. Det er de som kan minst om slike ting som bekymrer seg mest kanskje? Moren min for eksempel, som nå er så opptatt av babyen min, hun klarte å glemme meg hjemme en gang :fnise: og miste broren min på 2 år i skogen. Det er et mirakel at vi overlevde henne... og nå skal hun liksom gi meg råd om barneoppdragelse? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I dag har vi vært våkne siden kl 7.00 men ligget i senga til kl ble nesten 9.00. Jeg hadde så lyst til å sove videre men de driver med noe byggearbeid rett utenfor så jeg fikk ikke gjort det.

I natt sovnet jeg med lille ved siden av meg i senga mens jeg ga han pupp. Det har gått bra alltid og jeg har ikke stresset med å ha han sovende ved siden av meg før, men i natt når jeg våknet for å mate han på nytt og bytte bleie på han merket jeg at han var våååååt! Men VÅT! jeg måtte bytte pysjen hans og den var klam og satt nesten fast i huden på han så våt den var. Det var ikke tiss (eller jo da, kanskje litt, men ikke alt var det) fordi han var våt over hele kroppen, fra ned til brystet, bak i ryggen, over armene, osv. Han virket ikke urolig eller plaget. Hva kan det ha vært? han er jo så liten, kan han ha svettet så mye???? Kanskje det var min svett som gjorde han våt, men hans spott på senga var også våt under. Han våknet i dag med ansiktet full av utslett som ser ut som hormonutslett men nå hadde han så mye mer over hele ansiktet stakkars! :(

Nå må jeg ta meg sammen og slutte å gi han pupp ved siden av meg liggende, siden jeg bare sovner av. Er også redd for krybbedød fordi jeg legger han ned under min egen dyne, men nå må jeg slutte med det også. :sukk:

I dag skal jeg prøve min ergo baby ute i det fine været! Ikke så mye som skjer, bare en liten tur innom butikken og ned for å kaste søpla :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Waaaaah. Moren min har ringt 3 ganger i dag, til slutt så tok jeg telefonen. Hun hadde hørt i bakgrunnen at lille sutret litt. Han ville ha puppen men det var vanskelig for meg å sjonglere med telefonen i den ene hånden og lillegutt i den andre armen, så jeg måtte bare legge på. Jeg mener det, det tok kanskje maks 1 minutt før hun ringte igjen og ba meg om å ta tempen på han. Herremin!!! Hadde han hatt feber så tror jeg at jeg allerede hadde lagt merke til det OG tatt tempen uten at hun må ringe meg for å fortelle meg hva jeg skal gjøre, sånt irriterer meg grenseløst og det bare forsterker mine mistanker om at hun ikke stoler på at jeg klarer å ta vare på MITT BARN. :frustrert:

(Nei han hadde ikke feber)

Ps: ja jeg vet at det bare er godt ment og at hun vare vil hjelpe. Men det er ikke mindre irriterende av den grunn aaaargsss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neimen for pokker. Merker jeg blir irritert på dine vegne! Har du sagt i fra til henne på en pen måte? Hun må jo slutte å mase sånn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten så kommer mamma med råd til meg også.. "Ja, men la henne ligge litt nå da", "Neida, hun trenger ikke smokken nå da", "Nei, men du bør kanskje kle på henne litt mer?"

Godt ment, men shut up!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så slitsomt! Jeg ville absolutt prøvd å si fra på en pen måte. Greit at mødre bryr seg men det får jo ha grenser for hvor mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Neimen for pokker. Merker jeg blir irritert på dine vegne! Har du sagt i fra til henne på en pen måte? Hun må jo slutte å mase sånn!

Forresten så kommer mamma med råd til meg også.. "Ja, men la henne ligge litt nå da", "Neida, hun trenger ikke smokken nå da", "Nei, men du bør kanskje kle på henne litt mer?"

Godt ment, men shut up!

Jeg har sagt ifra, nå har hun gitt seg litt. Her om dagen innrømte hun at hun maste for mye, men hun sa at det var vanskelig å la være siden hun tenkte på babyen så mye. Kjipt når foreldrene skal sjefe oss sånn om barna, de fikk sine barn nå kan vi få lov til å styre med våres egne :P

Så slitsomt! Jeg ville absolutt prøvd å si fra på en pen måte. Greit at mødre bryr seg men det får jo ha grenser for hvor mye.

Ja det får være grenser. Jeg har vært veeeelig tålmodig men kjenner at jeg når min grense snart jeg og :O

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var jeg ute en bitteliten tur med vogna. Jeg hadde bestilt noen bilder som kom i posten i går og hadde klart å bestille 11x istedenfor 10x. Det er seriøst ingen steder som selger rammer til 11x. Men fant noen på Jysk likevel. Vi hadde det fint, og lillegutt sov og var snill og rolig inni vogna si som alltid.

Jeg føler at tiden ikke strekker til noe av det som jeg vil og må gjøres. Er det bare jeg som har det sånn? :klo: jeg føler bare at dagen flyr forbi. Det er aldri 100 % ryddig her hjemme (ikke at jeg forventer det av meg heller) og hver gang jeg skal prioritere å gå ut en tur, selv en kort liten tur, er det så mye som må bortprioriteres. I dag blir jeg hjemme sånn at jeg får ryddet klærne som har ligget det i to uker nå.

I morgen drar vi til Oslo! :hoppe: Det høres ut som DEN turen, men nei... vi er en knapp time unna og tenk at jeg før i tiden pendlet hver dag frem og tilbake. Nå har jeg ikke vært der siden gutten min ble født. Jeg ser frem til en liten avbrekk til rutinen, gjøre noe spennende med min kjære mann, være oss tre og kose oss. På lørdag er det markedsdag på Bogstadveien, gjett om jeg skal kose meg. Vi drar alltid tidlig dit, da er det ikke de voldsomme mengder med folk, også er vi aldri der mer enn en time. Får håpe at det går bra med å ta med oss småen ditt, hvis ikke så er det ikke verre enn at vi bare drar tidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh! Bilfridag! Vi har ofte reist dit, men de siste årene, i finvær, har det vært stappfullt! Vil ALDRI dra med meg vogn dit :( Kjøp deg en svele / lapp på Bondens Marked, DIGG!

Leste innlegget over her om at han var svett.. Det utslettet kan ha vært pga varmen også? Sover han i bomull eller ull?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh! Bilfridag! Vi har ofte reist dit, men de siste årene, i finvær, har det vært stappfullt! Vil ALDRI dra med meg vogn dit :( Kjøp deg en svele / lapp på Bondens Marked, DIGG!

Leste innlegget over her om at han var svett.. Det utslettet kan ha vært pga varmen også? Sover han i bomull eller ull?

Ja de gangene vi har vært der har vi vært typ kl. 9 og det har ikke vært så stappfullt. Men det tar skikkelig av sånn kl 11 - 12.

Han sover i bomull. Den gangen jeg refererte til hadde vi frotelaken i senga, en kjempegammel én som A hadde fra før vi ble sammen! Den gikk rett i søpla ja. Kanskje den var så gammel at den hadde for mye midd eller noe. Nå byttet jeg den ut og det ser ut til å ha hjulpet fordi han svettet ikke like mye nå og utslettet ble litt bedre. Men jeg tror fortsatt det er kombinert med hormonutslett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kos dere i Oslo i helgen!!

Gøy med markedsdag men jeg drar nok ikke dit med barnevogn jeg heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror nesten du har melka ut ungen din. Det gjør jeg når jeg ammer han og ikke har en bleie på den andre puppen,for det bare renner. Så han blir klissvåt av melk :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kos dere i Oslo i helgen!!

Gøy med markedsdag men jeg drar nok ikke dit med barnevogn jeg heller.

Jeg er skikkelig gærn jeg da :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror nesten du har melka ut ungen din. Det gjør jeg når jeg ammer han og ikke har en bleie på den andre puppen,for det bare renner. Så han blir klissvåt av melk :P

Kan godt være mulig :P men det er rart siden jeg bruker amme innlegg på den andre puppen og babyen var jevn våt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æææsj i dag klarte jeg å kjøre inn i en annen bil :( Det som er surt med det hele er at sånne ting skjer bare fordi jeg er dum.

Jeg kom på høyre side av veien og det kommer en bil som ikke ville stanse for meg. I tillegg blir føreren sint og starter å vifte med hendene. Jeg ble hissig og starter å krangle tilbake og roper på han: "høyre regeeeeeel!" og selvfølgelig, siden jeg hadde tatt vekk oppmerksomheten fra veien dro jeg med meg bilen på siden og klarte å skrape fronten på bilen inni i en annen bil som kom i mot. Det ble ikke den store skaden og jeg bryr meg ikke så mye om bilen min da den er en billigere førstegangsbil, men jeg må jo regne med å dekke skaden på den andre bilen. Det som er rart med det hele er at i det jeg stanser bilen og kommer meg ut, med intensjonen om å prate med føreren og avtale å skrive skademelding, så hadde bilen kjørt og alt :klo: har personen ikke merket at jeg kjørte på den? Hva gjør jeg da? Alt gikk jo så fort og jeg lurer på om jeg ikke kjørte på tilhengeren til denne bilen. Kan knapt huske hvordan den så ut men husker at den hadde tilhenger.

Uuuffff heldigvis så skjedde det ingenting med oss. Men nå må jeg slutte å hisse meg opp i veien for da skjer det sånne ting. Dumme meg :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var vi på markedsdag en og en halv time og nesten en time ble tilbrakt på køen på Polarn o pyret fordi jeg er dum og gadd å stå i kø (skulle aldri gjort det) etter at jeg var ferdig der orket jeg ikke mer og da dro vi rett hjem tilbake til svigerfar. Det regnet jo så mye og jeg ville ikke at gutten min skulke bli kald. Gubben hadde stått ut i regnet med han (han hadde regntrekk på vogna ) og hadde ikke gått inn i butikken med meg fordi han orket ikke å bære vogna de stakkars tre trappetrinnene. Og jeg trodde aldri at han ikke tenkte å ta med seg vogna inn i en cafe eller noe. Han var inne på Deli de Luca i 10 minutter sa han men måtte ut fordi det var noen unger som lagde mye bråk sa han. Jeg kjenner at sånne ting irriterer meg litt. Hvordan kan han synes at det er bedre å stå ut i kulda med babyen? Han vurderer ikke riktig når det kommer til babyen. Jeg var også dum som sto så lenge i kø men det hadde aldri falt meg inn at A ikke tenkte lengre enn nesa si og var sikker på at han ikke sto ute i regnet. Når jeg kom ut var han tydelig irritert på meg fordi jeg hadde stått i kø så lenge. Blæææ. Heldigvis dro vi hjem med en eneste gang.

Jo det var ikke så mye folk der og en del hadde ned seg vogn. Men så dro vi hjem tilbake kl halv 12 :)

Endret av Ulzzang
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jo nå følger jeg med på om han blir syk. ser ikke ut som at han blir det heldigvis. Jeg hadde ikke pakket bamsedressen hans og var redd han hadde på seg for lite klær i går :( . Men han sov over lammeskinn, med fleece pledd over og strikket genser som jeg tok av meg og la i vogna. Han hadde på seg lue og en strikket jakke i bomull i tillegg til body bukse og sokker. Håper at det går bra jeg :sukk: heldigvis er han veldig varmblodig.

Endret av Ulzzang
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her vil jeg følge med! :biggrin:

Uff, så ekkelt at du kjørte borti den bilen! Har aldri opplevd noe sånt, men kan tenke meg hvordan det føles :sjokkert: Er ikke sikkert vedkommende merket at du traff ham/henne, men støtet du inn i bilen burde det vel merkes? Satser på at det ikke ble store skadene siden du ikke har hørt noe! :) Og andre bør seriøst lære seg vikepliktsreglene, det er overraskende mange som faktisk ikke kan forskjellen på høyre og venstre! :opplyser:

_____________

Ser det er flere som er plaget av en bedreviter-mor... Min er ikke like ille som din, men fy søren så forbanna jeg blir noen ganger! Du burde si fra skikkelig til henne, hun har ikke ansvaret for din baby. Fint å få råd om ting, men det virker som hun har lyst å bestemme alt? Helt feil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her vil jeg følge med! :biggrin:

Uff, så ekkelt at du kjørte borti den bilen! Har aldri opplevd noe sånt, men kan tenke meg hvordan det føles :sjokkert: Er ikke sikkert vedkommende merket at du traff ham/henne, men støtet du inn i bilen burde det vel merkes? Satser på at det ikke ble store skadene siden du ikke har hørt noe! :) Og andre bør seriøst lære seg vikepliktsreglene, det er overraskende mange som faktisk ikke kan forskjellen på høyre og venstre! :opplyser:

_____________

Ser det er flere som er plaget av en bedreviter-mor... Min er ikke like ille som din, men fy søren så forbanna jeg blir noen ganger! Du burde si fra skikkelig til henne, hun har ikke ansvaret for din baby. Fint å få råd om ting, men det virker som hun har lyst å bestemme alt? Helt feil!

:velkommen:

Det skal mye til for at den personen ikke merket det, men det kan godt være mulig. Man skulle ha både sett og hørt at jeg kom borti bilen :sjokkert: Jeg trodde først at jeg hadde truffet døren men det kan være fullt mulig at jeg traff en tilhenger. Når jeg sjekket skadene på min bil så var det et grå "pudder" og en svart stripe på den, nesten som at jeg hadde skrapet gummi. Mannen sa at han hadde lest et sted at det var noen som hadde stjålet en tilhenger på ca. samme område og ca. samme tidspunkt som dette her skjedde... kan det hende at jeg hadde hell i uhell og jeg traff tyven som ikke ville stanse fordi den hadde gjort noe ulovlig? :fnise: tenk på det!

Uansett, svigerfar og mamma begge to sa at hvis den andre personen ikke stanset for å skrive skademelding så kan man gjøre lite med det nå i ettertid, selv om det var min skyld, så er begge parter pliktige i å stanse, og jeg stanset jo... :klo:

Og ja, det med mamma har jeg "løst" ved å holde henne litt mer på avstand enn før. Hun hadde lyst til å komme på besøk i dag, men i dag kunne jeg ikke, deilig med en liten pause fra henne :P

Endret av Ulzzang
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var hyggelig å møte deg og lille gutten din! Håper det ikke var altfor mye kø på vei hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...