Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Andre mennesker har det med å mene at vi er temmelig bohemske av oss, - fikk forsåvidt også høre dette før jeg ble sammen med mannen.

Selv kjenner vi oss ikke så fryktelig godt igjen i dette, men årsaken er nok at vi i tillegg til å ha en slags personlig stil, ikke er så fryktelig opptatt av fasade, stresser lite med å planlegge og forberede ting som mange andre stresser med å ha kontroll på. Det siste kan være alt fra innkjøp av barneutstyr til planlegging av barnedåp o.l. , vi liker å gjøre ting enkelt og ukomplisert.

Anonymous poster hash: ffc39...e39

AnonymBruker
Skrevet

Tar denne som anonym.

Jeg kjenner godt noen som lever som bohemer. De er et kjent norsk band som har gjort det bra, gitt ut flere plater, spiller på festivaler osv.

Men det blir de ikke rik av. De lever uten særlig inntekt, vokalisten sover på sofaen til folk og har rusproblemer. De er populære og har mange kunstnervenner osv. Det innblikket jeg har fått tilsier at det ikke er en livsstil jeg kunne tenke meg. Men et fritt liv er det. Ingen jobbe å forholde seg til, ikke noe A4 liv. Ikke noe for meg.

Anonymous poster hash: 8912f...f2b
Skrevet

For min del tror jeg ikke at det boheme livet hadde vært noe for meg, det nærmeste jeg hadde kommet det kunne vel være ønsket om å reise litt rundt alene på interrail eller gåturer alene i perioder på ferie, tror det hadde vært nok for meg, være litt landstryker aktig.

Ellers skal jeg være enig i det som noen sier at det til tider kan virke forlokkende for endel å leve slik, ,men det er nok heller ideen og stereotypen om hvordan det er å leve slik og ikke virkeligheten slik den er for de aller fleste som tross alt lever som bohemer som er fristende.

Gjest Seajewel
Skrevet

Da er hun ikke bohemsk, men kaffe latte-hippie.

Nytt begrep for meg, hva er en kaffe latte-hippie?

Og hva er da, egentlig en bohem? Ser for meg hippiene som slo seg ned på Ibiza, yogamennesker, alternativmessevandrere og ja. Kunstnere,forfattere, diktere, etc. Men, ikke alle forfattere er bohemer og vise versa.

• Liker 1
Gjest Gjest_Hello Kitte
Skrevet

Skjønte heller ikke dette kaffe-latte begrepet :fnise:

Tolket det som kanskje en slags wannabe bohem? Om det er så, så stemmer ikke dette med de jeg kjenner. Spesielt hun jeg nevnte spesifikt. Hun er oppvokst med kunstnerforeldre i kollektiv, og levd bohemisk hele livet.

Skrevet

Nytt begrep for meg, hva er en kaffe latte-hippie?

Og hva er da, egentlig en bohem? Ser for meg hippiene som slo seg ned på Ibiza, yogamennesker, alternativmessevandrere og ja. Kunstnere,forfattere, diktere, etc. Men, ikke alle forfattere er bohemer og vise versa.

En kafe latte-hippie er vel egentlig mer en hipster.

• Liker 3
Gjest Faerunpedia
Skrevet

Jeg kjenner flere som lever litt slik, og det kan ofte virke spennende på utsiden, men jeg synes at når man blir riktig kjent med dem lever de ikke mer spennende liv enn andre.

AnonymBruker
Skrevet

Kjenner du noen bohemer eller er en selv? :)

Anonymous poster hash: f677d...660

Nei. Som ekstrem streiting synes jeg livet som bohem virker spennende!

Anonymous poster hash: 488cd...6a4

Skrevet

Kunne aldri tenkt meg å leve som en bohem. Sikkert kjekt for en periode å leve "fritt", men hadde etterhvert blitt deprimert av hele greia og når jeg hadde ønsket meg tilbake til mitt normale liv med god økonomi +++ så hadde ikke CV-en min vært særlig attraktiv på jobbmarkedet lengre. Tror man bør være en særdeles god kunstner/forfatter/musiker/etc for å kunne leve som bohem.

AnonymBruker
Skrevet

Kjenner flere som lever tilsvarende liv, hvor av alle har en eller annen form for personlighetsforstyrrelse...

Anonymous poster hash: 18e01...ce8
  • Liker 2
Skrevet

Ryddet for hets og svar til dette.

Frk.K, mod.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

De ender vel lett opp som nav-klienter, forestiller jeg meg. Og de som lever i utlandet mister trygderettigheter. Fritt, kanskje, men bundet mer enn de fleste likevel.

Anonymous poster hash: 3cd01...8f0

AnonymBruker
Skrevet

Tror de fleste som drømmer om bohem livet ser på de som har klart å komme på toppen med nok penger til å klare seg bra. Loft i NYC/Berlin og lever som kustner, musiker, etc.

Anonymous poster hash: d4974...e2b
Skrevet

Er det ikke herlig at vi er så forskjellige? Verden ville vært sort/hvitt uten fargerike folk. Verden ville stått stille uten folk som har lyst til å tenke litt utenfor normene og utforske annet enn det "saueflokken" har bestemt.

Hurra for Bohemer, hurra for caffe-latte hippiene også, og hurra for A4 mennesker som gjør at andre blir spesielle. Hurra for blokkboere og campingturister, de gjør at det blir bedre plass på landet, i skauen og på fjellet for oss andre. Og hurra for alle som betaler skatt :danse:

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Skulle gjerne gjort det, men ser ikke helt hva som er samfunnsnyttig ved det. Så det hadde ikke blitt noe jeg kunne slått meg til ro med. Ideen om et spontant liv tror jeg frister mange, men de aller fleste lar det bli med drømmen. For jeg tror neppe det er så rosenrødt som folk skal ha det til.

så du er mer samfunnsnyttig enn en bohem? hvrofor det?

Anonymous poster hash: a6fda...e47

• Liker 1
Skrevet

så du er mer samfunnsnyttig enn en bohem? hvrofor det?

Fordi jeg snart er ferdigutdannet sykepleier som er ung og har bidratt til samfunnet i mange år allerede?

• Liker 2
Gjest krokodillen
Skrevet

Fordi jeg snart er ferdigutdannet sykepleier som er ung og har bidratt til samfunnet i mange år allerede?

aah, ja alle andre enn sykepleiere er jo overflødige og bidrar ikke til samfunnet. er du tett eller?

Skrevet

Folk må leve som de vil og de som skulle ønske at de kunne leve litt mer som bohemer burde bare gjøre det. Hva stopper dere? Det går fint an å leve litt annerledes selv om man har hus og jobb, hvis man ønsker det.

For min del er det ikke en livsstil som frister meg.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Ryddet for reklame og svar til dette.

Frk.K, mod.

Endret av Frk.K
Skrevet

aah, ja alle andre enn sykepleiere er jo overflødige og bidrar ikke til samfunnet. er du tett eller?

Har ikke sagt det, hvis du skal mistolke det jeg sier, til tross for at jeg er klar i ordbruken så kan vi bare la dette ligge.

Og ja, jeg anser meg selv for å være mer samfunnsnyttig enn en kunstner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...