Gå til innhold

Når har man KRAV på leiebil av forsikringsselskapet?


Gjest tuppesjura

Anbefalte innlegg

Gjest tuppesjura

Jeg har kasko forsikring med 30 dagers leiebil inkludert.

Forrige uke ble jeg påkjørt, takst godkjent og motparten har tatt på seg skylden. Bilen var fortsatt kjørbar. I går ble jeg påkjørt igjen, bilen måtte på bergingsbil og jeg trenger leiebil.

Problemet er at vi har Storebrand som har avtale med Avis. Avis der vi bor har INGEN ledige biler. Vi kunne gå til annet leiebilfirma, men der er døgnprisen høyere enn forsikringen dekker, og vi må da betale mellomlegget på 200kr dagen selv. Dette er uaktuelt, da det ikke er min skyld at jeg nå står uten bil. Avis sier at dersom jeg hadde hatt krav på leiebil, så hadde de måttet leie inn en bil fra et annet selskap til oss, men de sier at jeg ikke har krav på det.

Forsikringsselskapet er lite behjelpelig og har null forståelse for at vi ikke vil ta risikoen med å måtte betale differansen selv. Bilen blir nok stående en god stund på verksted, og 1400kr uka i kostnad for leiebil blir fort mye penger.

Mandag blir det en telefon til selskapet og hvis de fortsatt ikke hjelper oss, så bytter vi selskap!

Noen som har mer kjennskap til dette med leiebil i forsikringen? Hva skal til for at jeg har KRAV på leiebil??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må lese vilkårene for din forsikring, eller legge hele blekka ut i tråden om noen sksl kunne gi deg et konkret svar i din sak.

Har du rettshjelp påå forsikringen din? I så fsll kan du få dekket en del adokatutgifter, eller du kan melde degninn i NAF el. Og få hjelp.

Dette er problemer vi aldri har opplevd hos IF. Der blir alt ordnet raskere enn fort.

Anonymous poster hash: d79df...716

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...