Gå til innhold

Innerst inne hos Ingeborg

Ingeborg

Anbefalte innlegg

Søndag - og jeg sitter på jobb, til en forandring... :ler:

I går åpnet en skikkelig spennende samtidskunstfestival her i byen. Startet med en stilig opera fredag kveld. I går formiddag møtte mellom 1200 og 1500 bodøværinger opp på torget til den største avsyngingen av bodøsangen noen sinne. Det er masse fokus på arkitektur og byutvikling, samtidsmusikk, og på barn og unge. Torsdag kveld skal alle 6.- og 7.-klassinger i byen opp på et fjell med lykter og refleksinstallasjoner de har laget. Det blir utrolig stilig, tror jeg, med musikk og greier. Håper de får godt vær!

Korpsfesten i går ble utrolig vellykket! Følte meg skikkelig djevelsk i kostymet mitt. Og så artig, nesten alle hadde kledd seg ut! Masse djevler, vampyrer, ei havfrue, en Britney-kopi osv. Og nå vet jeg at det funker å farge champagne knallrød med konditorfarge...

I dag skal jeg jobbe noen timer. Så skal jeg på kafé med ei korpsvenninne, det blir koselig. Mannen sitter hjemme og skriver på en oppgave, sånn at han endelig får den siste engelskeksamenen sin ut av verden. (Han har dette hengefaget, så han lønnes som ufaglært lærer - kjempekupp for skolen, egentlig, som får utdannet lærer til ufaglært-pris...). Han skal jobbe masse til uka, for en kollega er blitt sykmeldt. Skal lage deilig ørret til middag i kveld og ellers bare slappe av. Skal få malt de siste listene på badet også, da mangler bare taklampa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Værmessig en skikkelig bedriten start på november. Kuling, regn og hagl. Du verden, så glad jeg er for at jeg har kjøpt meg oransj vinterkåpe - blir litt glad av å ta på meg om morgenen, og det motvirker gråværet.

Ellers tror jeg det blir ei spennende uke. Portrettintervju i dag, da går morgendagen til å skrive det ut, tenker jeg. Ellers blir det en del overtid i forbindelse med denne festivalen. Onsdag kveld er det vin, mat og kultur i kantina på jobb, de skal presentere noen resultater og sånt.

Bare håper at jeg snart får vite om jeg får jobb eller ikke! Forventer ikke å få den, men det hadde vært greit med en avklaring, liksom...

Uansett så er det quiz i kveld. Alltid like gøy, jeg gleder meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj. Så sjefredaktøren og nettredaktøren stenge seg inne i går, antar at det betyr at de jobbet med ansettelsene. Og ennå har ingen sagt noe til meg. Så da har jeg sikkert ikke fått jobb... :-( Jaja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fighter
Æsj. Så sjefredaktøren og nettredaktøren stenge seg inne i går, antar at det betyr at de jobbet med ansettelsene. Og ennå har ingen sagt noe til meg. Så da har jeg sikkert ikke fått jobb...  :-(  Jaja.

At de er på kammerset og tenker betyr ikke at du ikke får jobb! Opp med humøret. Det går sikkert bra. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så fornøyd akkurat nå! Har bestilt togbilletter for å reise hjem til jul. Reiser ned til Trondheim med nattoget 22. desember (sitteplass) og opp hit igjen med nattoget 28. desember (sovekupé). Pris totalt for to personer: Latterlige 850 kroner! Uslåelig, skulle jeg tro. Dessuten liker jeg å ta tog.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy!

Skal jobbe overtid i dag (om en halv time) - så da vanlig arbeidstid var slutt halv fire, stakk jeg ut i byen for å ta meg en god pause. Kom på å stikke innom en ny hobbybutikk som jeg har hatt lyst til å titte på.

Kjempefin butikk! Spesialist i smykkelaging + papirkunst (stempler, embossing etc.). Så nå har jeg plutselig kjøpt masse smykkestein/glassperler, lærsnor og tynn vaier som jeg skal lage smykker med. Kjempefine gaver! Fem julegaver, tenker jeg, for 300 kroner til sammen. Og dama i butikken var kjempekoselig, lærte meg å lage sånne "stillbare" knuter på lærsnor og greier.

Så nå sitter jeg på jobb og har laget det første smykket allerede. Kjempefin bursdagsgave til venninne L, som har bursdag om to uker. Dvs. laget og laget... plages litt med denne knuten, da. Trøster meg med at dama har sagt hun vil hjelpe meg hvis jeg stikker innom. Så det gjør jeg vel i morgen.

Dessuten stakk jeg innom Vero Moda og kjøpte meg ei ny, mørk dongeribukse. Veldig fin, og bare 400 kroner. Liker at det er litt stretch i, og VM-buksene kler oss jenter med skikkelige hofter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...får me sjå smykket ditt, kanskje? :sjenert:

Ellers: Hei på deg, takk for at du kikka innom meg, og eg har framleis kryssa fingrar når det gjeld jobben! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Pip!

Smykkene, kanskje - er nemlig blitt to av dem nå... et til meg (grønt) og et til venninne (lilla). Skal kanskje laste opp bilde i morgen eller noe sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere fikk miniprisbilletter? I sommer reiste jeg Oslo-Kristiansand tur/retur for tilsammen 300,- kr inkl. sitteplass. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere fikk miniprisbilletter? I sommer reiste jeg Oslo-Kristiansand tur/retur for tilsammen 300' date='- kr inkl. sitteplass. :)[/quote']

Regner med det er minipris med tillegg for sovekupé den ene veien, ja. Men er kjempeoverrasket over at vi fikk plasser i jula til den prisen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig typisk, forresten - nå er jeg fullstendig bitt av "lage smykker"-basillen. Drømte om perler i hele natt. Kverner ideer til hvem som kan få hva i hodet mitt hele tida.

Vurderer å lage meg små merkelapper med "Design by Ingeborg" eller tilsvarende teit beskjed til å henge på, bare på gøy... I hvert fall stor risiko for at alle venninner får smykker til jul!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Selv er jeg overbegeistret for at jeg fikk ganske rimelige flybilletter når jeg skal til London i desember. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har jeg fått beskjed. Og akkurat som forventet: Ingen tv-jobb til meg. I første omgang.

Men litt hyggelig også - sjefredaktøren skrøt masse direkte til meg, og sa rett ut at hun vil gjøre alt hun kan for at jeg skal kunne bli i avisa. For hun er visstnok veldig fornøyd med meg. Hadde de bare gått etter journalistiske kriterier, hadde jeg blitt ansatt (sa hun) - men i første omgang må de skaffe seg den tekniske kompetansen.

Skjønner det egentlig godt, jeg. Det er vanskelig å bygge opp en tv-kanal på rekordtid, så det er kjekt å hente kompetanse. Så signalene om at jeg får være i avisa, tar jeg med meg som noe positivt.

Og så er jeg fornøyd med meg selv, jeg tok imot beskjeden med et smil og var ikke i nærheten av å ta til tårene en gang. Stoooor forbedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med gode tilbakemeldinger!! ... selv om det var leit at du ikke fikk tv-jobben, så kom det jo virkelig bare positivt ut av at du søkte!

... ikke minst er det gode ord å ta med seg at de ønsker å beholde deg i avisen så lenge som mulig!

Du er flink, Ingeborg! Enda godt at du jobber et sted hvor de ser det! ;) Så får du heller bli tv-stjerne i ditt neste liv eller noe.... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...