AnonymBruker Skrevet 19. mars 2015 #1 Skrevet 19. mars 2015 Har hoppet over mensen noen ganger, og nå begynt å blø midt i et brett. Jeg går på Merclion 28, og var vel på pille nr 12 ca da jeg begynte å blø så smått. Drt var vel mer brun utflod det begynte med. Nå etter noen dagen, er der blitt mer friskt blod. Regner med at detter er kroppen sin måte å si i fra at den trenger å få skyllt ut? Jeg fortsatte med de aktive pillene et par-tre dager før jeg i dag sluttet og ta den. Det har vært såppas at jeg har måtte hatt behov for den minste ob'en for å unngå gris. Beklager alle detaljer her! Det jeg lurer på nå er; er jeg trygg etter jeg lar mensen komme nå? Eller bør jeg ta 5 aktive piller før jeg ka ha sikker sex uten kondom? Har aldri helt fortståttnår jeg er sikker eller ikke... Er ikke spesielt gira på å bli gravid nå. Kan noen hjelpe meg? Bør jeg bruke kondom for å være sikker dagene etter mensen og komme igang med nytt brett siden jeg stoppet i et, eller hvordan funker dette?Anonymous poster hash: 50280...c45
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2015 #2 Skrevet 19. mars 2015 Ring legekontoret ditt, eller der du har fått p pillene for å få medisinsk faglig råd! Anonymous poster hash: 4da88...34a
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2015 #3 Skrevet 19. mars 2015 Du må alltid ha tatt 21 av de vanlige pillene før du tar pause. Kroppen skal ikke trenge å "skylle seg ut" når du går på Mercilon. Du har ikke eggløsning og har derfor ingen oppbygning av slimhinnen. Derfor råder jeg deg til å ta kontakt med fastlegen din og vurdere å prøve et annet merke. Jeg kan varmt anbefale Yasmin. Anonymous poster hash: daf45...a82
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2015 #4 Skrevet 19. mars 2015 Vet ikke hvorfor, mulig det ble litt lang tid i mellom to piller, og da hender det at det begynner å blø nokså fort. Kommer ikke til å ringe legekontoret, i og med at jeg ikke har spesielt god dialog med fastlegen min. Ingen andre som vet? Tar ingen sjanser på å ha ubeskyttet sex i så fall. Anonymous poster hash: 50280...c45
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2015 #5 Skrevet 19. mars 2015 Det er vanlig. Du kan hoppe over mensen 3 ganger, er det som er anbefalt. Teoretisk sett kan du hoppe over så mye du vil, men etter 3 ganger er det fare for blødninger, derfor er det bare anbefalt med 3. Ikke noe farlig, du kan bare begynne på sukkerpillene med en gang nå. HilsenAnonymous poster hash: 91c04...906
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2015 #6 Skrevet 19. mars 2015 For det første: Alltid les og ta vare på pakningsvedlegget. Det kan svare på alle spørsmålene du stiller. For det andre: Nei, du er ikke trygg. Du må bruke tilleggsprevensjon (kondom) i 7 dager etter at du har begynt på nytt brett. Tilleggsinfo: Det anbefales egentlig ikke å hoppe over menstruasjonen, nettopp fordi det da er større fare for at du får mellomblødninger (det du opplever nå). Med mindre du er helt nødt av en eller annen grunn, gå på pillene som normalt, med 21 dager piller, og så 7 dager pillefri så du får mensen. Da er du sikker hele måneden. Når du nå er ferdig med mensen, begynn på nytt brett, men bruk kondom eller avstå fra sex de første 7 dagene. Anonymous poster hash: 926ff...d8e 1
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2015 #7 Skrevet 20. mars 2015 For det første: Alltid les og ta vare på pakningsvedlegget. Det kan svare på alle spørsmålene du stiller. For det andre: Nei, du er ikke trygg. Du må bruke tilleggsprevensjon (kondom) i 7 dager etter at du har begynt på nytt brett. Tilleggsinfo: Det anbefales egentlig ikke å hoppe over menstruasjonen, nettopp fordi det da er større fare for at du får mellomblødninger (det du opplever nå). Med mindre du er helt nødt av en eller annen grunn, gå på pillene som normalt, med 21 dager piller, og så 7 dager pillefri så du får mensen. Da er du sikker hele måneden. Når du nå er ferdig med mensen, begynn på nytt brett, men bruk kondom eller avstå fra sex de første 7 dagene. Anonymous poster hash: 926ff...d8e Nå må folk slutte med vranglære! Går man på P-Piller er man trygg heele tiden. Det finnes ikke usikre perioder så lenge du tar pillen. Det gjelder også uken som skal være pillefri eller som for noen er sukkerpiller på brettet. Så lenge du ikke glemmer en pille midt i et brett er det ingen fare. Fortsett på dem som normalt og ta mensen-uken i hht brettet. Anonymous poster hash: 7e3e3...d73
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2015 #8 Skrevet 20. mars 2015 Når hadde du siste pause? Om du har gått på flere brett etter hverandre så kan du fint ta en ukes pause nå og få en ordentlig blødning. Men du må ha gått på p-pillene i minst 21 dager etter en ukes pause for å ta en ny pause. Om det er 21 dager eller 100 dager har ingenting å si. Noen får mellomblødninger så fort de prøver å utsette mensen, andre kan utsette i mange måneder. Det kommer an på kroppen din. Noen har også bedre erfaring med andre p-piller. Men det du opplever er ikke unormalt i det hele tatt. Anonymous poster hash: e902d...00d
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2015 #9 Skrevet 20. mars 2015 Nå må folk slutte med vranglære! Går man på P-Piller er man trygg heele tiden. Det finnes ikke usikre perioder så lenge du tar pillen. Det gjelder også uken som skal være pillefri eller som for noen er sukkerpiller på brettet. Så lenge du ikke glemmer en pille midt i et brett er det ingen fare. Fortsett på dem som normalt og ta mensen-uken i hht brettet. Anonymous poster hash: 7e3e3...d73 Du må lese hovedinnlegget! Hun har stoppet midt i et brett, da er hun ikke lenger sikker. Man må ta alle 21 pillene for å være sikker. Anonymous poster hash: 926ff...d8e
Gjest Skrevet 20. mars 2015 #10 Skrevet 20. mars 2015 Du må lese hovedinnlegget! Hun har stoppet midt i et brett, da er hun ikke lenger sikker. Man må ta alle 21 pillene for å være sikker. Anonymous poster hash: 926ff...d8e Hvis det er en monofasisk pille gjør det ingenting. Man må ta pillen minst 14 dager på rad (2 uker) - og etter det kan man ta pillefri uke når som helst, uavhengig av hvor man er på hvilket brett. Hun er i prinsippet ikke midt i et brett lenger hvis hun har tatt pillen kontinuerlig (uten sukkerpillene) i mer enn ett brett.
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2015 #11 Skrevet 20. mars 2015 Hvis det er en monofasisk pille gjør det ingenting. Man må ta pillen minst 14 dager på rad (2 uker) - og etter det kan man ta pillefri uke når som helst, uavhengig av hvor man er på hvilket brett. Hun er i prinsippet ikke midt i et brett lenger hvis hun har tatt pillen kontinuerlig (uten sukkerpillene) i mer enn ett brett. Nei. Alltid ta 21 piller før pause. Anonymous poster hash: daf45...a82
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2015 #12 Skrevet 20. mars 2015 Alle pakningvedlegg med mere finner du også på felleskatalogen.no De har også en fantastisk god app, anbefales Anonymous poster hash: a2865...7a7
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2015 #13 Skrevet 20. mars 2015 Du må lese hovedinnlegget! Hun har stoppet midt i et brett, da er hun ikke lenger sikker. Man må ta alle 21 pillene for å være sikker.Anonymous poster hash: 926ff...d8e hva med å lese hovedinnlegget selv? Ts sier hun har utsatt mensen, dermed har hun tatt mer enn 21 piller på rad, og hun er dermed trygg om hun velger å ha mensen nå. Selv om det er midt i brettet. Anonymous poster hash: 20b62...b49
Gjest Skrevet 20. mars 2015 #14 Skrevet 20. mars 2015 Nei. Alltid ta 21 piller før pause.Anonymous poster hash: daf45...a82 Nei, alltid ta minst 14 piller før pause. Les pakningsvedlegget! Men TS har uansett tatt langt fler enn 21 piller siden hun har hoppet over mensen.
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2015 #15 Skrevet 20. mars 2015 Nei, alltid ta minst 14 piller før pause. Les pakningsvedlegget! Men TS har uansett tatt langt fler enn 21 piller siden hun har hoppet over mensen. http://www.helsenett.no/index.php?option=com_content&view=article&id=1311:p-piller&catid=124&Itemid=537 TS: snakk med legen din og i stedet for å spørre på KG så slipper du å bli gravid for at du hører på noen her inne uten kompetanseAnonymous poster hash: daf45...a82
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2015 #16 Skrevet 20. mars 2015 Nei, alltid ta minst 14 piller før pause. Les pakningsvedlegget! Men TS har uansett tatt langt fler enn 21 piller siden hun har hoppet over mensen. Står ingenting om at man kan ta pause etter 14 dager i pakningsvedlegget. Anonymous poster hash: 20b62...b49
Gjest Skrevet 20. mars 2015 #17 Skrevet 20. mars 2015 Står ingenting om at man kan ta pause etter 14 dager i pakningsvedlegget. Anonymous poster hash: 20b62...b49 Det står at hvis man glemmer en pille i uke 3 (dvs etter minst 14 piller) kan man enten fortsette med nytt brett uten avbrudd ELLER ta pillefri uke. Det samme gjelder naturlig nok hvis man med vilje lar vær å ta pillen. nå er det jo uansett veldig få som ønsker mensen allerede etter to uker da.
Gjest Skrevet 20. mars 2015 #18 Skrevet 20. mars 2015 http://www.helsenett.no/index.php?option=com_content&view=article&id=1311:p-piller&catid=124&Itemid=537 TS: snakk med legen din og i stedet for å spørre på KG så slipper du å bli gravid for at du hører på noen her inne uten kompetanseAnonymous poster hash: daf45...a82 Enig. Og det er i pakningsvedlegget det jeg sier står.
Moonella Skrevet 20. mars 2015 #19 Skrevet 20. mars 2015 Har vel tatt 3-4 brett etter hverandre nå uten stopp. Bestemte meg likevel for å ta den pilla jeg tenke jeg ikke skulle ta. Det ble derfor på kvelden i stedet for på morgenen som jeg bruker. Så forsatte jeg som normalt. Blør ikke helt, men det er likevel så grisete at sex ikke frister. Så venter med det til "blødningene" er over og jeg er kommet inn i normal rutine i brettet og tatt noen piller før jeg har ubeskyttet samleie igjen. Takk for svar!
Tibbie Skrevet 20. mars 2015 #20 Skrevet 20. mars 2015 Da jeg begynte på pillen følte jeg meg så fri siden jeg kunne hoppe over mensen, så dette gjorde jeg naturligvis. Etter å ha hoppet over i tre måneder begynte jeg også å småblø midt i. Jeg tok hintet kroppen gav meg og lot det renne seg helt ut ved neste brettslutt. Nå hopper jeg over annenhver måned, og har ingen problemer med mellomblødninger lenger. Jeg trengte nok bare en utskylling, som det virker som du også trenger Om du tar en pillefri uke der den skal være, så er du helt trygg dersom du starter på pilla igjen nøyaktig en uke etter. Tror du kan gå maks åtte eller ni pillefrie dager helt trygt (husker ikke nøyaktig). Dersom det blir lenger, må du gå på pilla i sju dager før du trygt kan ha sex igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå