Gå til innhold

Å være innstilt til en stilling


Gjest lillagubban

Anbefalte innlegg

Gjest lillagubban

Jeg søker jobber som lærer i kommunene og er helt ny til hvordan dette med å være innstilt til en stilling.

Jeg har vært på et intervju der jeg fikk beskjed etterpå at jeg var innstilt som nummer 1 til stillingen. Jeg har også vært i et annet jobbintervju (i en annen kommune) som også gikk veldig bra, og regner med å få en innstilling der også.

Hva innebærer det egentlig å være innstilt? Jeg skjønner det som at det betyr at skolen anbefaler meg til stillingen og at jeg får den med mindre noen protesterer. Men jeg er ikke bundet til det på noen måte? Jeg kan takke nei når jeg får tilbudet uansett?

Hvor lang tid pleier det å ta fra man blir innstilt til man får høre noe mer? Hva er prosessen videre?

Håper noen har erfaringer eller kunnskap å dele om dette :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å være innstilt som nr.1 betyr at de som hadde deg på intervju mener at du bør få jobben. De fleste arbeidsplasser innstiller nr.1, nr.2 og nr.3 (noen har flere på lista).

Så skal innstillingen opp i ansettelsesrådet. Det er de som bestemmer om innstillingen skal godkjennes eller om den bør omrokkeres på (feks. at nr.2 bør bli nr.1 og få tilbud om jobben).

Ansettelsesrådet har stort sett møte 1 gang i mnd. Om du får tilbud om jobben har du betenkningstid (bruker å være 7-10 dager) etter du har mottatt kontrakten. Du tår fritt til å takke nei ti tilbudet. Da vil nr.2 bli tilbud stillingen.



Anonymous poster hash: a0f4d...22a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillagubban

Takk for svar! Da får jeg smøre meg med tålmodighet og vente på om det kommer noe kontrakt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...