Gå til innhold

Sjefen er furten over at jeg har sagt opp?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Helt siden jeg sa opp stillingen min for 1,5 måneder siden, har min sjef behandlet meg på en helt annen måte.

Mens jeg tidligere var en person han lyttet til, en perosn han kom til for å få råd både på det personige og profesjonelle plan - behandler han meg som luft. Jeg blir ikke innkalt til møter der det alltid har vært naturlig at jeg deltar.

Det virker som at han tar det personlig at jeg har sagt opp. Dette er en gründerbedrift, og det er selvsagt litt dugnadsånd over det hele. Men han er blitt rik og jeg har ikke tjent annet enn en helt normal lønn mens jeg har jobbet her. Jeg har vært her i mange år. Jeg skylder han ingenting.

Jeg merker at jeg synes det er fret at han å bli sur. Istedenfor å være takknemlig for alt jeg har gjort for han, furter han. Har mest lyst til å sykemelde meg, men kommer selvsagt ikke til å gjøre det.

Noen tips til hva jeg kan si til sjefen for å klare meg gjennom de neste månedene?



Anonymous poster hash: a3519...1b9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bare lev med det vil jeg nå si og få heller en god referanse, med mindre han er direkte frekk mot deg. Hør på ditt eget råd, du skylder han ingenting og du har gjort ditt og kanskje mer til?

Om han ikke tåler at ansatte slutter er han rett og slett en udugelig sjef.



Anonymous poster hash: c2259...e69
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil anta at det er et element av redsel for at du tar med bedriftshemligheter til ny arbeidsgiver

F.eks priser og anbud og slikt.

Det er ganske vanlig at folk blir "degradert" fra møter og slikt i oppsigelsesperioden. Om det er ok eller lov er en annen sak.



Anonymous poster hash: f8247...673
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du over i en bedrift som kan ansees som konkuranse for denne? Isåfall kan jeg skjønne det (det med møter, ikke at sjefen blir furt. Det er bare uprofesjonelt).

Hvis du skal bytte beite helt så skjønner jeg ikke at han skal ta det så personlig eller utestenge deg fra møter.

Jeg jobbet i et firma som var i oppstartsfasen en periode. Der sto det i kontrakten at om man fikk jobb i konkurrerende firma så ville man bli permitert med lønn ut oppsigelsestiden.



Anonymous poster hash: 207bb...853
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt har jeg ikke skaffet meg jobb i konkurrerende virksomhet. Til tross for at jeg har fått flere tilbud om det tidligere, noe han også vet.

Blir bare temmelig lei meg og oppgitt over at han ikke kan være takknemlig over alt jeg har bidratt med istedenfor å furte når jeg sier opp. Får meg til å angre som en hund på at jeg har blitt så mange år, jeg burde jo skiftet jobb for lenge siden!!



Anonymous poster hash: a3519...1b9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selvsagt har jeg ikke skaffet meg jobb i konkurrerende virksomhet. Til tross for at jeg har fått flere tilbud om det tidligere, noe han også vet.

Blir bare temmelig lei meg og oppgitt over at han ikke kan være takknemlig over alt jeg har bidratt med istedenfor å furte når jeg sier opp. Får meg til å angre som en hund på at jeg har blitt så mange år, jeg burde jo skiftet jobb for lenge siden!!

Anonymous poster hash: a3519...1b9

Like barnslig selv du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er "bortkastet" for ham å bruke deg som du har vært vant til. Han trenger å bruke tid på å finne din erstatter, ikke vedlikeholde en relasjon som er i ferd med å opphøre. Han er sjefen din, og ikke vennen din. Du fremstår som lett å fornærme.

Anonymous poster hash: 5972f...f86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt siden jeg sa opp stillingen min for 1,5 måneder siden, har min sjef behandlet meg på en helt annen måte.

Mens jeg tidligere var en person han lyttet til, en perosn han kom til for å få råd både på det personige og profesjonelle plan - behandler han meg som luft. Jeg blir ikke innkalt til møter der det alltid har vært naturlig at jeg deltar.

Det virker som at han tar det personlig at jeg har sagt opp. Dette er en gründerbedrift, og det er selvsagt litt dugnadsånd over det hele. Men han er blitt rik og jeg har ikke tjent annet enn en helt normal lønn mens jeg har jobbet her. Jeg har vært her i mange år. Jeg skylder han ingenting.

Jeg merker at jeg synes det er fret at han å bli sur. Istedenfor å være takknemlig for alt jeg har gjort for han, furter han. Har mest lyst til å sykemelde meg, men kommer selvsagt ikke til å gjøre det.

Noen tips til hva jeg kan si til sjefen for å klare meg gjennom de neste månedene?

Anonymous poster hash: a3519...1b9

Jeg har ikke de tipsene du ber om, men jeg vil bare få sagt hvor fantastisk bra det er at sykemelding nærmest er en universell rettighet for arbeidsselgere i Norge. Det gjør at arbeidskjøpere i Norge, i motsetning til i ikke-sosialdemokratiske land uten arbeidervennlig lovgivning, ikke har tilnærmet all makt i arbeidsforholdet for arbeidere med ingen eller lav individuell forhandlingsmakt.

Blir sjefen for ille, har du i Norge faktisk muligheten til å sykemelde deg. Det er en maktutjevnende mulighet som er bra for norske ansatte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke de tipsene du ber om, men jeg vil bare få sagt hvor fantastisk bra det er at sykemelding nærmest er en universell rettighet for arbeidsselgere i Norge. Det gjør at arbeidskjøpere i Norge, i motsetning til i ikke-sosialdemokratiske land uten arbeidervennlig lovgivning, ikke har tilnærmet all makt i arbeidsforholdet for arbeidere med ingen eller lav individuell forhandlingsmakt.

Blir sjefen for ille, har du i Norge faktisk muligheten til å sykemelde deg. Det er en maktutjevnende mulighet som er bra for norske ansatte.

Sykemelde seg pga sjefen ikke lenger har med TS på møter?? Hvorfor skal sjefen det når TS ikke skal være med på bedriftens fremtid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men TS hvorfor skal du være på bedriftsmøter når du ikke lenger skal være en del av fremtiden?

Ikke TS her, men kanskje fordi det er relevant i forhold til arbeidsoppgavene?

Om jeg selv skulle slutte i min nåværende jobb så forsvinner jo ikke oppgavene over natten, snarere tvert imot vil det bil ennå viktigere at jeg blir med inn i møter, og også etterhvert sammen med den som skal ta over.

Anonymous poster hash: c2259...e69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er "bortkastet" for ham å bruke deg som du har vært vant til. Han trenger å bruke tid på å finne din erstatter, ikke vedlikeholde en relasjon som er i ferd med å opphøre. Han er sjefen din, og ikke vennen din. Du fremstår som lett å fornærme.

Anonymous poster hash: 5972f...f86

Å ha med en ansatt i et møte er ikke akkurat noe som krever så veldig stor innsats for å vedlikeholde relasjonen. Men det er vel kanskje ikke selvsagt for dere HR broilere.

Anonymous poster hash: c2259...e69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykemelde seg pga sjefen ikke lenger har med TS på møter?? Hvorfor skal sjefen det når TS ikke skal være med på bedriftens fremtid?

Hva med å svare på det jeg faktisk skriver?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke TS her, men kanskje fordi det er relevant i forhold til arbeidsoppgavene?

Om jeg selv skulle slutte i min nåværende jobb så forsvinner jo ikke oppgavene over natten, snarere tvert imot vil det bil ennå viktigere at jeg blir med inn i møter, og også etterhvert sammen med den som skal ta over.

Anonymous poster hash: c2259...e69

ER ikke sikkert det er slik i den her bedrift.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...