Gå til innhold

Første jobbintervju på 17 år.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I morgen skal jeg på jobbintervju, og er utrolig spent og nervøs. Jeg har ikke vært på jobbintervju på 17 år, har fått jobb gjennom venner, og etter det bare økt i stilling på samme sted.

Dette er jobb i bolig for utviklingshemmede. Og jeg vil virkelig ha denne jobben.

Noen som har noen gode tips til hva jeg burde si, ikke burde si?



Anonymous poster hash: 75e94...e75
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så spennende! :) Dette går nok fint, det er lov å være nervøs, jeg har hatt en del intervjuer, men er alltid litt spent.

Få frem hvorfor du har lyst til å jobbe der og hva du kan bidra med. Det er det aller viktigste. Øv gjerne litt med noen hjemme hvis du har mulighet.

Du kan få spørsmål som "Hva ser du på som utfordrende i denne jobben?", viktig her at du har et litt smart svar, altså at det kan du nok takle.

Og i den type jobb vil jeg tro dette er veldig viktige egenskaper: Tålmodighet, samarbeid, godt humør, mye energi og omtanke for brukerne. De vil nok først og frem legge vekt på deg som person, ikke tidligere erfaring.

Lykke til! :)



Anonymous poster hash: eb71a...bac
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig viktig å aldri snakke negativt om tidligere jobber/sjefer.

Det er viktig at du selger deg selv, dvs tenker godt igjennom hva du kan tilby (som gjør deg til en god kandidat for stillingen). Husk at din nye sjef egentlig har intervjuet fordi h*n lurer på hva du har å tilby.



Anonymous poster hash: 650fc...874
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...