Gå til innhold

Få fjernet fravær fra vitnemål på videregående?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Går i første klasse på vgs, og når det var norwegian streik var jeg vekke 1 uke på grunn av streiken.. har gitt papirer på dette skal det ikke være mulig og fjerne det da?



Anonymous poster hash: e877a...911
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke hvis ikke du på forhånd har søkt om fri, tror jeg... Men hvis du senere har søkt om å få fraværet "refundert" og med dokumentasjon på det, så skal det kanskje gå. Spørsmålet er om en streik er grunn god nok. Hadde det vært at du var borte ei uke for et sykehus-opphold av noe slag så ville du jo fått det innvilga. Det er jo ikke så lenge siden fraværet ditt heller, så kanskje du må vente en måned før det er i orden.

Endret av Millimani
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får ikke fjernet fraværet, men du kan be om å få presisert årsaken til fraværet når du får vitnemålet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan love deg, med hånden på hjertet, at fravær i første klasse vgs har lite å si for senere jobb/studiemuligheter. Jeg var selv veldig skolelei og hadde helt ekstreme fraværeprosenter i løpet av videregående (snakker opptil 50 dager hvert år), men jeg fikk meg helt fint deltidsjobber når jeg hadde friår og kom inn på drømmestudiet når jeg var klar. Men selvfølgelig, hvis det er viktig for deg, så gå opp i administrasjonen og spør. Men synes generelt at vgs truer med at "fraværet" er mye viktigere enn det det i realiteten er.



Anonymous poster hash: ec65f...cc1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fravær er noe en må leve med. Er man borte, så er man borte...

deg igjen :rolleyes:

Uansett, TS, så får man ikke fjernet fravær lengre slik som ved lege/tannlege/psykolog og kjøretimer. Før ble det slettet mens nå føres alt opp som enten gyldig eller ugyldig fravær. Det du kanskje kan få gjort det om til er gyldig fravær, men det kommer fortsatt opp på sammenlagte fraværsdager+timer.

Så tror ikke du får slettet fraværet, men alle skoler tar så lett på slikt at det er store forskjeller fra skole til skole.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...