Gå til innhold

Merkelig arbeidsplass. Lønn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Var først på teorikurs og bestod prøven etterpå. Mener det var kl 9-15 omtrent, det er jo noen timer. Så har jeg fått litt praktisk trening i dag, som ble to timer, og det blir et par timer i morgen også.

Men vi har ikke snakket om lønn overhodet. Ikke hva jeg får lønn for eller hvor mye man får i timen. Jeg har heller ikke skrevet kontrakt, og jeg er kanskje ikke ansatt engang.

Hva gjør man i en situasjon som dette? Begynner jeg å mase fælt så blir det kanskje mindre aktuelt å ha meg der, jeg vet ikke.

Får man lønn for kurs eller for opplæring? Eller kan de mene at jeg har fått dette kurset gratis? Det er bare et teorikurs hvor det ikke kostet dem noe å ha meg der. Det er heller ikke et kurs som er "kjekt å ha" i andre sammenhenger, som for eksempel båtførerprøve.

Hele stedet er egentlig veldig merkelig. Jeg måtte dra fra kurset før det var ferdig fordi jeg skulle på en annen jobb. Da skulle de andre ha praksis. Ble enig med sjefen om at jeg skulle ringe ham etter jobb, og jeg sa omtrent når det ville bli. Var helt ok, jeg kunne ringe ham seint. Ringte, men han tok ikke telefonen. Ringte en gang til da det hadde gått en time, og da svarte han heller ikke. Da tenkte jeg at han kunne ringe meg når han ser at jeg har ringt, for eksempel neste dag. Men det gjorde han ikke, og jeg hørte ikke fra firmaet på over en uke. Men så ble jeg oppringt av det jeg oppdatter som en vanlig ansatt (men vedkommende har litt lederansvar), som lurte på om jeg kunne ta et par timer med praksis i dag.



Anonymous poster hash: b77b3...b6b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trodde lønn skulle stå i arbeidskontrakten.

Du har arbeidskontrakt ja???



Anonymous poster hash: 73191...acf
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde lønn skulle stå i arbeidskontrakten.

Du har arbeidskontrakt ja???

Anonymous poster hash: 73191...acf

Fint om du leser hele innlegget :P

Anonymous poster hash: b77b3...b6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint om du leser hele innlegget :P

Anonymous poster hash: b77b3...b6b

Hvis kurset er noe som blir krevd at deg av denne som kanskje er din arbeidsgiver så skal du ha lønn.

Men, du må finne ut din posisjon her. Skal du jobbe der, ja da skal du ha lønn for det dem krever av deg og din tid.

Sørg for å få på plass en kontrakt!

Anonymous poster hash: 73191...acf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva type stilling er det? du vet ikke lønn, men er det f.eks salg så kan det være provisjon og de kan være sleipe å ikke gi deg penger for kurset.



Anonymous poster hash: bb2f9...07e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kom du inn på dette kurset eller på denne plassen da? Er det NAV som har sendt deg, eller er det du som har sendt en søknad til en bedrift som da har tatt kontakt med deg?
Det beste er egentlig å be om en samtale med sjefen og spørre hvilke tanker han har fremover rundt deg som del av bedriften.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres merkelig ut. Jeg ville krevd kontrakt med en gang..

Anonymous poster hash: 6fff0...bc9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva type stilling er det? du vet ikke lønn, men er det f.eks salg så kan det være provisjon og de kan være sleipe å ikke gi deg penger for kurset.

Anonymous poster hash: bb2f9...07e

Det er en slags vaktjobb. Ingen provisjon, bonuser osv.

Firmaet tok kontakt med NAV og sa hvor mange personer de trenger, og så ble jeg oppringt av NAV som lurte på om jeg er interessert.

Anonymous poster hash: b77b3...b6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...