Gå til innhold

22år bor hjemme, ingen utdanning


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er 22år gammel og bor hjemme. Jobber deltid og forsøker å ta opp fag fra vgs for å få vitnemål. Føler at jeg er lost på en måte. Jeg vil flytte ut og klare meg selv, men har ikke mulighet med deltidsjobb. Klarer heller ikke tanken på fulltidsjobb i butikk og andre "strøjobber". Blir stresset av det her. Føler meg for gammel til å bo hjemme....Noen som har vært/ er i samme situasjon å kan mote meg opp?



Anonymous poster hash: 159c2...636
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du er bare 22 år. Det er ingenting galt i å bo hjemme som 22-åring. Dette ordner seg :)



Anonymous poster hash: 18c0d...1d9
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nokk du finner ut hva du vill, det tar bare litt tid. Du har mange flere år på deg. Bare tenk at det ikke er så farlig å prøve. Ett tips er å søke på vidregående viss du ønsker studiekompetanse. Det koster ikke penger. Du har ikke samme rettigheter som sendte yngre ungdommer men tror du fint skal kunne søke. Kjenner en som er 22 år og går påbygg. Du er ikke gammel. Start ett sted å konsentrer deg om det, viss du kan. Jeg tror vi alle har følt at vi IKKE har vist hva vi ønsket å jobbe med eller utrette i livet. :-)

Anonymous poster hash: 7418c...c12

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først studiekompetanse.



Anonymous poster hash: 87e5a...015
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mens jeg tenker at når man er 22 år er det på høy tid å forlate redet :-)

Anonymous poster hash: 403fa...78b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er bare 22 år. Det er ingenting galt i å bo hjemme som 22-åring. Dette ordner seg :)

Anonymous poster hash: 18c0d...1d9

Jo det er det!

Anonymous poster hash: 7c387...5b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg bor hjemme mens jeg studerer, og kjenner mange som gjør det samme. Vi er 22 nå. Så hadde absolutt ikke reagert på at du bor hjemme



Anonymous poster hash: 454a7...2f9
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var 22 var jeg godt ferdig med en bachelorgrad.



Anonymous poster hash: 9774b...12c
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem er det du er redd skal synes at det er teit å bo hjemme? Syns du det er teit at andre 22-åringer bor hjemme? Må si jeg hadde ledd om en kompis hadde komt bort og sagt "du er 22 og bor hjemme, skikkelig teit det ass".

Men hvorfor takler du ikke tanken på å jobbe i butikk og andre strøjobber? Er bedre å ha noe, selv om det er deltid, mens du finner ut hva du egentlig vil. At du jobber litt nå betyr ikke at du er nødt å jobbe der resten av livet. Du kan si opp akkurat når du vil. Dersom det er noen industrier, fabrikker, lagere, post så kan du prøve å få jobb der om tradisjonell butikkjobb ikke er interessant.



Anonymous poster hash: 9bbc8...830
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var 22 var jeg godt ferdig med en bachelorgrad.

Anonymous poster hash: 9774b...12c

Hva hjelper det TS? Ikke alle er godt ferdig med en bachelorgrad innen de er 22. TS spurte om det var noen som var i samme situasjon som kunne muntre henne opp.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har da fortsatt god tid på studere og flytte ut :) Det høres jo ut som du har tatt tak i livet ditt, det betyr jo at du er på vei! Stå på så kommer du dit du vil etterhvert. Husk at livet tar tid noen ganger!! Og viktigst av alt IKKE sammenligne deg med andre, du skal leve livet ditt etter deg selv, det er det viktigste :)



Anonymous poster hash: 7fb93...675
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva hjelper det TS? Ikke alle er godt ferdig med en bachelorgrad innen de er 22. TS spurte om det var noen som var i samme situasjon som kunne muntre henne opp.

Ganske sikker på at ts ikke kan diktere hvilke svar hun skal få/ikke få.

Anonymous poster hash: 9774b...12c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om ts hadde reist nedover i Europa (Spania, Portugal, England, Hellas etc) så ville du se at ungdom i din situasjon er heller regelen enn unntaket. Altså det er mer vanlig de bor hjemme hos foreldre.



Anonymous poster hash: 4c6c3...a85
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De fleste jeg kjenner bor fortsatt hjemme, og jeg er 25.

Jeg måtte flytte hjemmefra da jeg var 18, men skulle gjerne bodd hjemme noen år til for å få en litt mer stabil økonomi.

Jeg blir helt uslitt av å ha 100% jobb, samt ta ferdig utdanningen min og holde styr på leiligheten, og å aldri ha råd til noenting fordi alle penger går til regninger :P

Så nyt tiden din hjemme, og gjør det beste ut av det. Ta ferdig utdanningen din, og spar deg opp litt penger. Da har du mye bedre forutsettninger når du skal flytte ut. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var 22 år, var jeg ferdig med en bachelor, hadde påbegynt videreutdanning, eide egen bolig og et par hundre tusen i egenkapital.

Men drit i det.

Du må ta ting i ditt eget tempo.

Noen føler at de er klare for å flytte ut når de er tolv år, andre bor hjemme til de nærmer seg 25.

Ikke alle verken kan, skal, eller burde ta høyere utdanning.

Det viktigste er at du trives og (på det jevne) har det bra. :blomst:



Anonymous poster hash: 843ea...25c
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var 22 år, var jeg ferdig med en bachelor, hadde påbegynt videreutdanning, eide egen bolig og et par hundre tusen i egenkapital.

Men drit i det.

Du må ta ting i ditt eget tempo.

Noen føler at de er klare for å flytte ut når de er tolv år, andre bor hjemme til de nærmer seg 25.

Ikke alle verken kan, skal, eller burde ta høyere utdanning.

Det viktigste er at du trives og (på det jevne) har det bra. :blomst:

Anonymous poster hash: 843ea...25c

Om TS skal drite i det, hva var vitsen med å fortelle det da? Bare fordi du vil ha skryt? :laugh:

Anonymous poster hash: aa259...13a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei!

Jeg er 22år gammel og bor hjemme. Jobber deltid og forsøker å ta opp fag fra vgs for å få vitnemål. Føler at jeg er lost på en måte. Jeg vil flytte ut og klare meg selv, men har ikke mulighet med deltidsjobb. Klarer heller ikke tanken på fulltidsjobb i butikk og andre "strøjobber". Blir stresset av det her. Føler meg for gammel til å bo hjemme....Noen som har vært/ er i samme situasjon å kan mote meg opp?

Anonymous poster hash: 159c2...636

Hei der!

Da jeg var 22 bodde jeg også hjemme, uten utdanning. I motsetning til deg hadde jeg ikke jobb engang.. Da jeg var 24 flyttet jeg ut, og har stort sett bodd hjemmefra siden det, men jeg har fremdeles ikke utdanning eller ordentlig jobb. Jeg har vært i NAV-systemet i 4 år.

Jeg syns ikke du skal stresse deg opp, bare ta det steg for steg. Jobber du i en 60 prosent stilling vil du trolig ha råd til å leie leilighet (avhengig av hvor du bor). Det er tøft økonomisk, men det betaler seg i form av selvutvikling og frihet. Man skal ikke undervurdere følelsen av å klare seg på egenhånd.

Selv kan jeg ikke beskrive hvor fantastisk det var å flytte hjemmefra for første gang.. Det var helt magisk, og det viste seg å bli den flotteste tiden i mitt voksne liv hittil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...