Gå til innhold

Hva savner du hos din matbutikk.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, jeg skal på jobb nå strax. Det eneste jeg gjør på jobb er å lete etter tyver, dette fordi vi har tyver hver dag, og tar disse hver 2. Hver 3. Dag. Jeg har så dårlig samvittighet for de tyvene jeg ikke har klart å ta, og enda dårligere samvittighet for at jeg ikke bruker tid på å fremheve butikkenvår og gjøre den fin mrn på å gå rundt å lete etter tyver.

Min sjef har sagt er det bedre å ta en tyv som har stjelt for 400, enn å gjøre noe slik at kunden ender opp med å kjøpe for 40 kroner mer? Etter 1000 kunder vil det jo være snakk om 40.000.

Så.. Hva synes dere jeg burde gjøre i butikken istedet For å lete etter tyver?

Anonymous poster hash: be554...e29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, jeg skal på jobb nå strax. Det eneste jeg gjør på jobb er å lete etter tyver, dette fordi vi har tyver hver dag, og tar disse hver 2. Hver 3. Dag. Jeg har så dårlig samvittighet for de tyvene jeg ikke har klart å ta, og enda dårligere samvittighet for at jeg ikke bruker tid på å fremheve butikkenvår og gjøre den fin mrn på å gå rundt å lete etter tyver.

Min sjef har sagt er det bedre å ta en tyv som har stjelt for 400, enn å gjøre noe slik at kunden ender opp med å kjøpe for 40 kroner mer? Etter 1000 kunder vil det jo være snakk om 40.000.

Så.. Hva synes dere jeg burde gjøre i butikken istedet For å lete etter tyver?

Anonymous poster hash: be554...e29

Går det ikke an å gjøre en mellomting? Som f.eks at du strigler hylleme(fronter de) mens du følger med på de du er tvilsom på? Eller går du kun rundt å nistirrer på alle?

Anonymous poster hash: 54929...3ed

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lete etter tyver? Hvor mange er dere på jobb da?

Jeg selv jobber i matbutikk og har gjort det i et tiår. Det er viktig å være våken og prøve å få med seg det som skjer i butikken som tyveri osv. Men det er like viktig å gjøre en jobb for at butikken skal se flott ut! En rotete butikk selger ikke varer og tiltrekker seg ikke kunder! Jeg ville ha ryddet og fylt på varer og alt som har ned butikkarbeud generelt å gjøre. Du er jo da ute i butikken og får også fulgt med på kundene. Hvis sjefen din mener du skal ta tyver så burde hun kanskje ha vurdert å arbeide med det i stedenfor butikk!

Kan jeg spørre hvilken by dette er snakk om?

Anonymous poster hash: f9951...e1e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg savner nok mest saft i min nærbutikk....som overskriften på tråden etterlyste.



Anonymous poster hash: bd77b...8f2
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg savner popcorn med smørsmak i min nærbutikk, også vil jeg gjerne ha Smint tilbake i butikkene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du tar en tyv i å stjele for 400 kr, så sparer du butikken mye mer på sikt. Ofte stjeler tyver jevnlig fra butikker så hvis du får utestengt en "kunde" med litt for lange fingre, da ser gjerne butikken et markant fall i svinn på årsbasis. I tillegg kan signaleffekten ved at ordet sprer seg innad i "miljøet", (for eksempel ungdommer, asylmottak eller rus) om at den butikken har folk som jobber bare med det å forhindre svinn, kunne gi betydelige ringvirkninger.

Det at du tar tyver hver andre til tredje dag er meget bra! Jeg jobbet som sivilvekter og det var langt fra alltid at jeg kunne skilte med så gode tall i hvert fall.

Ellers så savner jeg laktosredusert melk i min matbutikk.



Anonymous poster hash: 95f2e...e04
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...