Gå til innhold

Er i praksis og ( andre som har erfart praksis i høyere utdanning?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva slags "spilleregler" er det snakk om?

Alle arbeidsplasser er ulike, det gjelder å tilpasse seg.

Blir vel å forme meg som de vil, så lenge jeg er der- de pålegger meg egenskaper jeg ikke har, sier jeg i mot fryser de meg ut.

Anonymous poster hash: 08a55...9c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alle arbeidsplasser er ulike, det gjelder å tilpasse seg.

Blir vel å forme meg som de vil, så lenge jeg er der- de pålegger meg egenskaper jeg ikke har, sier jeg i mot fryser de meg ut.

Anonymous poster hash: 08a55...9c0

Det høres jo veldig spesielt ut! Men i utgangspunktet er det lurt å komme ydmyk til en ny arbeidsplass i alle fall. Ikke at jeg sier at du ikke var det! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får holde ut de 3 ukene jeg har igjen, men er bare lei meg.



Anonymous poster hash: 08a55...9c0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har matpause, det jeg reagerer på er hvorfor så streng og hissig? spiller en eller form for spill.

Skal si i fra ja.

Anonymous poster hash: 08a55...9c0

Ah, ok, da misforstod jeg. Men ja, ta kontakt med emneansvarlig!

Du er flink!

Anonymous poster hash: 08a55...9c0

Vet ikke om du er ironisk nå eller ikke, men synes ærlig talt studiestøtten kunne vært såpass at dette ikke hadde vært nødvendig. Skal trossalt være i praksis i 3 mnd der jeg skal jobbe med mennesker(både i praksis og i jobben) og i tillegg levere oppgaver.

Anonymous poster hash: 3115b...279

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres jo veldig spesielt ut! Men i utgangspunktet er det lurt å komme ydmyk til en ny arbeidsplass i alle fall. Ikke at jeg sier at du ikke var det! :)

Det er veldig lurt, aldri mer om jeg skal si jeg er flink til noe, her i Norge regjerer janteloven.

Anonymous poster hash: 08a55...9c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, ok, da misforstod jeg. Men ja, ta kontakt med emneansvarlig!

Vet ikke om du er ironisk nå eller ikke, men synes ærlig talt studiestøtten kunne vært såpass at dette ikke hadde vært nødvendig. Skal trossalt være i praksis i 3 mnd der jeg skal jobbe med mennesker(både i praksis og i jobben) og i tillegg levere oppgaver.

Anonymous poster hash: 3115b...279

Jeg mener virkelig du er flink, er ikke ironi- du står jo på, men få deg nok søvn :blomst:

Anonymous poster hash: 08a55...9c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blir litt engstelig når jeg tar av 5 kg på 2 uker, har ikke så mye å gå på. Er høyskolen erstatningsansvarlig hvis det skjer noe? Anonymous poster hash: 08a55...9c0

Hva slags hjelpeløst krek er du egentlig???? Det er ditt ansvar å få i deg mat og å få nok søvn, det er ditt ansvar å disponere dagen så du rekker evt arbeidskrav etter praksis, og du kan heller ikke i arbeidslivet regne med å ha bare folk du liker rundt deg. Blir vant til det! Sannsynligvis spør han de gikke ut om privatlivet ditt heller, han forsøker å virke interessert i hvem du er. Og folk lurer på hvorfor ingen har lyst å gå med studenter.... Hvis du uttrykker deg like klønte i virkeligheten som her, så forstår jeg han meget godt.

Anonymous poster hash: 900d7...2f3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags hjelpeløst krek er du egentlig???? Det er ditt ansvar å få i deg mat og å få nok søvn, det er ditt ansvar å disponere dagen så du rekker evt arbeidskrav etter praksis, og du kan heller ikke i arbeidslivet regne med å ha bare folk du liker rundt deg. Blir vant til det! Sannsynligvis spør han de gikke ut om privatlivet ditt heller, han forsøker å virke interessert i hvem du er. Og folk lurer på hvorfor ingen har lyst å gå med studenter.... Hvis du uttrykker deg like klønte i virkeligheten som her, så forstår jeg han meget godt.

Anonymous poster hash: 900d7...2f3

Hyggelig sagt av deg ;)

Anonymous poster hash: 08a55...9c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor i all verden skal noen late som om de virker interessert i hvem du er?



Anonymous poster hash: 08a55...9c0
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig lurt, aldri mer om jeg skal si jeg er flink til noe, her i Norge regjerer janteloven.

Anonymous poster hash: 08a55...9c0

Det handler ikke om å si om man er flink til noe eller ikke. Selvfølgelig bør det være lov. Men er man ny en plass, bør man kanskje vente litt med å kritisere måten ting gjøres på åpenlyst, eller skryte uhemmet av egne evner. Og det er ikke slik at jeg tror det var det du gjorde altså, men det er litt vanskelig å forstå hva som egentlig har skjedd, ettersom du bare forteller bruddstykker av historien.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mrs. Random Nick

Får holde ut de 3 ukene jeg har igjen, men er bare lei meg.

Anonymous poster hash: 08a55...9c0

Lag en avkrysningskalender.

Belønn deg selv med noe du liker/liker å gjøre på etc. ved slutten av hver uke.

Snakk med sjefen på jobben/emnelærer på skolen om det asap.

Tenk positivt. Hold ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mrs. Random Nick

Får holde ut de 3 ukene jeg har igjen, men er bare lei meg.

Anonymous poster hash: 08a55...9c0

Du har jo valgt yrkesveien din selv. Er dette noe du tror du vil trives med når du er ferdig utdannet? Jeg tror mange har utfordringer av en eller annen art i jobben sin. Det viktigste er å fokusere på hvordan man kan løse utfordringene, fremfor å bare tenke på at det er utfordrende. Husk også at det vil være ulike personligheter på alle arbeidssteder uansett hvilken jobb du ender opp med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har jo valgt yrkesveien din selv. Er dette noe du tror du vil trives med når du er ferdig utdannet? Jeg tror mange har utfordringer av en eller annen art i jobben sin. Det viktigste er å fokusere på hvordan man kan løse utfordringene, fremfor å bare tenke på at det er utfordrende. Husk også at det vil være ulike personligheter på alle arbeidssteder uansett hvilken jobb du ender opp med.

Har gjennomført lignende praksis tidligere, så jeg har noe å sammenligne med. Det var ikke på denne måten, læreren kjeftet ikke på meg;)

Deres oppgave er å skape en god relasjon og løfte deg, ikke trykke deg ned. Skal ta det opp med skolen, kanskje de visste om det på forhånd;)

Anonymous poster hash: 08a55...9c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...