Gå til innhold

Er i praksis og ( andre som har erfart praksis i høyere utdanning?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

har gått ned 5 kg på 2 uker pga oppgaver og arbeidspress: (les: ugunstige forhold)

vanlig med litt "ekstreme forhold" under praksis eller? lurer på hva legen min vil si til dette..



Anonymous poster hash: 08a55...9c0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror du må greie ut litt mer hvis du vi ha noen gode svar. Jeg er sykepleierstudent på siste året og har vært gjennom mange krevende praksiser, men ikke noe ekstremt. Siste praksis som jeg ble ferdig med for en og en halv uke siden var veldig krevende med store arbeidskrav og høye forventninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan påvirker oppgavene og arbeidspresset matvanene dine? Er det slik at du er alene på jobb med flere kunder gjennom hele dagen som du må ta deg av? Det har jeg av og til, og kan dermed ikke prioritere mat foran kunder. Likevel får jeg jo spist.

Hvilket yrke er du i praksis inne?

Hvordan er din BMI?

Ekstreme forhold er vel ikke egentlig normalt under praksisperioder, men det er vel generelt sett normalt å få en halv time med matpause i løpet av arbeidsdagen trodde jeg.



Anonymous poster hash: b42c2...2b8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan påvirker oppgavene og arbeidspresset matvanene dine? Er det slik at du er alene på jobb med flere kunder gjennom hele dagen som du må ta deg av? Det har jeg av og til, og kan dermed ikke prioritere mat foran kunder. Likevel får jeg jo spist.

Hvilket yrke er du i praksis inne?

Hvordan er din BMI?

Ekstreme forhold er vel ikke egentlig normalt under praksisperioder, men det er vel generelt sett normalt å få en halv time med matpause i løpet av arbeidsdagen trodde jeg.

Anonymous poster hash: b42c2...2b8

*innen

Anonymous poster hash: b42c2...2b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir spurt ut om privatlivet mitt.

Halvskriker til meg at jeg gjør en god jobb MEN AT DET ER INGEN SELVFØLGE, og at hvis jeg ikke hadde stått praksis hadde jeg visst det nå! ( Alt sagt på stygg måte )

snakker om sitt privatliv, når han sier jeg gjør noe bra, og jeg svarer ja, så skriker han HVA MED LITT YDMYKHET?



Anonymous poster hash: 08a55...9c0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Praksis er dødsens slitsomt. Er i praksis selv for øyeblikket. Tror det er tungt for de fleste, men det er heldigivis bare i en kort periode. Det er forferdelig krevende med alle innleveringene og oppgavene underveis. Jeg gleder meg til det er over!

Endret av altflyter
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Mrs. Random Nick

Blir spurt ut om privatlivet mitt.

Halvskriker til meg at jeg gjør en god jobb MEN AT DET ER INGEN SELVFØLGE, og at hvis jeg ikke hadde stått praksis hadde jeg visst det nå! ( Alt sagt på stygg måte )

snakker om sitt privatliv, når han sier jeg gjør noe bra, og jeg svarer ja, så skriker han HVA MED LITT YDMYKHET?

Anonymous poster hash: 08a55...9c0

Det har mer med personlighet til den personen å gjøre. Er det en kollega av deg, eller er det sjefen som oppfører seg slik?

Det med at du blir spurt ut om privatlivet ditt er nok bare deres måte å prøve å bli kjent med deg på.

Endret av Spirrevirrevipp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med deg over, MEN trodde det var normalt med vanlig høflighet, liker dårlig og bii behandlet slik jeg blir, vil egentlig gi beskjed men vedkommende kan klikke ( kjenner typen )

5 kg på 2 uker.. har mareritt om natten og må tvinge meg selv hver dag for å gå dit



Anonymous poster hash: 08a55...9c0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har mer med personlighet til den personen å gjøre. Er det en kollega av deg, eller er det sjefen som oppfører seg slik?

en som liksom skal "veilede" meg

( ikke kollega eller sjef, jobber et annet sted og de er høflige mot meg ;)

Anonymous poster hash: 08a55...9c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mrs. Random Nick

en som liksom skal "veilede" meg

( ikke kollega eller sjef, jobber et annet sted og de er høflige mot meg ;)

Anonymous poster hash: 08a55...9c0

Da hadde jeg tatt en tur til sjefen og spurt om en prat på tomannshånd. Forklart på en rolig og ydmyk måte hvordan du oppfatter at veilederen din kommuniserer på. De må jo oppføre seg ordentlig og konstruktivt/profesjonelt mot deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da hadde jeg tatt en tur til sjefen og spurt om en prat på tomannshånd. Forklart på en rolig og ydmyk måte hvordan du oppfatter at veilederen din kommuniserer på. De må jo oppføre seg ordentlig og konstruktivt/profesjonelt mot deg.

De har sine egne strenge spilleregler som jeg ikke forstod i starten, de ville vel sette meg på plass.

Så får jeg se om det er noe jeg bør holde ut, eller ? vet ikke hva jeg skal gjøre.

Anonymous poster hash: 08a55...9c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir litt engstelig når jeg tar av 5 kg på 2 uker, har ikke så mye å gå på.

Er høyskolen erstatningsansvarlig hvis det skjer noe?



Anonymous poster hash: 08a55...9c0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mrs. Random Nick

De har sine egne strenge spilleregler som jeg ikke forstod i starten, de ville vel sette meg på plass.

Så får jeg se om det er noe jeg bør holde ut, eller ? vet ikke hva jeg skal gjøre.

Anonymous poster hash: 08a55...9c0

Blir litt engstelig når jeg tar av 5 kg på 2 uker, har ikke så mye å gå på.

Er høyskolen erstatningsansvarlig hvis det skjer noe?

Anonymous poster hash: 08a55...9c0

Du tuller nå???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du høres veldig sutrete ut. Jeg hadde både praksis, oppgaver, og deltidsjobb. Klarer du ikke praksis, vil du jo aldri klare barn, jobb, og sosialt liv. Har du aldri jobbet før, siden du reagerer slik? Ser at siste setning ser fekk ut, den er ikke det. Bare et rent spørsmål :)

Anonymous poster hash: 149c4...dc0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du tuller nå???

Jeg tuller med erstatningsansvarlig, er bare sliten og lei.

Anonymous poster hash: 08a55...9c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i praksis selv nå og har gått ned 4kg på 4 uker og har kronisk søvnmangel(pendler til praksisplassen, + at jeg har jobb på siden) så jeg har sovet i snitt 4-5 timer per natt. Kill me now:P

Men om veilederen din er ufin, ta kontakt med emneansvarlig og si i fra. Veileder skal ikke være sånn. Matpause har du krav på så få greie på hvordan den evt. avvikles.



Anonymous poster hash: 3115b...279
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du høres veldig sutrete ut. Jeg hadde både praksis, oppgaver, og deltidsjobb. Klarer du ikke praksis, vil du jo aldri klare barn, jobb, og sosialt liv. Har du aldri jobbet før, siden du reagerer slik? Ser at siste setning ser fekk ut, den er ikke det. Bare et rent spørsmål :)

Anonymous poster hash: 149c4...dc0

Har jobbet i mange år, med barn og familie og sosialt liv.

Anonymous poster hash: 08a55...9c0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i praksis selv nå og har gått ned 4kg på 4 uker og har kronisk søvnmangel(pendler til praksisplassen, + at jeg har jobb på siden) så jeg har sovet i snitt 4-5 timer per natt. Kill me now:P

Men om veilederen din er ufin, ta kontakt med emneansvarlig og si i fra. Veileder skal ikke være sånn. Matpause har du krav på så få greie på hvordan den evt. avvikles.

Anonymous poster hash: 3115b...279

Har matpause, det jeg reagerer på er hvorfor så streng og hissig? spiller en eller form for spill.

Skal si i fra ja.

Anonymous poster hash: 08a55...9c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i praksis selv nå og har gått ned 4kg på 4 uker og har kronisk søvnmangel(pendler til praksisplassen, + at jeg har jobb på siden) så jeg har sovet i snitt 4-5 timer per natt. Kill me now:P

Men om veilederen din er ufin, ta kontakt med emneansvarlig og si i fra. Veileder skal ikke være sånn. Matpause har du krav på så få greie på hvordan den evt. avvikles.

Anonymous poster hash: 3115b...279

Du er flink!

Anonymous poster hash: 08a55...9c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har sine egne strenge spilleregler som jeg ikke forstod i starten, de ville vel sette meg på plass.

Så får jeg se om det er noe jeg bør holde ut, eller ? vet ikke hva jeg skal gjøre.

Anonymous poster hash: 08a55...9c0

Hva slags "spilleregler" er det snakk om?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...