Gå til innhold

Alle blir gravid, men ikke jeg....

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Orker snart ikke være sammen med nære venner lenger. Alle er gravid, eller småbarnsmødre. Mens min kropp ikke vil virke. Hvordan takle det?

Anonymous poster hash: 901b5...53f

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Orker snart ikke være sammen med nære venner lenger. Alle er gravid, eller småbarnsmødre. Mens min kropp ikke vil virke. Hvordan takle det?

Off jeg forstår deg godt. Har snart prøvd i 2 år uten at noe sjer :-(

Anonymous poster hash: 15900...a5e

AnonymBruker
Skrevet

Som en trøst. Har lest i dag om en bruker her som strevde med å bli gravid i 4 år. Så fødte ei datter og et par mnd senere ble gravid og venter nå på tvillinger. Deres tid kommer, hvis det er meant to be.

Anonymous poster hash: afbab...6d8
  • Liker 2
Gjest Solstråla88
Skrevet

Kjære deg! Hvor lenge har dere prøvd? Vi prøvde i 2 år, på de to årene ble ikke mindre enn tre kolleger gravide, hun ene på p piller. Det er ikke spesielt morsomt å være den som virkelig ønsker det, men ikke får det til. Vi var til utredning, og gikk på to hormonkurer, ble henvist til ivf, fikk time i slutten av august. 11.07.2014 testet jeg positivt, litt over en måned før vi skulle på ullevål.

Prøv og hold motet oppe, jeg vet det er tøft, det er trist og urettferdig, men en dag er det deres tur, og den dagen kommer til å være helt spesiell :hug:

AnonymBruker
Skrevet

Som en trøst. Har lest i dag om en bruker her som strevde med å bli gravid i 4 år. Så fødte ei datter og et par mnd senere ble gravid og venter nå på tvillinger. Deres tid kommer, hvis det er meant to be.

:balltre:

Anonymous poster hash: a815d...be7

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet

:klem:

Anonymous poster hash: c34de...4d5

AnonymBruker
Skrevet

Og hva hvis det ikke er "meant to be"? Slutter det å gjøre vondt da?

Anonymous poster hash: 45d51...ad4

• Liker 5
Skrevet

Hold ut.

Hvis dere har prøvd et år kan dere søke hjelp via fastlegen som henviser dere videre.

Dere er i alle fall ikke alene.

For oss tok det fire år fra prøvingen startet til vi endelig lyktes vha IVF.

AnonymBruker
Skrevet

Jenter, hvis dere ikke blir gravide så sjekk stoffskiftet deres. Jeg ble ikke gravid og fikk beskjed av legen at jeg ikke kunne få barn før TSH nivået gikk ned. Mange som ikke vet dette.

Anonymous poster hash: 76dcb...80a
  • Liker 1
Skrevet

Det er meg det siktes til.

Det er vondt å slite med å bli gravid. Men vi vet for lite til å gi deg råd, TS. Vi kan alle gi deg sympati og de fleste krysser fingrene for deg, det er jeg sikker på.

Men dette forumet har mye kunnskap og erfaring. Om du deler litt mer, så kanskje noen har råd om veien videre? Feks utredning, hormonbehandling, undersøke om det er sviktende eggløsning, kort lutealfase. Er mannen sjekket med tanke på sædkvalitet osv.

Det er også viktig å huske at det ikke er unormalt å bruke ett år på å få det til.

Det sies at en fertil kvinne og en fertil mann sammen har 20% sjanse for å unnfange barn hver måned/syklus.. Det er en lotteri, selv for kropper som virker. Da kan det bli en sår og lang ventetid, om oddsen ikke spiller på lag.

• Liker 1
Gjest Solstråla88
Skrevet

Jenter, hvis dere ikke blir gravide så sjekk stoffskiftet deres. Jeg ble ikke gravid og fikk beskjed av legen at jeg ikke kunne få barn før TSH nivået gikk ned. Mange som ikke vet dette.

Jeg skal love deg at det kan være vanskelig selvom du er godt regulert😉 jeg har vært godt regulert i 5 år, men med stoffskifteproblemer er det generelt vanskelig å bli gravid, sa fødselslegen som jeg tar kontroller hos på sykehuset

AnonymBruker
Skrevet

6 år uten noe hell :( helt forferdelig følelse

Anonymous poster hash: a1084...caa

AnonymBruker
Skrevet

6 år uten noe hell :( helt forferdelig følelse

Anonymous poster hash: a1084...caa

Men har dere søkt hjelp da? Det sier du ingenting om. Vanskelig å gi råd på veien da.

Anonymous poster hash: 5538b...984

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal love deg at det kan være vanskelig selvom du er godt regulert😉 jeg har vært godt regulert i 5 år, men med stoffskifteproblemer er det generelt vanskelig å bli gravid, sa fødselslegen som jeg tar kontroller hos på sykehuset

Aldri lest at det er vanskelig å blk gravid for stoffskiftesyke, men at man har større risiko for å miste er ganske kjent.

Jeg har lavt stoffskifte og en rekke komplikasjoner av det, inklusiv overvekt. Har likevel blitt gravid på første forsøk to ganger. Svangerskapene har på den andresiden vvært langt fra enkle....

Anonymous poster hash: 59c05...5be

Gjest Solstråla88
Skrevet

Aldri lest at det er vanskelig å blk gravid for stoffskiftesyke, men at man har større risiko for å miste er ganske kjent.

Jeg har lavt stoffskifte og en rekke komplikasjoner av det, inklusiv overvekt. Har likevel blitt gravid på første forsøk to ganger. Svangerskapene har på den andresiden vvært langt fra enkle....

Anonymous poster hash: 59c05...5be

Vi brukte 2 år på å bli gravid. Når jeg ble gravid ble jeg henvist til fødselslege på sykehuset som har spesialisert seg på hypotereose, og hun sa at ved lavt stoffskifte sliter veldig mange. Jeg har hatt ett fint svangerskap, mes unntak av bekkenplager. Så jo, lavt stoffskifte kan for veldig mange gjøre det vanskelig å bli gravid. Legen mente det var flere som slet, enn ikke slet. Når vi startet prøvingen hadde jeg vært godt regulert i nesten 3 år

AnonymBruker
Skrevet

Vi brukte 2 år på å bli gravid. Når jeg ble gravid ble jeg henvist til fødselslege på sykehuset som har spesialisert seg på hypotereose, og hun sa at ved lavt stoffskifte sliter veldig mange. Jeg har hatt ett fint svangerskap, mes unntak av bekkenplager. Så jo, lavt stoffskifte kan for veldig mange gjøre det vanskelig å bli gravid. Legen mente det var flere som slet, enn ikke slet. Når vi startet prøvingen hadde jeg vært godt regulert i nesten 3 år

Jeg fikk beskjed av spesialist om at det ikke var noe vits i å prøve å bli gravid en gang. Jeg hadde TSH på 28. Og ble ikke gravid, selv etter fire år med prøving.

Gjest Solstråla88
Skrevet

Jeg fikk beskjed av spesialist om at det ikke var noe vits i å prøve å bli gravid en gang. Jeg hadde TSH på 28. Og ble ikke gravid, selv etter fire år med prøving.

Så trist. Fikk dere ikke noe hjelp ved ivf heller? Jeg husker jeg synes prøvetiden var grusom, og kjenner jeg fortsatt gruer meg til vi skal prøve på neste barn

AnonymBruker
Skrevet

Så trist. Fikk dere ikke noe hjelp ved ivf heller? Jeg husker jeg synes prøvetiden var grusom, og kjenner jeg fortsatt gruer meg til vi skal prøve på neste barn

Nei, vi bestemte oss for å prøve å få ned TSH nivået. Men måtte til Balder klinikken og få Armour. Han gått på det i ett år nå, og TSH er heldigvis på vei ned. Så jeg har et lite håp da. Men jeg synes det er mye bedre å vite hvorfor jeg ikke blir gravid, enn å bli skuffet måned etter måned. Så har det bedre nå, selv om barn er et stort savn. :)

Gjest Solstråla88
Skrevet

Nei, vi bestemte oss for å prøve å få ned TSH nivået. Men måtte til Balder klinikken og få Armour. Han gått på det i ett år nå, og TSH er heldigvis på vei ned. Så jeg har et lite håp da. Men jeg synes det er mye bedre å vite hvorfor jeg ikke blir gravid, enn å bli skuffet måned etter måned. Så har det bedre nå, selv om barn er et stort savn. :)

Det skjønner jeg godt. Det var ingen som fant noen grunn hos oss under utredning, gyn mente stoffskiftet ikke hadde noe å si, stoler mer på legen som er spesialisert seg på gravide og svangerskap med stoffskifte! Jeg håper så inderlig dere lykkes snart! Jeg har aldri vært så glad som når testen ble positiv, men glad jeg snart er ferdig nå.

AnonymBruker
Skrevet

Vi har prøvd i 3 år, men når det kom til det å bli henvist videre ville ikke mannen. Han ville ikke undersøkes av lege... :(

Anonymous poster hash: 5524e...68e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...