Gjest avocadoen Skrevet 13. mars 2015 #1 Del Skrevet 13. mars 2015 (endret) Wubwub startet en tråd med samme emnetittel, men skuffet dessverre enormt da innholdet ikke hadde noe med emnetittelen å gjøre. Så da har jeg tenkt litt og sett litt i rundt og jeg lurer på hva folket på KG har å si om det. Denne tråden handler da ikke om menn vs kvinner, men om kvinner blir fremstilt som sexobjekter av spesielt media? Hva synes dere? Jeg begynner med en aldri så liten quiz! Dere skal da gjette dere frem til (uten å bruke google) hva det er reklamert for her og så skal jeg legge ut fasiten etterpå. 1. 2. 3. 4. 5. 6. Endret 13. mars 2015 av avocadoen 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hummels Skrevet 13. mars 2015 #2 Del Skrevet 13. mars 2015 Synes det reklamerer for sex jeg. Selv synes jeg ikke kvinner er sexobjekter, men ja media fremstiller de som sexobjekter! Det er ikke tvil om. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aliquis Skrevet 13. mars 2015 #3 Del Skrevet 13. mars 2015 1. er helt tydelig Aston Martin Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2015 #4 Del Skrevet 13. mars 2015 Sex og ideer selger til dumme folk som sier ja til gode gener, sex og produktet i samme pakke. Anonymous poster hash: a447f...b4f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mijaa Skrevet 13. mars 2015 #5 Del Skrevet 13. mars 2015 1. er vel for bruktbiler, eller noe? Vet det bare fordi jeg har sett den før, haha. De andre har jeg ingen anelse om, men jeg blir ikke forundret om nummer 6 er for herrejeans. Kvinnekroppen blir jo brukt til å selge alt mellom himmel og jord, og jeg kjenner jeg er fryktelig lei den konstante objektiveringa. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2015 #6 Del Skrevet 13. mars 2015 Ingen anelse. Bildene sier jo ingen ting om spesielle produkter. Så jeg tipper det er klokker på alle bildene og det siste bildet er jeans Takker nok en gang media for å gjøre livet ekstra hardt for oss med innovertiss Anonymous poster hash: 55fe4...a4a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silfen Skrevet 13. mars 2015 #7 Del Skrevet 13. mars 2015 Jeg skulle gjerne vært et sexobjekt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2015 #8 Del Skrevet 13. mars 2015 Kvinner er også et sexobjekt, blant mye annet. Går an å ha to tanker i hodet samtidig, eller sette pris på flere aspekter ved kvinnen. Anonymous poster hash: 1066b...38e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2015 #9 Del Skrevet 13. mars 2015 Ingen anelse. Bildene sier jo ingen ting om spesielle produkter. Så jeg tipper det er klokker på alle bildene og det siste bildet er jeans Takker nok en gang media for å gjøre livet ekstra hardt for oss med innovertiss Anonymous poster hash: 55fe4...a4a Men jenter stiller jo frivillig opp på dette også.. Tipper nederste er reklame for jeans (noe så tullete iom at de er trukket ned) og det bildet med hvite strømper er for American Apparel(?)? Anonymous poster hash: a5c4e...46d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pawn Hearts Skrevet 13. mars 2015 #10 Del Skrevet 13. mars 2015 Nr. 1 må være for et universitet eller en høyskole.Du vet at du ikke er den første, men det skal du ikke bry deg om. Nr. 2 tipper jeg er Bergensk Brystbalsam. Det kan også være en del av en antirøykekampanje. Nr. 3 er opplagt. Prior vil selge mer kalkun. Nr. 4 er sannsynligvis et bilmerke, jeg vil tippe Volvo. Den stiplede midtlinjen sier sitt. Nr. 5 er jeg mer usikker på. Det kan være en reklame for genmanipulert mais, men det kan også være det motsatte. Nr. 6 er en reklame for undertøy – never leave home without it. Flott quiz, avocadoen! Jeg regner med at jeg skårer ganske bra her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2015 #11 Del Skrevet 13. mars 2015 1) Er for bruktbil, men det vet jeg fordi jeg har sett den før. Usikker på om den er ekte da. 6) Er for jeansen. Mener det er Alexander Wang eller noe. Vet fordi jeg har sett den før, men tror jeg kunne tippet det. Anonymous poster hash: f1735...5d6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest avocadoen Skrevet 13. mars 2015 #12 Del Skrevet 13. mars 2015 Her er fasiten: 1. BMW bruktbiler 2. Mercedes Benz reklamerer for 8 airbags 3. LYNX deodorant 4. Et bilutleiefirma 5. Playstation vita 6. Alexander Wang jeans for menn. Flere hadde rett på 1 og 6 Poenget mitt er da som følger: er det virkelig nødvendig med en kvinnekropp for å reklamere for disse produktene? Hva har kvinnekroppen med produktene å gjøre? Nr. 1 må være for et universitet eller en høyskole.Du vet at du ikke er den første, men det skal du ikke bry deg om. Nr. 2 tipper jeg er Bergensk Brystbalsam. Det kan også være en del av en antirøykekampanje. Nr. 3 er opplagt. Prior vil selge mer kalkun. Nr. 4 er sannsynligvis et bilmerke, jeg vil tippe Volvo. Den stiplede midtlinjen sier sitt. Nr. 5 er jeg mer usikker på. Det kan være en reklame for genmanipulert mais, men det kan også være det motsatte. Nr. 6 er en reklame for undertøy – never leave home without it. Flott quiz, avocadoen! Jeg regner med at jeg skårer ganske bra her. Jeg synes dette var et bra forsøk hahaha Men jenter stiller jo frivillig opp på dette også.. Tipper nederste er reklame for jeans (noe så tullete iom at de er trukket ned) og det bildet med hvite strømper er for American Apparel(?)?Anonymous poster hash: a5c4e...46d Da har du misforstått poenget. Selvsagt gjør de det frivillig. De er modeller. Men hvor nødvendig er det lurer jeg på med å selge sex i hver reklame som retter seg mot menn? Menn er da ikke så primitive. Vi kvinner trenger ikke en naken mann for å kjøpe en bil, så da trenger ikke menn det heller. Det jeg mener er at media objektiviserer kvinner, og det er ikke bra. Jeg tenker en del på dette nå fordi jeg har lyst på barn etterhvert. Men hvilken verden er det barna vokser opp i? Der alt skal handle om kropp og utseende. Og folk reagerer ikke engang lengre på reklamer som dette fordi det er blitt helt normalt. Jeg synes som kvinne at det er krenkende med "you know you're not the first. But do you really care?" som om at vi kvinner kan sammenlignes med å kjøpe en bil. Det er ikke modellene som skal kritiseres. Det er media som er problemet og vi blir påvirket av media. Spesielt unge mennesker. Nå er det slik at kvinner blir i større grad objektivisert enn menn, men det skjer det også. Så skal vi bare sitte her som noen amøber og la media fortsette slik som de gjør? Slik at barna våre vokser opp i en verden der det eneste som betyr noe er å være fin for det motsatte kjønn? Vi ser jo tendensene til det allerede. Ikke at KG er representativt for Norges befolkning, men det er utallige tråder om hvor stygt det er med små pupper, hvor slank man skal være, hvor stor penis en mann skal ha og hvor mye muskler en mann skal ha. Og jeg så akkurat tråden om mannen som vil ha en asiat med store pupper. Hvorfor betyr disse puppene så utrolig mye? Kan man ikke elske noen som ikke har flat mage og digre bryster? Kan man ikke elske en mann som ikke har en penis på over 20 cm, sixpack og digre biceps? Hvor ble det av dette med å sette pris på personlighet og dyrke sine egne interesser og utvikle seg selv? Jenter bruker mer tid foran speilet enn de bruker på lekser. Jeg synes det er så totalt unødvendig med alt dette kroppsgreiene og mener at det virkelig er på tide at vi sier ifra! Så det var det som var poenget. Ikke at modellene gjør det frivillig 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2015 #13 Del Skrevet 13. mars 2015 Her er fasiten: 1. BMW bruktbiler 2. Mercedes Benz reklamerer for 8 airbags 3. LYNX deodorant 4. Et bilutleiefirma 5. Playstation vita 6. Alexander Wang jeans for menn. Flere hadde rett på 1 og 6 Poenget mitt er da som følger: er det virkelig nødvendig med en kvinnekropp for å reklamere for disse produktene? Hva har kvinnekroppen med produktene å gjøre? Jeg synes dette var et bra forsøk hahaha Da har du misforstått poenget. Selvsagt gjør de det frivillig. De er modeller. Men hvor nødvendig er det lurer jeg på med å selge sex i hver reklame som retter seg mot menn? Menn er da ikke så primitive. Vi kvinner trenger ikke en naken mann for å kjøpe en bil, så da trenger ikke menn det heller. Det jeg mener er at media objektiviserer kvinner, og det er ikke bra. Jeg tenker en del på dette nå fordi jeg har lyst på barn etterhvert. Men hvilken verden er det barna vokser opp i? Der alt skal handle om kropp og utseende. Og folk reagerer ikke engang lengre på reklamer som dette fordi det er blitt helt normalt. Jeg synes som kvinne at det er krenkende med "you know you're not the first. But do you really care?" som om at vi kvinner kan sammenlignes med å kjøpe en bil. Det er ikke modellene som skal kritiseres. Det er media som er problemet og vi blir påvirket av media. Spesielt unge mennesker. Nå er det slik at kvinner blir i større grad objektivisert enn menn, men det skjer det også. Så skal vi bare sitte her som noen amøber og la media fortsette slik som de gjør? Slik at barna våre vokser opp i en verden der det eneste som betyr noe er å være fin for det motsatte kjønn? Vi ser jo tendensene til det allerede. Ikke at KG er representativt for Norges befolkning, men det er utallige tråder om hvor stygt det er med små pupper, hvor slank man skal være, hvor stor penis en mann skal ha og hvor mye muskler en mann skal ha. Og jeg så akkurat tråden om mannen som vil ha en asiat med store pupper. Hvorfor betyr disse puppene så utrolig mye? Kan man ikke elske noen som ikke har flat mage og digre bryster? Kan man ikke elske en mann som ikke har en penis på over 20 cm, sixpack og digre biceps? Hvor ble det av dette med å sette pris på personlighet og dyrke sine egne interesser og utvikle seg selv? Jenter bruker mer tid foran speilet enn de bruker på lekser. Jeg synes det er så totalt unødvendig med alt dette kroppsgreiene og mener at det virkelig er på tide at vi sier ifra! Så det var det som var poenget. Ikke at modellene gjør det frivillig Tok selvsagt poenget ditt og er helt enig med alt du skriver. Syns også det er provoserende hvordan pupper og lår blir brukt i media hver dag for klikk. Nevnte bare det med at de stiller opp frivillig fordi så lenge så mange er villige til å stille opp og folk klikker inn på artikler/kjøper produktet vil det neppe ta slutt heller. Anonymous poster hash: a5c4e...46d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest avocadoen Skrevet 13. mars 2015 #14 Del Skrevet 13. mars 2015 Tok selvsagt poenget ditt og er helt enig med alt du skriver. Syns også det er provoserende hvordan pupper og lår blir brukt i media hver dag for klikk. Nevnte bare det med at de stiller opp frivillig fordi så lenge så mange er villige til å stille opp og folk klikker inn på artikler/kjøper produktet vil det neppe ta slutt heller.Anonymous poster hash: a5c4e...46d Åja, ja, da forstår jeg. Det er jeg enig i.. Jeg hadde aldri akseptert å være modell for noen av disse reklamene i HI. Hadde synes det var krenkende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2015 #15 Del Skrevet 13. mars 2015 Her er fasiten: 1. BMW bruktbiler 2. Mercedes Benz reklamerer for 8 airbags 3. LYNX deodorant 4. Et bilutleiefirma 5. Playstation vita 6. Alexander Wang jeans for menn. Flere hadde rett på 1 og 6 Poenget mitt er da som følger: er det virkelig nødvendig med en kvinnekropp for å reklamere for disse produktene? Hva har kvinnekroppen med produktene å gjøre? Jeg synes dette var et bra forsøk hahaha Da har du misforstått poenget. Selvsagt gjør de det frivillig. De er modeller. Men hvor nødvendig er det lurer jeg på med å selge sex i hver reklame som retter seg mot menn? Menn er da ikke så primitive. Vi kvinner trenger ikke en naken mann for å kjøpe en bil, så da trenger ikke menn det heller. Det jeg mener er at media objektiviserer kvinner, og det er ikke bra. Jeg tenker en del på dette nå fordi jeg har lyst på barn etterhvert. Men hvilken verden er det barna vokser opp i? Der alt skal handle om kropp og utseende. Og folk reagerer ikke engang lengre på reklamer som dette fordi det er blitt helt normalt. Jeg synes som kvinne at det er krenkende med "you know you're not the first. But do you really care?" som om at vi kvinner kan sammenlignes med å kjøpe en bil. Det er ikke modellene som skal kritiseres. Det er media som er problemet og vi blir påvirket av media. Spesielt unge mennesker. Nå er det slik at kvinner blir i større grad objektivisert enn menn, men det skjer det også. Så skal vi bare sitte her som noen amøber og la media fortsette slik som de gjør? Slik at barna våre vokser opp i en verden der det eneste som betyr noe er å være fin for det motsatte kjønn? Vi ser jo tendensene til det allerede. Ikke at KG er representativt for Norges befolkning, men det er utallige tråder om hvor stygt det er med små pupper, hvor slank man skal være, hvor stor penis en mann skal ha og hvor mye muskler en mann skal ha. Og jeg så akkurat tråden om mannen som vil ha en asiat med store pupper. Hvorfor betyr disse puppene så utrolig mye? Kan man ikke elske noen som ikke har flat mage og digre bryster? Kan man ikke elske en mann som ikke har en penis på over 20 cm, sixpack og digre biceps? Hvor ble det av dette med å sette pris på personlighet og dyrke sine egne interesser og utvikle seg selv? Jenter bruker mer tid foran speilet enn de bruker på lekser. Jeg synes det er så totalt unødvendig med alt dette kroppsgreiene og mener at det virkelig er på tide at vi sier ifra! Så det var det som var poenget. Ikke at modellene gjør det frivillig Beste jeg har lest på lenge. Jeg er så enig, trist er det. Anonymous poster hash: 48fdf...88e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2015 #16 Del Skrevet 13. mars 2015 kvinner blir sex objektivisert fordi bedriftene vet at menn kun tenker med pikkhodet når det handler Anonymous poster hash: d39ae...475 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest avocadoen Skrevet 13. mars 2015 #17 Del Skrevet 13. mars 2015 Beste jeg har lest på lenge. Jeg er så enig, trist er det. Anonymous poster hash: 48fdf...88e Bra at noen er enig da, så føler jeg meg ikke helt alene om dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hummels Skrevet 13. mars 2015 #18 Del Skrevet 13. mars 2015 Så er det jo noen kvinner som gjør seg selv til sexobjekter da.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2015 #19 Del Skrevet 14. mars 2015 Så er det jo noen kvinner som gjør seg selv til sexobjekter da.. Jesus for et dumt argument. Anonymous poster hash: 4b221...05e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hummels Skrevet 14. mars 2015 #20 Del Skrevet 14. mars 2015 (endret) Jesus for et dumt argument. Anonymous poster hash: 4b221...05e Nei d e fakta Si meg, hvorfor ellers ligger noen kvinner nakne å spriker med beina til alle slags folk? Hvorfor ellers kler de se nakne og reklamerer for alt mulig. Hvorfor går de kledd med noe der halve rumpa stikker frem og puppene stikker frem? For å gjøre menn kåte så klart. Endret 14. mars 2015 av Hummels Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå