Gå til innhold

Koffeintabletter & Slanking

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som har erfaring med dette? Ønsker å gå ned i vekt, men vekta står helt stille. Jeg spiser sunt og trener. I tillegg går jeg mye tur. Er 163 /65 kg. Sukk

Ps. Ønsker ikke noen frekke kommentarer..

Anonymous poster hash: 60f4b...273

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

.

Endret av kjærligbåttur
AnonymBruker
Skrevet

Koffeinpiller øker ikke forbrenningen din. De bare overbelaster hjerte-/karsystemet hvis du bruker dem uforsiktig. Samt at de vil gjøre deg urolig og nervøs.

Drikk fire - fem kopper med sterk kaffe i rask rekkefølge, så får du en pekepinn om hvordan det kommer til å føles.

Anonymous poster hash: 4e2b3...c14

Skrevet (endret)

Hvis du vet at du ellers gjør det rett med inntak av sunne ting og i rette mengder,

da er tålmodighet det som som virker best. :)

Endret av Hoppetaujenta
Skrevet

Du må ha kaloriunderskudd for å gå ned i vekt.

AnonymBruker
Skrevet

Koffeinpiller er ikke bra for deg. Kan føre til slag tror jeg.

Lol, da burde ihvertfall mange kaffedrikkere bli advart..

Koffeinpiller er egentlig bare konsentrert koffein (som du finner i kaffe) i pilleform. Kaffe har en liten forbrennende effekt, men denne er så liten at du mest sannsynlig ikke vil merke den (samme som kanel, te, chilli osv). Selv pleier jeg å ta koffeinpiller/drikke kaffe jeg er litt sliten før trening, har en liten oppkvikkende effekt, men skal ikke se bort ifra at det er litt place også.. :P

Anonymous poster hash: 8f4d0...250

AnonymBruker
Skrevet

Ts her.

Jeg drikker alt fra en halv til en kanne (1l) kaffe pr dag. Så er vant ti, koffein.

Akkurat hatt i meg 500mg med koffeintablett i bruseform. Men når det gjelder kaloriunderskudd hjelper det IKKE på meg, og jeg går ikke ned i vekt

:(

Anonymous poster hash: a782c...b03

AnonymBruker
Skrevet

Lol, da burde ihvertfall mange kaffedrikkere bli advart..

Koffeinpiller er egentlig bare konsentrert koffein (som du finner i kaffe) i pilleform. Kaffe har en liten forbrennende effekt, men denne er så liten at du mest sannsynlig ikke vil merke den (samme som kanel, te, chilli osv). Selv pleier jeg å ta koffeinpiller/drikke kaffe jeg er litt sliten før trening, har en liten oppkvikkende effekt, men skal ikke se bort ifra at det er litt place også.. :PAnonymous poster hash: 8f4d0...250

Slett ikke.

Én kaffekopp inneholder ca. 85 mg. koffein. Det betyr at du må drikke 4-5 kopper for å nå nivåer som begynner å nærme seg uforsvarlig. Spiser man derimot piller, er det lett å feilberegne dosen, særlig hvis man har skaffet til veie sterke koffeintabletter som ikke er lisensiert i norge (mange som tror de skal slanke seg kjøper slike på nettet).

Jeg har sett mange med overdosering på koffein. De har det ikke spesielt godt, om man skal si det slik.

AnonymBruker
Skrevet

Ts her.

Jeg drikker alt fra en halv til en kanne (1l) kaffe pr dag. Så er vant ti, koffein.

Akkurat hatt i meg 500mg med koffeintablett i bruseform. Men når det gjelder kaloriunderskudd hjelper det IKKE på meg, og jeg går ikke ned i vekt

:(Anonymous poster hash: a782c...b03 Anonymous poster hash: a782c...b03

500 mg. er alt for mye. Jeg vil råde deg til å snakke med legen din om dette.

Skrevet

Hvordan får du sove om natten???

Ja, du er vant til en liter kaffe om dagen. Men du er ikke vant til en liter + 500mg koffein!! Kaffe er bra i normale mengder, men koffein er et rusmiddel og må ikke tas for mye av!

Jeg tar selv koffeintabletter, så jeg er ikke i mot det. Men jeg tar det ISTEDETFOR kaffe - altså at jeg ikke øker mengde koffein.

Det er vanskelig å gå ned i vekt når du veier så lite som du gjør. Jeg tror ikke så mye koffein vil gjøre forbrenningen merkbart større.

Hvor mye spiser du? Sunn mat er ikke det samme som slankemat! Man kan bli fet av sunn mat og syltynn av usunn mat!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Men når det gjelder kaloriunderskudd hjelper det IKKE på meg, og jeg går ikke ned i vekt

Er du sikker på at du ligger i underskudd? Teller du kalorier?

Anonymous poster hash: 5f845...a0e

Skrevet

Du drikker kaffen helt svart, uten melk og sukker?

Skrevet

Jeg tok altfor mange(kanskje rundt tre på en gang) koffeinpiller en gang og var kvalm og kastet opp resten av dagen. Anbefales ikke. :)

Skrevet

Vesentlig hvor mange mg koffein det er pr pille, og hva man er vant til

AnonymBruker
Skrevet

Fortell oss hva du spiser. Er ganske sikker på at problemet ligger der. Kanskje spiser du for mye brød og for lite grønnsaker og protein.

Når det gjelder koffein:

Ved høye inntak av koffein (fra 250 til 750 mg) kan hodepine, svimmelhet, rastløshet og kvalme opptre. I tillegg kan andre ingredienser i kaffen forårsake løs mage og diaré. Om svært store doser koffein inntas, kan angstlignende tilstander opptre.

En dødelig dose koffein er rundt 3 til 20 g, avhengig av toleranse.

http://no.wikipedia.org/wiki/Koffein

Anonymous poster hash: 81fef...1a3
AnonymBruker
Skrevet

Ts her.

Da spiser du rett og slett for mange kalorier, dersom du ikke går ned i vekt. Det har ALDRI skjedd at noen ikke har gått ned i vekt når de ligger i underskudd på kalorifronten.

Anonymous poster hash: a7572...e76

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...