Gå til innhold

Juss pluss økonomi?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er student og har lyst til å bygge på utdanningen min, for å få jobbe innen et fagfelt jeg finner mer interessant enn det jeg allerede har (øk.).

Tror dere at man har gode jobbmuligheter hvis man tar både en bachelor i økonomi & administrasjon, pluss en bachelor i juss (evt sosionom) etterpå? :)

- eller blir man bare en blanding av de to utdanningene det "er mest av" nå for tida? :s



Anonymous poster hash: 0b023...d0d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva er det du vil jobbe med da, og hvor ambisiøs er du?



Anonymous poster hash: e515b...153
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil egentlig trives med et nokså variert område av arbeidsoppgaver. Har ikke "høye ambisjoner" egentlig - ikke behov for lederstilling eller lignende, vil egentlig bare ha en grei, stabil hverdag og helst en del autonomi/selvstendighet i arbeidsoppgavene mine. Så tror jeg kunne trives innenfor saksbehandling eller lignende, - er riktig nok flinkere med ord enn jeg er med tall.

Noen meninger ut fra dette? :)



Anonymous poster hash: 0b023...d0d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her forresten, som svarte like over :)



Anonymous poster hash: 0b023...d0d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tror jeg at 2x bachelor faktisk kan være litt overflødig. Hva med et årskurs i juss eller lignende? Nå vet ikke jeg hvilke utdanningsmuligheter du har i nærheten, men jeg tenker at noe slikt som pedagogikk, juss, statsvitenskap etc etc kan være nyttig ift den utdanningen du har. Hva med å jobbe f.eks. i NAV, er det noe du kunne ha tenkt deg? Hva med å ta en master som retter seg mer mot det du ønsker? Nå tenker jeg bare høyt altså :)



Anonymous poster hash: e515b...153
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her. Takk for svar - gode ideer og tips du kommer med! :) Ja, årsstudium i juss virker interessant og jeg har mulighet til å ta det i nærheten (også bachelor - men som du sier; 3 år kan bli litt "overkill"). Kunne gjerne tenkt meg å ta en master i samfunnsplanlegging og organisasjonsledelse for eksempel, er bare det at jeg vil helst ikke så mye mer inn på de økonomiske fagene.

Er ærlig talt ikke så flink til å jobbe "tett på" folk, så vil gjerne ha en slik type jobb som du nevner, eller noe lignende ja! :)

Men jeg lurer på - får man seg egentlig jobb.. alle sier det utdannes for mange innen både økonomi og juridisk, og jeg er redd for å ikke bli noe som helst! :/



Anonymous poster hash: 0b023...d0d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du sier du ikke vil jobbe tett på folk, men hva er det du legger i det? Mener du folk i en sårbar situasjon, eller mener du at du er introvert og ikke vil jobbe i for store grupper?
Har du sjekket ledige stillinger på finn.no og nav.no og sett hva de etterspør i stillinger du er ute etter?



Anonymous poster hash: e515b...153
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil ike jobbe for store grupper - som i et klasserom f. eks. Blir fort utmattet av å være sosial med mange mennesker samtidig! Men er flink til å f.eks. gi råd og prate med folk jeg kjenner, så kunne sikkert trivdes som eksempelvis - sosionom.

Ja, har sett på litt forskjellig, og det frister å bli for eksempel saksbehandler, rådgiver av ulike typer.. Har også sett på miljøterapeut innenfor rus/familieomsorg - men igjen er dette kjent som "tunge psykiske" jobber, så derfor har jeg også tenkt litt mer i en "kontorjobb"-retning. (dessuten sies det jo også at det utdannes for mange sosionomer, så...)



Anonymous poster hash: 0b023...d0d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...