Gå til innhold

Såre brystvorter uten å være gravid?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har de siste dagene hatt fryktelig såre, tørre og verkende brystvorter. I dag så jeg at det til og med var litt verk på bhen.

Jeg går på prevansjon, og har ikke planer om å bli gravid. Når jeg googler såre brystvorter er det kun i forbindelse med graviditet det kommer opp.

Har noen opplevd dette helt sånn plutselig uten å være gravid? :)

Anonymous poster hash: 40e1a...75c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan være at hormonene dine bare tuller litt. Men ville tatt en test.

Anonymous poster hash: 6b77d...c08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får ofte såre brystvorter, og jeg har ingen barn ;)

Aldri bekymret meg over det. De kan bli såre om det er kaldt, tørt, ved eggløsning, ved menstruasjon osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar.

Det er nok litt tidlig å ta en test, hvis det er sånn at dette er første symptomer. Jeg bare håper ikke jeg er gravid, da jeg er veldig nøye med prevansjon. Blir selvfølglig litt usikker når jeg aldri har opplevd dette, og det vesker fra brystvorten. De er forøvrig ikke ømme. Bare veldig tørre og såre.

Anonymous poster hash: 40e1a...75c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere som har erfaringer :)

Anonymous poster hash: 40e1a...75c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har såre brystvorter avhengig av hvor i syklusen jeg er :) rett før mensen ser det også ut som at jeg har skikkelig melkepupper, brystspreng deluxe :P



Anonymous poster hash: afba0...afe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

har såre brystvorter avhengig av hvor i syklusen jeg er :) rett før mensen ser det også ut som at jeg har skikkelig melkepupper, brystspreng deluxe :P

Anonymous poster hash: afba0...afe

Jeg er kun bekymret fordi jeg aldri har opplevd det før, og jeg er i 20-årene. Blir nok til at jeg tar en test om noen uker :)

Anonymous poster hash: 40e1a...75c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får det ca en uke før mensen, men har ikke opplevd dette før det siste året :P

Og jeg er i midten av tyveårene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Væsker det fra brystvortene skal man oppsøke lege (med mindre man er gravid da).

Anonymous poster hash: 6b77d...c08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Væsker det fra brystvortene skal man oppsøke lege (med mindre man er gravid da).

Anonymous poster hash: 6b77d...c08

Men hva kan det være tegn på?

Anonymous poster hash: 40e1a...75c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva kan det være tegn på?

Anonymous poster hash: 40e1a...75c

Hos opptil 5% skyldes det brystkreft. Mest sannsynlig ikke noe sånt med andre ord, men brystforandringer skal man ta opp med legen!

Anonymous poster hash: af0f3...b2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Hei. TS her igjen. Siden jeg skrev dette innlegget har det skjedd to ganger til. Så det igjen nå i dag. Det er litt sent å ringe legen nå. Kan dette vente til mandag? Føler det er litt ekstremt å ringe legevakten.

Anonymous poster hash: 6de59...2f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Legen sa bare at det ikke var noe å tenke på. Litt bekymret fortsatt. Men først og fremst litt vondt.

Anonymous poster hash: 6de59...2f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er du plaget av eksem? Det kan være du har fått eksem på brystvorten. Jeg hadde det, det klødde ikke men det var sårt og vondt og det kom gul betennelse ut. Fikk en krem hos legen som var en kombinasjon av antibak og kortison, den fikset biffen på noen dager.

Du kan jo prøve å smøre med Bacimycin og en kortisonkrem, og se om det hjelper? Du får kjøpt begge deler på apoteket uten resept.

Anonymous poster hash: 794dd...c3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Er du plaget av eksem? Det kan være du har fått eksem på brystvorten. Jeg hadde det, det klødde ikke men det var sårt og vondt og det kom gul betennelse ut. Fikk en krem hos legen som var en kombinasjon av antibak og kortison, den fikset biffen på noen dager.

Du kan jo prøve å smøre med Bacimycin og en kortisonkrem, og se om det hjelper? Du får kjøpt begge deler på apoteket uten resept.

Anonymous poster hash: 794dd...c3b

Hei. Ts her. Ja. Har eksamen andre steder men ikke opplevd det på puppene. Nå har det komme tilbake igjen. Spurte legen om det på fredag da jeg var der i forbindelse med noe annet. Men han sa det ikke var noen ting. Men Halo. Nå har jeg så vondt at jeg nesten ikke orker å ha et klesplagg nær nippelen.

Anonymous poster hash: 6de59...2f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...